beantwoord

Aternatief voor Telfort bellen naar buitenland

• 1 december 2013
  • 3 reacties
  • 1688 keer bekeken

Badge +1
Hoi,

ik kreeg gisteren mail van Telfort dat tarieven aangepast worden.

Erg jammer dat Telfort (maar ook andere aanbieders zoals XS4ALL, daarom ben ik destijds juist overgestapt naar Telfort) dit doet.

Met name de wijziging van tarieven voor 090X-nummers heeft bij mij invloed.

Ik bel nogal veel naar Venezuela via bijvoorbeeld Belrammer (of een andere als die net even goedkoper is) en doe dat via de normale huistelefoon cq mobiel met VOIP-applicatie (wil dat niet doen via Skype o.i.d. via de PC).

M.b.t. het tarief dat Telfort straks gaat hanteren voor bellen naar 090x-nummers wordt het volgende vermeld op de site:
Betaalde informatienummers
(18- en 090x-nummers)** Starttarief: € 0,09 plus evt. tarief per gesprek Servicenummer / Per minuut: € 0,09 plus tarief servicenummer
** Voor servicenummers geldt een tarief per minuut (maximaal € 0.90) en/of een tarief per gesprek (maximaal € 1.40.

M.b.t. de laatste zin ** Voor servicenummers geldt een tarief per minuut (maximaal € 0.90) en/of een tarief per gesprek (maximaal € 1.40. heb ik een vraag.
Hoe moet ik dat nu precies opvatten?
Als ik zou bellen met een 090X-nummer, dan zou ik betalen qua gesprekskosten €0,09 starttarief en vervolgens €0,09 per minuut en het tarief van het 090x-nummer (ongeveer €0,05 per minuut), dus gesprekkosten €0,14 per minuut?
Of speelt het laatste deel " en/of een tarief per gesprek (maximaal € 1.40."  nog een rol?
Is het dan bijvoorbeeld zo dat als ik aan het bellen ben en ik heb voor Telfort €1,40 betaald voor het gebruik van een 090x-nummer, dat ik daarna alleen nog het tarief aan bijvoorbeeld Belrammer betaal?
Hoe zit dit precies?

Op deze manier wordt bellen naar Venezuela wel erg duur per minuut (van nu starttarief €0,045) en per minuut € 0,03 tot €0,05) naar hetgeen hierboven staat... pff Telfort.. jullie concureren jezelf zo aardig uit de markt denk ik...

Vraag is ook: wat zijn alternatieven voor bellen naar buitenland? Dit wil ik wel via de huistelefoon of app op mijn mobiel kunnen doen (die koppelt mijn mobiel aan mijn Fritzbox).
icon

Beste antwoord door bussie 1 december 2013, 17:49

Dank voor de reacties.

Heb ondertussen gezien bij BelRammer dat Venezuela momenteel weer via een vast nummer te bellen is.

Dit is dus helemaal goedkoop.

Hopelijk blijft het even zo bij BelRammer....
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Voipbuster
Reputatie 1
FreeVoipDeal nòg goedkoper....
Badge +1
Dank voor de reacties.

Heb ondertussen gezien bij BelRammer dat Venezuela momenteel weer via een vast nummer te bellen is.

Dit is dus helemaal goedkoop.

Hopelijk blijft het even zo bij BelRammer....

Reageer