beantwoord

Aansluiten vaste telefoon

• 1 mei 2018
  • 8 reacties
  • 1020 keer bekeken

Ik wil mijn telefoon aansluiten, maar kom hier niet uit. Ik heb nu mijn basisstation (met antwoordapparaat) staan in de meterkast met een DECT kabeltje aan het modem. Nu is dat natuurlijk niet ideaal en wil ik deze gewoon in de kamer hebben staan.

In huis zijn verder twee " telefooncontactdozen" (zie foto): 1 in de slaapkamer 1e etage en 1 in de woonkamer begane grond. Die op de begane grond is aannemelijk het ISRA punt, want er zit verder geen ander (nieuwer) kastje in huis/de meterkast. Als ik het basisstation op 1 van deze punten aansluit met een stekker is er geen verbinding.

Hoe kan ik mijn basisstation hier toch op aansluiten, want ik zie wel dat de draden aangesloten zijn in die telefooncontactdoos/ISRA punt? Ik weet dat er ook draadloze DECT verlengers zijn en een basisstation voor in de meterkast met voicemail via het telefoontoestel, maar wil graag weten of het mogelijk is de vaste lijn te gebruiken.
icon

Beste antwoord door Enterprise 1 mei 2018, 21:17

Het betreft dus een glasvezelaansluiting en dan komt een ISRA-punt helemaal niet in beeld want dat gaat over de oude telefoonverbinding.
Je kan de genoemde telefooncontactdoos dus ook niet gebruiken omdat er geen verbinding is tussen de meterkast en de contactdoos in de woonkamer.
Dat is inderdaad het ISRA-punt van de telefoonverbinding.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je een DECT-telefoonset met meerdere telefoons (handsets) aanschaft waarbij het basisstation in de meterkast kan blijven staan en één of meer handsets met bijbehorende lader in de kamer(s) waarin je deze nodig hebt.
Deze werken prima draadloos samen met het basisstation.
Of wellicht heb je al een DECT met één of meer handsets..?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je zult altijd de phone poort op je modem moeten gebruiken, probeer eens het snoertje aan te sluiten op het oorspronkelijke telefoonkastje wat in de buurt van het ISRA punt zit en wat uitkomt in je woonkamer.
Reputatie 8
Badge +19
Zoals jimny al terecht aangeeft, je zal een DECT-telefoon altijd moeten aansluiten op een telefoonpoortje (normaal op poort 1) op de modem omdat de telefoonverbinding daarop binnenkomt.
Maar wat ik me afvraag is waarom zowel de modem als het DECT-basisstation in de meterkast staan als daar geen ISRA-punt zit..?
Want je zegt over de telefooncontactdoos in de woonkamer op de begane grond het volgende:

Die op de begane grond is aannemelijk het ISRA punt, want er zit verder geen ander (nieuwer) kastje in huis/de meterkast.

Als ik het goed begrijp is de modem dus aangesloten op die telefooncontactdoos in de woonkamer want er zit niets in de meterkast..?
In de meterkast zit een glasvezelkastje (neem ik aan geen ISRA punt?) welke met een oranje kabel de grond in gaat (zie foto). Die contactdoos is het enige punt in huis wat ik na wat zoeken als ISRA kan ontdekken.

Maargoed, ik begrijp hieruit dat de telefoon alleen aan het modem gekoppeld kan worden en dan gok ik dat ik dus of een kabel zal moeten trekken of op een andere manier draadloos iets moet oplossen. De telefooncontactdozen zijn niet bruikbaar, correct?

Reputatie 8
Badge +19
Het betreft dus een glasvezelaansluiting en dan komt een ISRA-punt helemaal niet in beeld want dat gaat over de oude telefoonverbinding.
Je kan de genoemde telefooncontactdoos dus ook niet gebruiken omdat er geen verbinding is tussen de meterkast en de contactdoos in de woonkamer.
Dat is inderdaad het ISRA-punt van de telefoonverbinding.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je een DECT-telefoonset met meerdere telefoons (handsets) aanschaft waarbij het basisstation in de meterkast kan blijven staan en één of meer handsets met bijbehorende lader in de kamer(s) waarin je deze nodig hebt.
Deze werken prima draadloos samen met het basisstation.
Of wellicht heb je al een DECT met één of meer handsets..?
Kijk dan was dat wat ik niet begreep aan het verhaal! Duidelijk. Ik ga dan inderdaad op zoek naar zo'n set waar ik het basisstation gewoon in de meterkast kan laten.

Bedankt voor het meedenken allen 😃
Reputatie 8
Badge +19
Kijk dan was dat wat ik niet begreep aan het verhaal! Duidelijk. Ik ga dan inderdaad op zoek naar zo'n set waar ik het basisstation gewoon in de meterkast kan laten.

Bedankt voor het meedenken allen :D

Graag gedaan en fijn dat het nu duidelijk is... 👍
Reputatie 3
Badge
Je kan ook proberen een lang telefoonsnoer van de meterkast naar de kamer aan te leggen, zodat je je oude basisstation daar kan gebruiken. Lijkt me een goedkopere oplossing.
Helaas is er dus geen optie om de oude leidingen te gebruiken en een net RJ11 aansluitpunt te creëren. Ik zou inderdaad dat basis station naar de kamer halen. Of in ieder geval een plankje oid maken want die plek lijkt me niet handig.

Vreemd dat er een patch kabeltje uit je grondplaat komt. Die lijkt overbodig met deze NT.

Reageer