beantwoord

Anonieme bellers blijven lastigvallen en kan abonnement niet wijzigen

  • 4 oktober 2019
  • 21 reacties
  • 541 keer bekeken

Laatste klacht,

Wij zijn aangemeld bij het Bel-mij-niet register, en ontvangen toch nog ongewenste anonieme bellers (spam) 4 tot 5 keer per week (heb dit zelf gecontroleerd, alles klopt). Met spam bedoel ik bedrijven die bellen met; reclame, verkoop zaakjes, "wij zijn de goedkoopste stap nu over!!"..
Er is gewoon helemaal GEEN optie om de anonieme onbekende beller te blokkeren! Ja de oplossing is er trek de telefoon RJ11 kabel eruit en ben compleet onbereikbaar voor iedereen.

Kom op Telfort.. Wij zijn langer dan 10 jaar trouwe & vaste klant. Altijd netjes de rekeningen op tijd betaald.
We hebben nu last van blijvende spam & een verhoogde prijs (overname Telfort) !

Abonnement wijzigen kan niet eens daar moeten we nog "even" een paar maanden mee wachten voor dit kan.
Wij willen het TV weg halen uit ons pakket omdat we het niet meer gebruiken.

Aangezien jullie mij niet willen helpen met het spam probleem dat zomaar uit het niets is ontstaan, wat ook heel vreemd is. Hoe komen ze aan ons nummer, beetje vreemd heel vreemd... We hebben nog niet zo lang een ander vast telefoonnummer, dat daarvoor vermoedelijk van een andere klant was. Dus hoe kan het dan deze bedrijven nu opeens ons nummer hebben. Ik heb nagevraagd wij hebben nergens het nummer ingevuld. De telecom provider heeft dus het nummer gedeeld met bedrijven?

Ik ga een stap verder nemen een een serieuze klacht indienen bij De Autoriteit Consument & Markt ( ACM ). Als het moet juridisch nog een stap verder.
We worden tegenwoordig al genoeg lastig gevallen met de "privacy" meldingen, cookie meldingen, de reclame op iedere website en dan ook nog eens de spam op de vaste telefoon erbij, dat is ons dus net even iets te veel...

Je kunt het als telecom provider ISP'er niet maken om hier zomaar mee weg te komen. Mensen verrot spammen en niet eens de optie ter beschikking stellen om anonieme bellers te kunnen blokkeren.

Het allerergste is dat de anonieme bellers af en toe ook nog Belgisch zijn en zelf toegeven dat ze de consumenten PLAT bellen incl. excuses (wel een applaus waard). Dit heb ik toevallig nog opgenomen omdat ik ze nu lekker aan het lijntje houd, omdat ze niet stoppen met bellen. Actie, reactie..

Jullie (Telfort nu KPN) zeggen gewoon ijskoud, helaas sorry anonieme beller blokkeren gaat niet. Leer er maar mee leven.

Dacht het dus even niet 😂
Als hier niets aan gedaan zal worden zijn wij weg, dan gaan we wel naar XS4ALL. Daar kan het wel gewoon, zoals het ook zou moeten zijn!


Maakt u ook gebruik van Telfort en heeft u ook last van ongewenste anonieme bellers? Dien dan ook uw klacht in! Hoe meer klachten hoe sneller er actie ondernomen zal worden.

https://privacywaarborg.nl/voor-consumenten/meld-uw-klacht/
https://www.acm.nl/nl/klacht-indienen

KPN op vingers getikt over beleid bij hinderlijke anonieme bellers

https://www.security.nl/posting/626283/KPN+op+vingers+getikt+over+beleid+bij+hinderlijke+anonieme+bellers

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 5 oktober 2019, 17:31

Dag @Johnson. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Dat je meerdere malen per week wordt lastiggevallen door anonieme bellers is natuurlijk bijzonder vervelend. Ik vind het jammer om te lezen dat je het idee hebt dat we je daar niet bij willen helpen. Privénummers kunnen we inderdaad niet blokkeren, dat klopt. Wel kunnen we een onderzoek starten naar de telefonische overlast als je dit formulier invult. Houd er wel rekening mee dat dit onderzoek enige tijd in beslag kan nemen.

Een andere optie is om, zoals @Babylonia al laat weten, een nieuw telefoonnummer aan te vragen, maar ik kan me voorstellen dat dat als een ietwat drastische maatregel voelt. Wel goed om te benoemen, is dat het enkele weken kan duren voor je registratie bij het Bel-me-niet register is doorgevoerd. Op deze site wordt nog iets meer uitleg gegeven over telefonische overlast.

Verder lees ik dat je graag je abonnement wilt wijzigen. Ik kan me voorstellen dat je iTV graag wilt opzeggen als je hier geen gebruik meer van maakt. Volgens mij heeft @JanD al een en ander uitgelegd. Als je nog binnen je jaarcontract zit, is het niet mogelijk om je hoofdpakket aan te passen. Echter, ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat je buiten je contract zit. Je abonnement kan dus gewoon worden gewijzigd. Op welke manier heb je iTV proberen stop te zetten? Op dit moment zit de VoIP-aansluiting nog gratis in je Alles-in-1 pakket. Als je je abonnement wijzigt naar Internet only, dan betaal je € 2,50 per maand voor Vast Bellen. Bij een dergelijke wijziging ga je een nieuw jaarcontract aan. Dit kan ik voor je in orde maken. Vul in dat geval je profiel aan met je klantnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN en geef me een seintje als je dit hebt gedaan.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Johnson. Ik zie dat @Babylonia ook nog een aantal prima adviezen geeft. Kun je hier eerst mee uit de voeten? 

Reputatie 8

@Johnson

De aanpak van dit soort vervelend belgedrag door call-centers etc. is moeizaam en kost veel energie.

Niet bekend hoe groot de overlast voor je is, maar afhankelijk welke telefonie apparatuur dat jezelf gebruikt, kun je mogelijk wel "blacklists” aanmaken, waarmee nummers worden geblokkeerd.
Dan gaat je telefoon niet eens meer over, als de beller probeert contact op te nemen.
Dat werkt echter alleen bij “niet anonieme” bellers.

Voor overlast door bellers waarachter dure buitenlandse betaalnummers zitten, die ophangen, waarbij men hoopt dat je per ongeluk op een terugbeltoets drukt, kun je je iets makkelijker tegen indekken door specifieke landen of hele regio's met landen te blokkeren voor “uitbellen”. De nummers die je gebeld hebben zet je dan tevens in een blacklist, zodat je telefoon niet meer overgaat, als je door dat nummer opnieuw een keer wordt gebeld.

Dat vergt wel een andere organisatie van je telefonie VOIP-account.
Niet meer afnemen bij KPN/Telfort, want die geven hun VOIP/SIP-gegevens niet vrij.
Daardoor ben je zeer beperkt in de keuze welke telefonie apparatuur in te zetten.
(Of als je een Experia Box V8 hebt, die gegevens achterhalen via een trucje).

Je kunt telefonie IMO beter volledig onderbrengen bij een onafhankelijke VOIP-provider. Zodat je de SIP-gegevens in dit soort VOIP-apparatuur met meer uitgebreide mogelijkheden in kunt stelllen en daarvan gebruik kunt maken.

Mogelijkheden beschreven in een vergelijkbaar draadje over bel-overlast < HIER >
Vergelijkbare apparatuur instellingen zul je ook wel tegenkomen bij andere merken.

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Johnson. Heel vervelend dat je nog steeds overlast hebt. Ik lees nu dat het gaat om specifieke telefoonnummers en je niet langer anoniem wordt gebeld. Als je bent ingeschreven in het Bel-me-niet-register mogen alleen bedrijven waar je een relatie mee hebt of hebt gehad je benaderen. Omdat je aangeeft dat dit niet aan de orde is, wil ik je wederom aanraden dit formulier in te vullen, zodat er grondig naar gekeken kan worden. 

Reputatie 8

….nu niet meer anoniem maar met een nummer dat zichtbaar is,….
….
Ben ingelogd bij Telfort (nu KPN).
Anonieme bellers staat uit, bel je anoniem dan kom je er niet door.

Hoe is het nu nog mogelijk dat die irritante bedrijven blijven bellen ?!??

Je geeft aan dat als men belt, er een nummer zichtbaar is, van waaruit ze zouden bellen.
Dat is “technisch gezien” in dat geval niet anoniem.

 

Dit was een energiemaatschappij.

Ja, die kunnen knap vervelend zijn. Zelfs ook met persoonlijk deur aan deur bezoek.
Als je de ene dag na een gesprek met steeds verder oplopende beloftes en onzinnige praatjes de persoon uiteindelijk toch wegstuurt, komt er twee dagen later een collega het nog eens proberen.
Bij navraag, zou die niets afweten van het eerste bezoek van een collega twee dagen eerder. Blabla.

(Betrof in mijn geval Nuon / Vattenfal).

We worden nog steeds gebeld door telemarketing bedrijven, nu niet meer anoniem maar met een nummer dat zichtbaar is, ik neem dan op als het kan en ga mee in het verhaal tot een bepaald punt. Dan vraag ik ze, is dit de eerste keer dat jullie bellen? Antwoord: Ja, jazeker. Hoezo??… 

Mijn reactie: Helemaal niet waar…

Antwoord: Wij gaan niet in discussie *blablabla dit is echt de eerste keer* (meneer wilt bijna neerleggen)

Mijn reactie: Wacht! Graag ons nummer blokkeren wij willen niet meer gebeld worden door jullie, wij staan al in het BMN(Bel mij niet) register.

Antwoord: OK & neergelegd.

Ik heb klachten ingediend bij ;

https://privacywaarborg.nl/voor-consumenten/meld-uw-klacht/

https://www.acm.nl/nl/klacht-indienen

https://www.bel-me-niet.nl/

 

Ben ingelogd bij Telfort (nu KPN). Anonieme bellers staat uit, bel je anoniem dan kom je er niet door.
Hoe is het nu nog mogelijk dat die irritante bedrijven blijven bellen ?!??

Mij viel wel op dan het een bepaalde Belgische gast was die had toch zeker al 5 keer gebeld minimaal. Met zijn zure excuses "ons excuses voor het plat bellen van consumenten, maar er is een fout gemaakt waarvoor wij u nu bellen.”

 

Dit was een energiemaatschappij. Het is een andere maatschappij als dat waar wij bij zijn aangesloten dus dat valt ook al uit te sluiten.

Alles wat ik me nog kan bedenken is dat KPN/Telfort ons nummer heeft verkocht aan telemarketing bedrijven !

 

Voor de beklopte forum gebruikers die nu al een oordeel hebben klaarliggen:

Heb ik ooit een product afgenomen van de beller of de bellende bedrijven: NEE.

Wij hebben dit probleem pas enkele maanden, daarvoor nog nooit zo extreem veel last ervan gehad.

Reputatie 7
Badge +9
Dag @Johnson. Fijn dat je met de reactie van @Doornekamp33 verder kunt. Heb je inmiddels ook een melding gemaakt van de telefonische overlast via het formulier? Een onderzoek naar de telefoontjes kan nooit kwaad, denk ik.
Voor deze spam bellers is er maar 1 punt om je klacht neer te leggen, de ACM maar die treden veel te weinig op, en vaak bellen ze ook nog eens van buiten nederland en hebben ze geen bevoegdheden.

Gisteren op het Nieuws, de energie maatschappijen gaan met een keurmerk werken om de boefjes te filteren, ze kunnen beter stoppen met deze manier van verkopen.


Kijk met dit antwoord kan ik iets. Helemaal mee eens. Heb één keer meegemaakt dat een belg mij belde anoniem en zijn excuses aanbood voor het plat bellen van de consumenten, maar dit kwam door een fout van de energiemaatschappij. Nou fijn van die fouten, steek ze ergens waar geen licht schijnt zou ik zeggen. Wij zijn hier niet van gediend, niemand lijkt mij. Stel je voor, er is niemand in het gezin of familie die er iets aan kan doen die handig genoeg is. Nou dan ben je mooi de aap gelogeerd met al deze zeer irritante telefoontjes.. Heel vervelend dan het ACM er weinig mee doet. Heb ook nog steeds geen reactie terug. Toen ik las dat het in het nieuws was dacht ik nu moet ik me ook melden dan is er nog een kleine kans dat ze de melding serieus nemen. Aangezien dat niet zo geweest zou dan waren we gewoon met te weinig en dan negeren ze je dus gewoon compleet, zo zit de maatschappij nu tegenwoordig in elkaar.
Voor deze spam bellers is er maar 1 punt om je klacht neer te leggen, de ACM maar die treden veel te weinig op, en vaak bellen ze ook nog eens van buiten nederland en hebben ze geen bevoegdheden.

Gisteren op het Nieuws, de energie maatschappijen gaan met een keurmerk werken om de boefjes te filteren, ze kunnen beter stoppen met deze manier van verkopen.
Hallo @Johnson , als je nog binnen een vast contract zit kun je inderdaad nog geen wijzigingen aanbrengen in je vaste pakket, in de rubriek extra toepassingen kun je wel veel onderdelen aan- en uitvinken.
Misschien nog een tip inzake spam.Voorbeeld: je hebt bij een register aangegeven dat je geen (elektronische) post wilt hebben van energieleveranciers of gebeld wilt worden, maar je bent klant bij Nuon en daar heb je binnen jouw klantgegevens aangevinkt dat je wèl gebeld, gemaild en post ontvangen wil, dan blijf je van de Nuon dus wèl van alles ontvangen.
Ik bedoel te zeggen, dat je bij de voor jou bekende zaken waar je zaken mee doet op hun respectieve websites binnen jouw klantportaal ook allerlei privacy-dingen uit moet zetten, want die instellingen overrulen de verschillende registers.


Nee dit klopt niet, wij hebben dit allemaal gecontroleerd. Het zijn tevens altijd andere bedrijven die bellen en niet bedrijven waar wij al een contract hebben lopen of klant zijn !

Heb perrongeluk beste antwoord aangegeven, dit is FOUT. Ik heb contact opgenomen met telfort mods..

Als het echt zo simpel was dan had ik geen klachten ingediend.
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor de aanvullingen, heren! ☺
Reputatie 8
Badge +19
Maar de vraag, hoe komen ze aan die nummers, die is vaak simpel te beantwoorden, er is een levendige handel in die nummers, zeker als er ook persoonsgegevens aan te koppelen zijn, en het bel me niet register is een lachertje, en de ACM treed er te weinig tegen op, dus overlast zul je altijd blijven houden, remedie, ik doe niks vast, alles waar ik een telefoonnummer moet opgeven geef ik mobiel, op mobiel word anoniem standaard geblokt, zeker minimaal 1 oproep per dag, sommige dagen tot 10 stuks en ik merk er niks van, sommige proberen het met een nummer herkenning, heb ik er ook al een hele rits van geblokt, als ik met een 085 of 07 nummer word gebeld neem ik al sowieso niet op voordat ik het nummer opgezocht heb, de rest meestal ook, is het wel belangrijk belt men mij maar terug, vind ik het belangrijk bel ik wel terug.

Bij de vaste telefoon staan trouwens alle instellingen op niet delen, dus niet in de gidsen(bestaan niet meer), online systemen en ook niet op de factuur van anderen, enige is dat als ik zou bellen met vast men mijn nummer kan zien, maar ik denk dat ik al zeker meer dan 5 jaar niet meer met vast heb gebeld naar een bedrijf instelling of familie.

Kijk, dat is nog eens een goeie en duidelijke uitleg..! 😉
Maar de vraag, hoe komen ze aan die nummers, die is vaak simpel te beantwoorden, er is een levendige handel in die nummers, zeker als er ook persoonsgegevens aan te koppelen zijn, en het bel me niet register is een lachertje, en de ACM treed er te weinig tegen op, dus overlast zul je altijd blijven houden, remedie, ik doe niks vast, alles waar ik een telefoonnummer moet opgeven geef ik mobiel, op mobiel word anoniem standaard geblokt, zeker minimaal 1 oproep per dag, sommige dagen tot 10 stuks en ik merk er niks van, sommige proberen het met een nummer herkenning, heb ik er ook al een hele rits van geblokt, als ik met een 085 of 07 nummer word gebeld neem ik al sowieso niet op voordat ik het nummer opgezocht heb, de rest meestal ook, is het wel belangrijk belt men mij maar terug, vind ik het belangrijk bel ik wel terug.

Bij de vaste telefoon staan trouwens alle instellingen op niet delen, dus niet in de gidsen(bestaan niet meer), online systemen en ook niet op de factuur van anderen, enige is dat als ik zou bellen met vast men mijn nummer kan zien, maar ik denk dat ik al zeker meer dan 5 jaar niet meer met vast heb gebeld naar een bedrijf instelling of familie.
Reputatie 8
Badge +19
Anders een 06 nemen...blok je daar alles

Vast bellen heb ik al jaren niet meer.. mobiel kost nix meer tegenwoordig.

Vast bellen nog minder... 😉
Reputatie 1
Badge
Anders een 06 nemen...blok je daar alles

Vast bellen heb ik al jaren niet meer.. mobiel kost nix meer tegenwoordig.
Reputatie 8
De link die @Natasja - Telfort als eerste opgeeft, is precies dezelfde link die jij ook opgeeft.
Verder zijn er doorgaans nogal wat anonieme bellers die je nauwelijks kunt aanpakken, omdat ze vanuit het buitenland opereren. (Anoniem is verder zonder nummer herkenning).
Reputatie 8
Badge +17
We hebben nog niet zo lang een ander vast telefoonnummer
@Babylonia , @Natasja - Telfort wel de post lezen, hè?

melden is het beste: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast/melden-overlast.htm
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Johnson. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Dat je meerdere malen per week wordt lastiggevallen door anonieme bellers is natuurlijk bijzonder vervelend. Ik vind het jammer om te lezen dat je het idee hebt dat we je daar niet bij willen helpen. Privénummers kunnen we inderdaad niet blokkeren, dat klopt. Wel kunnen we een onderzoek starten naar de telefonische overlast als je dit formulier invult. Houd er wel rekening mee dat dit onderzoek enige tijd in beslag kan nemen.

Een andere optie is om, zoals @Babylonia al laat weten, een nieuw telefoonnummer aan te vragen, maar ik kan me voorstellen dat dat als een ietwat drastische maatregel voelt. Wel goed om te benoemen, is dat het enkele weken kan duren voor je registratie bij het Bel-me-niet register is doorgevoerd. Op deze site wordt nog iets meer uitleg gegeven over telefonische overlast.

Verder lees ik dat je graag je abonnement wilt wijzigen. Ik kan me voorstellen dat je iTV graag wilt opzeggen als je hier geen gebruik meer van maakt. Volgens mij heeft @JanD al een en ander uitgelegd. Als je nog binnen je jaarcontract zit, is het niet mogelijk om je hoofdpakket aan te passen. Echter, ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat je buiten je contract zit. Je abonnement kan dus gewoon worden gewijzigd. Op welke manier heb je iTV proberen stop te zetten? Op dit moment zit de VoIP-aansluiting nog gratis in je Alles-in-1 pakket. Als je je abonnement wijzigt naar Internet only, dan betaal je € 2,50 per maand voor Vast Bellen. Bij een dergelijke wijziging ga je een nieuw jaarcontract aan. Dit kan ik voor je in orde maken. Vul in dat geval je profiel aan met je klantnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN en geef me een seintje als je dit hebt gedaan.
Reputatie 8
En stap je over, neem je wellicht je telefoonnummer mee, en gaat het spammen vervolgens gewoon verder. Neem je het oude telefoonnummer niet mee, en een nieuw telefoonnummer om van het spammen af te zijn, kun je net zo goed ook blijven zitten bij Telfort. Want een nieuw telefoonnummer kun je bij hetzelfde abonnement bij Telfort gewoon aanvragen als service.
Met dat verschil dat naar xs4all overstappen nog wel kan. Heeft het nut is vraag 2.
Reputatie 8
Met Telfort heeft dat spammen op zichzelf niets te maken.
Overstappen naar XS4ALL gaat niet meer, want zowel Telfort als merk, als XS4ALL houden als merk op te bestaan. Dat wordt dan "KPN".
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Johnson , als je nog binnen een vast contract zit kun je inderdaad nog geen wijzigingen aanbrengen in je vaste pakket, in de rubriek extra toepassingen kun je wel veel onderdelen aan- en uitvinken.
Misschien nog een tip inzake spam.
Voorbeeld: je hebt bij een register aangegeven dat je geen (elektronische) post wilt hebben van energieleveranciers of gebeld wilt worden, maar je bent klant bij Nuon en daar heb je binnen jouw klantgegevens aangevinkt dat je wèl gebeld, gemaild en post ontvangen wil, dan blijf je van de Nuon dus wèl van alles ontvangen.
Ik bedoel te zeggen, dat je bij de voor jou bekende zaken waar je zaken mee doet op hun respectieve websites binnen jouw klantportaal ook allerlei privacy-dingen uit moet zetten, want die instellingen overrulen de verschillende registers.

Reageer