2 gewone lijnen=2 vast bellen totaal abonnementen afsluiten?

• 25 januari 2012
  • 10 reacties
  • 4838 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik zou graag twee telefoonlijnen willen bij Telfort en door Telfort wordt vast bellen totaal als belservice aangeboden. Geldt dit vast bellen totaal voor het hebben van maar 1 telefoonnummer en moet er nog een vast bellen totaal abonnee worden bestelt als ik een tweede telefoonlijn wil hebben of is dit standaard inbegrepen?

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wil je twee telefoonlijnen of twee telefoonnummers?
Badge
2 telefoonlijnen, dus als iemand al via de ene telefoonlijn met het ene nummer praat, moet ik in staat zijn om de andere telefoon te gebruiken om zelf iemand anders te kunnen bellen.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort levert vastbellen als VoIP-dienst, dus over het internet.
Bij Telfort kun je maar één VoIP-nummer krijgen.

Maar volgens mij kun je wel twee gelijktijdige gesprekken voeren met hetzelfde VoIP-account als je een modem hebt met twee telefoonpoortjes. En anders zou je een tweede VoIP-account kunnen nemen bij een andere provider.
Badge
Maar ik heb tegenwoordig nog een oud abonnement dat van Tiscali baar Telfort internet is overgezet en hierbij heb ik wel twee verschillende lijnen en nummers. Dit is dus veranderd?

Op mijn factuur betaal ik voor het volgende:
Internet Basis
Telfort vast bellen totaal(voor 8,36 euro)
Telfort vast bellen totaal(voor 5,26, maar dit zijn de gesprekskosten die ik heb gemaakt)
Badge +7
U heeft nu ook al 2 VoIP nummers bij ons, die zal u bij een verlenging niet verliezen. U kunt nu afhankelijk van de modeminstellingen ook al beide nummers tegelijk gebruiken. In uw wijk is een VDSL straatkast opgeleverd. Verwachte snelheid is 28-30Mbit, Internet Standaard Standaard gaat tot 27Mbit dus dat abonnement adviseer ik. Uw abonnementskosten voor Vast bellen gaan bij deze verlenging van naar Internet Standaard van 9,95 naar 5 euro en u ontvangt het nieuwe VDSL modem met 2 phonepoortjes kosteloos in bruikleen.

Hugo
Badge
Dus om het nog even allemaal samen te vaten : er veranderd voor mij effectief niks behalve een stijging van mijn internetsnelheid. Mijn telefoonnummers en -lijnen blijven beide behouden. En de kosten veranderen ook niet:

Nu betaal ik 20 euro voor internet Basis en 9.95 voor Telfort Vast Bellen Totaal en dat wordt (uiteindelijk) 25.00 euro voor Internet Standaard en 5 euro voor Telfort Vast Bellen totaal. Wat beide uikomt op 29095/30.00 euro per maand.

En nog een laatste vraag voor mijn mogelijke overstap: Hoeveel jaar zit ik vast? Ik heb nu een jaarcontract lopen dat afloopt op 15-08-2012. Wat wordt de einddatum van mijn contract als ik nog deze maand overstap naar Internet Standaard en Telfort Vast Bellen Totaal?
Badge +7
Dus om het nog even allemaal samen te vaten : er veranderd voor mij effectief niks behalve een stijging van mijn internetsnelheid. Mijn telefoonnummers en -lijnen blijven beide behouden. En de kosten veranderen ook niet:Klopt helemaal!
Nu betaal ik 20 euro voor internet Basis en 9.95 voor Telfort Vast Bellen Totaal en dat wordt (uiteindelijk) 25.00 euro voor Internet Standaard en 5 euro voor Telfort Vast Bellen totaal. Wat beide uikomt op 29095/30.00 euro per maand.
De kosten blijven inderdaad (bijna) hetzelfde. :)
En nog een laatste vraag voor mijn mogelijke overstap: Hoeveel jaar zit ik vast? Ik heb nu een jaarcontract lopen dat afloopt op 15-08-2012. Wat wordt de einddatum van mijn contract als ik nog deze maand overstap naar Internet Standaard en Telfort Vast Bellen Totaal?
Dit wordt een nieuw jaarcontract vanaf het moment dat u het contract (online) heeft getekend.

Henk
Badge
Dus ik heb eigenlijk al besloten over te stappen naar vdsl, maar ik heb daar nog wel een paar vraagjes over: (trouwens, ik moet zeggen dat ik vind dat ik hier op het forum veel beter wordt geholpen dan door de klantenservice via de telefoon: Telfort zou er goed aan doen om jullie ook aan de telefoon te laten komen!).

Op de Telfort site wordt bij de bestelling weergegeven dat ik een 25mb/s lijn kan verwachten bij een overstap naar vdsl voor het internet standaard abonnement.

Ik vraag mij af of mijn verbinding via vdsl via dezelfde centrale komt als mijn verbinding via adsl komt, want tot op de dag van vandaag heb ik niet het idee dat ik de volle snelheid van de door mij betaalde verbinding heb ontvangen via de adsl verbinding.

Volgens deze sites (http://www.speedtest.nl/adsl/default.as ... oek+%3E%3E en http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internod ... stance.jpg ) zit ik namelijk op 1.8 km van de adsl 2+ centrale wat dus een maximale snelheid van 18 mb/s zou betekenen. Als mijn vdsl verbinding ook via deze centrale verloopt, haal ik dan ook maar 18 van de 25 mb/s of klopt de geadverteerde snelheid op de site gewoon?
Reputatie 8
Badge +16
VDSL wordt in jouw geval niet geleverd vanuit de centrale maar vermoedelijk vanuit de wijkkast.

Als VDSL alleen via de centrale beschikbaar zou zijn, zou de snelheid in jouw geval inderdaad niet veel hoger zijn.
Badge
Nu leer ik ook weer iets, maar wordt VDSL dan altijd uit de wijk-kast geleverd, of verschilt dat, en hoe kun je hier achterkomen ?

btw. hangt je snelheid dan ook af, van het verbruik op die wijk-kast ? (ala kabel-provider)

Reageer