beantwoord

Alles-in-1 standaard, maar geen telefoon

• 16 juli 2017
  • 5 reacties
  • 311 keer bekeken

Reputatie 1
Niet heel erg handig.
Alles-in-1 standaard besteld.
Internet en TV werken meteen. Echter in de welkomstbrief staat verder niets over telefoon. Geen melding van het nieuwe telefoonnummer of dergelijks. Dacht, misschien duurt het even na aanmelden van het modem.
Installatie door monteur laten uitvoeren (Overigens een onbeleefde gast). Deze heeft nog even contact gehad met Telfort. Wat blijkt: in de aanvraag voor alles-in-1 is de telefoonaanvraag niet meegenomen (Hoezo alles-in-1??).
Moest zelf dan maar de klantenservice bellen en een aanvraag voor telefoon doen.
Zo gezegd, zo gedaan.

Ben benieuwd of we in de loop van de week telefoon hebben (Kon schijnbaar pas na het weekend worden geregeld). In "Mijn Telfort" staat alles als opgeleverd en klaar. Geen indicatie van het gesprek met de klantenservice en een aanvraag voor telefonie.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 juli 2017, 16:54

Hoi Marcel, ik begrijp inderdaad je verbazing over het alles-in-1 pakket zonder telefoon. Dit komt omdat Telfort de vast bellen tegenwoordig als losse bundel aanbiedt in plaats van standaard in het Alles-in-1 pakket. Ik gok dat de verkoper dit bij de aanvraag is vergeten te selecteren. Erg jammer, want dat heb je niet gelijk telefonie. Als het goed is, kan je nu via Mijn Telfort de telefonie aanvragen. Dan wordt je nieuwe nummer zo snel mogelijk geleverd. Mocht je onverhoopt bellen nog niet kunnen toevoegen, kan je mij dan een bericht met daarin je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan vraag ik het nummer voor je aan.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
In alles-in-1 zit standaard een telfoonaansluiting.

Heb je misschien nummerbehoud aangevraagd vanaf een andere provider? dan kan het 2-5 dagen duren voordat dat nummer overgezet is.
Als het een nieuwe aansluiting is voor telefonie dan zou dat nadat de modem zich heeft aangemeld op het netwerk automagisch geconfigureerd worden.

Je kan inloggen in de modem om te kijken of er al een SIP/VoIP verbinding is met de telefonieservers van Telfort.
Reputatie 1
Dankjewel Kees-Jan,

De SIP/VOIP instellingen zijn leeg.
Het is een nieuw nummer, geen portering vanaf een andere provider.
Volgens de installateur is in de algehele aanvraag de VOIP vergeten (Ook bevestigd door de helpdesk (Zeer vriendelijke dame overigens)).

Eens zien of het deze week gaat werken.

Het is op het moment niet zo urgent, maar wel knullig 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marcel, ik begrijp inderdaad je verbazing over het alles-in-1 pakket zonder telefoon. Dit komt omdat Telfort de vast bellen tegenwoordig als losse bundel aanbiedt in plaats van standaard in het Alles-in-1 pakket. Ik gok dat de verkoper dit bij de aanvraag is vergeten te selecteren. Erg jammer, want dat heb je niet gelijk telefonie. Als het goed is, kan je nu via Mijn Telfort de telefonie aanvragen. Dan wordt je nieuwe nummer zo snel mogelijk geleverd. Mocht je onverhoopt bellen nog niet kunnen toevoegen, kan je mij dan een bericht met daarin je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan vraag ik het nummer voor je aan.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Marcel, bedankt voor je reactie. Ik heb het nummer voor je aangevraagd. Binnen enkele dagen zal de telefoonlijn geactiveerd. Kan je mij laten weten of alles werkt als de verhuizing eenmaal rond is?
Reputatie 1
Alles werkt super!!!

Bedankt!!!

Reageer