beantwoord

Behoud ik met overgang naar KPN wel mijn mogelijkheid eigen SIP account in te voeren op mijn V8?

• 1 mei 2019
  • 18 reacties
  • 568 keer bekeken

Behoud ik met overgang naar KPN wel mijn mogelijkheid eigen SIP account in te voeren op mijn V8 modem/router? Dat was voor mij een belangrijke reden naar Telfort te gaan!

Bij voorbaat dank,

Otje

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Enterprise 1 mei 2019, 19:44

Behoud ik met overgang naar KPN wel mijn mogelijkheid eigen SIP account in te voeren op mijn V8 modem/router? Dat was voor mij een belangrijke reden naar Telfort te gaan!

Bij voorbaat dank,

Otje

Geen probleem, Telfort en KPN gebruiken beide hetzelfde telefonieplatform.

Bedoel je met de overgang naar KPN dat Telfort sinds gisteren is opgegaan in KPN, of ben je van plan een abonnement bij KPN te nemen..?

In het eerste geval verandert er niets en hou je je bestaande SIP-gegevens.

In het laatste geval is het mogelijk dat je een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord krijgt voor de SIP, dus deze zal je dan weer moeten achterhalen.

Misschien kan een Telfort webcaremedewerker daar meer over zeggen..?
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Bij voorbaat dank,

Otje

Geen probleem, Telfort en KPN gebruiken beide hetzelfde telefonieplatform.

Bedoel je met de overgang naar KPN dat Telfort sinds gisteren is opgegaan in KPN, of ben je van plan een abonnement bij KPN te nemen..?
In het eerste geval verandert er niets en hou je je bestaande SIP-gegevens.
In het laatste geval is het mogelijk dat je een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord krijgt voor de SIP, dus deze zal je dan weer moeten achterhalen.
Misschien kan een Telfort webcaremedewerker daar meer over zeggen..?
Eigen sip account invoeren je bedoelt van een andere voip provider?
KPN en Telfort hebben zover ik weet wel verschillende vlans voor voip
Reputatie 8
Badge +17
Nou,

als nieuwe klant bij KPN krijg je waarschijnlijk een nieuw V10(A) modem en in dát modem is het niet mogelijk om je eigen SIP gegevens in te voeren...
Nou,

als nieuwe klant bij KPN krijg je waarschijnlijk een nieuw V10(A) modem en in dát modem is het niet mogelijk om je eigen SIP gegevens in te voeren...

Net als ons is de Topic starter al klant bij Telfort er wordt de aanstaande volledige assimilatie bedoelt als ik het goed begrijp.
Reputatie 8
Badge +10
Ik wordt gek van al die verschillende providermodems met steeds minder mogelijkheden door de uitgeklede firmwareversies...
All,
Correct en dank voor jullie reacties.
Ik ben inderdaad al klant bij Telfort en heb uitgaande calls via een andere VOIP provider ingeregeld.

Ik hoop dus dat dat gewoon kan blijven werken en we straks niet één of andere KPN BIOS upgrade op de V8 krijgen die deze mogelijkheid uit gaat zetten. En als ik het goed begrijp hierboven moet ik dus ook niet om de nieuwere V10 gaan vragen omdat het daarmee niet (meer) kan? Ik zou zeggen, KPN, geef mensen de vrijheid waar dat kan, anders is het net als met het recht op vrijheid van meningsuiting en je daarin gecensureerd wordt voor mijn gevoel.

Groet
Over vrije routerkeuze loopt een topic wees gerust zolang je nog onder de Telfort voorwaarden valt krijg je zeker een v8 mocht deze kuren krijgen.
Reputatie 3
Als je geen eigen nummers meer kan invoeren kan / moet je een sip ata adapter kopen.
Over vrije routerkeuze loopt een topic wees gerust zolang je nog onder de Telfort voorwaarden valt krijg je zeker een v8 mocht deze kuren krijgen.
Hi Galdor, dat is vast goed nieuws, hoewel ik best ook die V10 graag zou willen hebben verder.
Het gaat mij er vooral om dat we straks geen KPN firmware upgrade krijgen die SIP instellingen voor andere providers dichtzet, zoals KPN dat zelf altijd al wel dicht heeft staan (anders dan Telfort).
Reputatie 3
Badge
Het gaat mij er vooral om dat we straks geen KPN firmware upgrade krijgen die SIP instellingen voor andere providers dichtzet, zoals KPN dat zelf altijd al wel dicht heeft staan (anders dan Telfort).

Ik ben bang dat niemand kan garanderen dat dat nooit zal gebeuren.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Otje, KPN en Telfort gebruiken zoals Galdor zegt inderdaad hetzelfde telefonieplatform, maar tussen de merken zitten wel kleine verschillen in de firmware van de modems. Op dit moment is er nog niet bekend wat er precies met de apparatuur gaat gebeuren, dat is ook voor ons nog afwachten. Ik verwacht niet dat het vervangen zal worden, het is hetzelfde type en model als KPN gebruikt en als het goed werkt is er geen reden om het te vervangen lijkt me. Als er meer over bekend wordt delen we dat natuurlijk, maar vooralsnog weten wij net zoveel als jullie hierover.
Enterprise noemde het platform ik duide enkel op de aparte vlans ofwel de firmware.

Het meest voor de hand liggende zal zijn dat we de KPN Firmware gepushd krijgen. Als het systeem daar klaar voor is.

KPN heeft een ander hardware beleid maar ook daar krijg je niet meteen de v10 of de v10a
Zover ik het goed volg wordt wel alles onder de v9 semi actief vervangen door KPN.
Reputatie 8
Badge +10
Mocht het in de toekomst inderdaad onmogelijk worden om een eigen externe SIP provider in te stellen in de standaard Telfort/KPN modems dan kan je zoals gezegd altijd nog eigen hardware aanschaffen zoals een SIP ATA adapter of desnoods een modem die dat wél ondersteund.
Reputatie 3
Badge
Bij de KPN modems blijft wel de vraag of poort 5060 ter beschikking blijft. Gelukkig zijn er VoIP providers die ook andere poorten gebruiken.
Reputatie 8
Badge +11
Enterprise noemde het platform ik duide enkel op de aparte vlans ofwel de firmware.
Je hebt helemaal gelijk, ik haalde jullie reacties blijkbaar door elkaar 🤐

Wat er uiteindelijk gaat gebeuren blijft nog even afwachten dus, voor jullie en voor ons 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Het grootste verschil is het connectiemodel;
KPN gebruikt PPPoE (met username/password combinatie) en Telfort DHCP (zónder username/password)
om een DSL verbinding "op te zetten"

Als de modems ineens moeten wisselen van connectiemodel, dan zal hiervoor én er iets moeten wijzigen in de modem, zoals nieuwe firmware en configuratie, én ook de achterliggende core netwerksystemen met de administratie daarvan. Mogelijk zelfs op hetzelfde moment?!

voor de V10(A) modems zou dit niet zo'n probleem zijn, die zijn multi-firmware (KPN én Telfort) waardoor "alleen maar" de achterliggende core netwerksystemen met de administratie daarvan aangepast hoeven te worden...

alle andere Telfort branded modems zullen dan niet meer werken.
Het voelt wel aan als censuur als ik straks geen eigen SIP meer in kan voeren hoor.... Laten we maar hopen dat ze eenmaal toegekende rechten niet meer gaan ontnemen en desnoods maar uitzonderingen gaan maken. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om dat gescheiden te houden. Als ik overigens een VOIP ATA moet gaan kopen (stel), neem ik aan dat je iets met de NAT-table zult moeten doen? Of is dat een vreemde gedachte?

Groetjes,
Otje
Reputatie 3
Jaren geleden heb ik een ATA gehad. Hoefde niks aan de instellingen in de modem / router te doen. ATA instellen en bellen en gebeld worden. Zou vreemd zijn als je nu wel instellingen moet veranderen.

Reageer