Aansluiten modem

• 13 mei 2013
  • 6 reacties
  • 2746 keer bekeken

Badge
Ik overweeg Vast Bellen te nemen bij Telfort. Ik heb al draadloos internet en een modem dat geschikt is voor telefonie. Het modem is met een (gele) kabel verbonden met mijn PC en staat op de tweede verdieping van mijn woning. De telefoon met KPN-lijn bevindt zich beneden in de kamer. Ik heb begrepen dat het modem rechtstreeks met de telefoon moet worden verbonden. Dat moet dan een lange kabel worden, werkt dat? Kan het anders? Mijn telefoon(handset) is los van het basisstation te gebruiken, is er dan een draadloze verbinding via het Telfort modem mogelijk? 

6 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het ligt eraan waar je het basisstation wil neerzetten, met een korte kabel in de buurt van de modem (2e verdieping) is natuurlijk prima.
Zoals je zelf al zegt, de telefoonhandset is los van het basisstation te gebruiken, en die handset neem je mee naar waar je wil binnenshuis.

Maar een lange kabel voor de telefoonlijn is naar mijn ervaring ook geen probleem.
De modem heeft verder geen mogelijkheden voor DECT over wifi.
Badge
Het ligt eraan waar je het basisstation wil neerzetten, met een korte kabel in de buurt van de modem (2e verdieping) is natuurlijk prima.
Zoals je zelf al zegt, de telefoonhandset is los van het basisstation te gebruiken, en die handset neem je mee naar waar je wil binnenshuis.

Maar een lange kabel voor de telefoonlijn is naar mijn ervaring ook geen probleem.
De modem heeft verder geen mogelijkheden voor DECT over wifi.

Ik wil de telefoon graag beneden houden. Op de het basisstation van de telefoon zit geen ingang waar het (groene) telefoonkabeltje in past. De telefoon is via een kabel en telefoonstekker verbonden met een splitter.
Pakt de handset het signaal (los van het basisstation) op als het basisstation niet via een kabel aan het modem is verbonden? 
Reputatie 8
Badge +16
Lange telefoonkabel is geen enkel probleem en dit is de juiste oplossing.
Draadloze verbindingsset zou kunnen werken maar hoe laat je het toestel op...? extra laadstation of iedere keer naar beneden om op te laden?
Reputatie 8
Badge +10

Op de het basisstation van de telefoon zit geen ingang waar het (groene) telefoonkabeltje in past.

Die snap ik niet.
Hoe krijgt het basisstation het telefoonsignaal dan binnen..?

De telefoon is via een kabel en telefoonstekker verbonden met een splitter.

Als die splitter voor het 'oude' (bestaande) KPN-abonnement is dan kan die er in de nieuwe situatie tussenuit, het basisstation moet straks rechttreeks op de modem aangesloten worden.

Pakt de handset het signaal (los van het basisstation) op als het basisstation niet via een kabel aan het modem is verbonden? 

Nee, dat werkt (uiteraard) niet.
Het basisstation moet verbonden zijn d.m.v. een telefoonkabeltje met de telefoonpoort van de modem.

Zoals Tuut-Tuut al aangeeft, een (lange) telefoonkabel is geen enkel probleem.
Badge

Op de het basisstation van de telefoon zit geen ingang waar het (groene) telefoonkabeltje in past.

Die snap ik niet.
Hoe krijgt het basisstation het telefoonsignaal dan binnen..?

De telefoon is via een kabel en telefoonstekker verbonden met een splitter.

Als die splitter voor het 'oude' (bestaande) KPN-abonnement is dan kan die er in de nieuwe situatie tussenuit, het basisstation moet straks rechttreeks op de modem aangesloten worden.

Nee, dat werkt (uiteraard) niet.
Het basisstation moet verbonden zijn d.m.v. een telefoonkabeltje met de telefoonpoort van de modem.

Zoals Tuut-Tuut al aangeeft, een (lange) telefoonkabel is geen enkel probleem.

Als ik het goed begrijp dan zou ik ook het basisstation van de telefoon zo dicht mogelijk bij het modem kunnen zetten en de handheld beneden laten. En dan bv snachts op het basisstation zetten voor opladen.
Reputatie 8
Badge +10

Als ik het goed begrijp dan zou ik ook het basisstation van de telefoon zo dicht mogelijk bij het modem kunnen zetten en de handheld beneden laten. En dan bv snachts op het basisstation zetten voor opladen.

Dat zou ik zelf doen omdat dit de makkelijkste manier is.
Een extra kabel trekken is ook weer zo'n gedoe... 😉

Reageer