beantwoord

Bellen en gebeld worden

• 20 februari 2018
  • 15 reacties
  • 375 keer bekeken

Ik wil antwoorden hebben hoe ik mijn telefoon weer aan de praat krijg. Ik heb zojuist een Fritz!Box 7490 gekocht en ik kan niet bellen of gebeld worden ! Volgens de diagnose is mijn telefoonnummer wel bekend in dit modem, maar niet geregistreerd. Hoe krijg ik dit voor elkaar. Ik heb voorheen een Zyxel P-2812hnu-f1. Op internet diverse discussies en oplossingen gelezen, maar niets werkt.
Het is onbegrijpelijk dat Telfort geen contactformulier heeft. Wanneer ik van Telfort geen e-mailbericht krijgt hoe ik dit kan oplossen, dan zoek ik een andere provider !
Ergens een topic gevonden dat Telfort voor het registreren van telefonie sinds 2016 heeft gewijzigd, maar niet aan haar klanten de gegevens heeft doorgegeven. Bijvoorbeeld gebruikersnaam, wachtwoord en over de server las ik de volgende namen: tel.telefoniedienst.nl, sip.telefoniedienst.nl, iets met cms..... en ook verschillende proxy servers opgenoemd.

Mod Edit: Gebruikersnaam gewijzigd
icon

Beste antwoord door Enterprise 20 februari 2018, 18:23

Telfort heeft de inloggegevens voor het telefonieplatform (nog steeds) niet aan de klanten hoeven af te geven omdat, ondanks dat er al lang een 'zaak' over loopt, hier nog geen definitief besluit in is genomen.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/routerdwang-mag-niet-meer-63642

Vooralsnog zal Telfort je deze gegevens dus nog niet verstrekken en zal je ze zelf uit de ZyXEL moeten vissen, dat heb ik ook gedaan en dan werkt Telfort telefonie prima op de Fritzbox 7490.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Telfort heeft de inloggegevens voor het telefonieplatform (nog steeds) niet aan de klanten hoeven af te geven omdat, ondanks dat er al lang een 'zaak' over loopt, hier nog geen definitief besluit in is genomen.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/routerdwang-mag-niet-meer-63642

Vooralsnog zal Telfort je deze gegevens dus nog niet verstrekken en zal je ze zelf uit de ZyXEL moeten vissen, dat heb ik ook gedaan en dan werkt Telfort telefonie prima op de Fritzbox 7490.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ForumGebruiker058, welkom op het forum! Allereerst heb ik je gebruikersnaam aangepast.

Hierbij bevestig ik ook de reactie van Enterprise. De gegevens worden inderdaad nog niet verstrekt.
Dit is exact wat ik NIET wil en eigenlijk ook niet bij dit forum wil. Men krijgt opmerkingen wat men niet wil. Ik heb totaal geen behoeft aan wat wel en niet mag. Ik ben klant van Telfort en zij moeten dit oplossen. Heeft Telfort geen contactformulier om de klant persoonlijk te helpen, dan stap ik over naar een andere provider waar je nog wel een contactformulier hebt en waar men wel behulpzaam is. Ik zit niet te wachten op diverse antwoorden die niet tot een oplossing komen.
Dit is klantonvriendelijk en ik zal ook een ieder vertellen dat zij niet naar Telfort moeten !
Reputatie 8
Badge +10
Helaas krijg je van andere providers ook die SIP-inloggegevens niet, dus of overstappen zin heeft..?
IK HOEF OOK NIET DE SIP-GEGEVENS TE WETEN, MAAR WEL EEN CONTACTFORMULIER OM E.E.A. UIT TE LEGGEN EN TE VRAGEN OF EEN MONTEUR VAN TELFORT LANGS KAN KOMEN OM DIT IN DE FRITZ!BOX IN TE STELLEN. Enterprise, en alle medewerkers van Telfort, moeten naïef zijn, want overstappen kan wel zin hebben en je kunt tegenwoordig je eigen modem gebruiken. Je kunt de monteur langs laten komen om e.e.a. in je eigen modem in te stellen !
Ter verduidelijking, de Zyxel modem heb ik ook niet zelf aangesloten en ingesteld: dat heeft een monteur van Telfort gedaan. Ik heb gezien dat deze e.e.a. moest instellen en dat houdt dus in dat de modem niet kant-en-klaar wordt afgeleverd.
Je hoeft echt niet te schreeuwen, we kunnen allemaal lezen.
Telfort ondersteunt geen niet door Telfort geleverde modems, de Zyxel was dat wel.
Een monteur om een eigen modem in te stellen zal je zelf moeten regelen en betalen.

Dit zijn de manieren om met Telfort in contact te komen
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben geen Telfort-medewerker en ook niet naīef, ik ben een klant net als jij en toevallig gebruik ik ook een Fritzbox 7490.
Zonder contactformulier (want daar doet Telfort niet meer aan) kan ik je ook vertellen dat een monteur langs laten komen geen zin heeft want, zoals nelly jacoba hierboven al opmerkt, ondersteund Telfort alleen hun eigen modems en geen modems die je zelf aanschaft.
Daarnaast heeft de monteur ook alle benodigde gegevens niet tot zijn beschikking, je hebt op het nieuwe telefonieplatform van ims.imscore.net ook een wachtwoord nodig en dat weet de monteur ook niet, en hij krijgt dat ook niet van Telfort.
Alle andere gegevens zijn wel zichtbaar in de ZyXEL, (ook de gebruikersnaam, de proxyserver etc.) en die kan je zo overnemen, of je had ze hier op het forum kunnen vinden.
Maar zonder wachtwoord werkt het dus niet, ook al heb je verder alle SIP-gegevens.
En je eigen modem gebruiken kan bij iedere provider, daar hoef je niet voor over te stappen.

En schreeuwen helpt je inderdaad ook niet op dit forum...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ForumGebruiker058, je uitleg kun je ook hier kenbaar maken. Zoals aangegeven is het niet mogelijk om een monteur aan te sturen. De monteurs leveren namelijk alleen ondersteuning op modems die door ons zijn geleverd. Fritzbox modem vallen daar helaas niet onder.
Dat is precies wat Telfort NIET doet. Je kunt je monteurs wel degelijk alle gegeven meegeven en bij de klant instellen. Ik heb gisteren bij XS4ALL nagevraagd en zij doen dit wel. Als ik niet verder kom dan stap ik over naar XS4ALL.
Indien monteurs dit niet doen, waarom hebben zij dan mijn aansluiting aangepast ???? Ik heb altijd een splitter gebruikt. Sinds ik overgestapt ben zie ik dat naast mijn ISRA aansluiting een tweede aansluiting aanwezig is waarmee de Zyxel modem is aangesloten. Als je dit doet, moet je wel degelijk in de modem e.e.a. aanpassen.
Reputatie 8
Badge +10
Dat is precies wat Telfort NIET doet. Je kunt je monteurs wel degelijk alle gegeven meegeven en bij de klant instellen.
Dat zou kunnen als de monteur ook het SIP-wachtwoord meekrijgt maar dat krijgt hij niet.
En dan kan de monteur ook alleen komen voor een door Telfort geleverd modem, niet voor je Fritzbox.
Dat is al een paar keer uitgelegd dacht ik...

Ik heb gisteren bij XS4ALL nagevraagd en zij doen dit wel. Als ik niet verder kom dan stap ik over naar XS4ALL.

XS4ALL is samen met Stipte de enige die hier inderdaad niet moeilijk over doet, je kan het SIP-wachtwoord zelfs wijzigen in 'Mijn XS4ALL' als je dat wil.
Maar van hun krijg je dan ook een Fritzbox... :8
Je kan jezelf overigens de kosten (XS4ALL is nogal duur!) en de moeite besparen door het SIP-wachtwoord zelf uit de ZyXEL te halen.

Indien monteurs dit niet doen, waarom hebben zij dan mijn aansluiting aangepast ???? Ik heb altijd een splitter gebruikt. Sinds ik overgestapt ben zie ik dat naast mijn ISRA aansluiting een tweede aansluiting aanwezig is waarmee de Zyxel modem is aangesloten. Als je dit doet, moet je wel degelijk in de modem e.e.a. aanpassen.

Vaag verhaal waarvan ik het verband met je SIP-instellingen niet zie.
Natuurlijk kunnen monteurs dingen aanpassen in je modem als dat nodig is, dat kunnen jij en ik ook.
Ik heb de gegevens uit de Zyxel modem, alleen het wachtwoord is niet te zien en ook niet zichtbaar te krijgen.
Even voor de goede orde: de modem die Telfort levert heeft veel problemen en is behoorlijk traag nu ik de Fritz!box gebruik.

Problemen met Zyxel:
1. De switch direct aansluiten op de modem, de computer weer direct aansluiten op de switch. Resultaat: geen netwerkverbinding. Het icoontje heeft een uitroepteken.
2. Het IP-adres wordt ineens verandert beginnend met 146 ipv met 192 of ik verwacht dat het IP-adres niet gewijzigd wordt. Een switch moet gewoon het signaal doorgeven.
3. Ik wil IP camera's gebruiken en heb een dure NVR recorder gekocht met 4TB harde schijf. Zelfde aansluiting als in punt 1 en de IP camera's en de recorder (LAN) op de switch aansluiten (zoals de handleiding dat aangeeft). Echter, geen IP camera's gevonden. Hoogst waarschijnlijk omdat het IP-adres niet klopt.

Indien Telfort een goede modem afgeeft, dan had ik dit niet hoeven te doen. Ik ben nu bezig met diverse providers. XS4All heeft al geantwoord gegeven en dat ik alles kan krijgen, ook alle SIP gegevens. Dat is pas service !! Dat zij duurder zijn maakt mij niet uit, want een ander factor speelt ook een rol en wel de bereikbaarheid om vragen te stellen via het contactformulier en vooral veel minder storing dan Telfort.

Als je de keuze hebt om een Mercedes te rijden die veel pech heeft of een Japanner met veel minder pech, wat zou jij dan kiezen.
De goedkope Japanner met weinig pech natuurlijk.
Mercedes = XS4ALL, Japanner = Telfort. Bedoel je dat?
Weer zo'n achterlijke die niet lezen kan. Lees goed wat er staat voordat jij een menig geeft. Bij welk bedrijf staat PROBLEMEN bij: XS4All of Telfort ? Lees ook: "Even voor de goede orde: de modem die Telfort levert heeft veel problemen en is behoorlijk traag nu ik de Fritz!box gebruik.". Misschien dat jij niet alles hebt gevolgd, maar ik gebruik de Fritz!box. Met bovenstaande lijkt het mij duidelijk dat de Fritz!box sneller is dan de Zyxel van Telfort !

Veel irritatie met dit forum en ik stop nu mee ! Dit zijn echt domme opmerkingen en dat is precies waarom ik van Telfort verwacht om een contactformulier te gebruiken.
Je vraag was:
Als je de keuze hebt om een Mercedes te rijden die veel pech heeft of een Japanner met veel minder pech, wat zou jij dan kiezen.

Wat is er dan mis met mijn antwoord?
De goedkope Japanner met weinig pech natuurlijk.
Mercedes = XS4ALL, Japanner = Telfort. Bedoel je dat?

Of zie je Telfort als de Mercedes en XS4ALL als de Japanner?
Reputatie 8
Badge +16
Beste ForumGebruiker058, ik wil je graag vriendelijk verzoeken om onze huisregels in acht te nemen en de mede gebruikers op het forum met respect te behandelen.
Het is helaas niet mogelijk om te realiseren wat jij wenst. Je zou ook dezelfde uitleg ontvangen indien je het via een contactformulier zou vragen. Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Reageer