beantwoord

1e telefoonnummer koppelen aan het 2e nummer

• 22 mei 2013
  • 9 reacties
  • 2843 keer bekeken

Best forum,

sinds een week ben ik in het bezit van een nieuw modem, namelijk de Experia box v8.
Wat ik graag zou willen is het 1e telefoonnummer koppelen aan het 2e nummer.

Ik heb namelijk 2 telefoonnummers van telfort, met het 2e nummer bellen we niet veel.
Ik weet dat er wel gebeld wordt op het 2e nummer daarom zou het makkelijk zijn als er een mogelijkheid zou zijn om het door te schakelen naar het 1e nummer

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 24 mei 2013, 20:57

Fijn dat het werkt, en bedankt voor de terugkoppeling! :)

En kan je, behalve op het modem, ook zien op welk nummer de oproep binnenkomt?
Bekijk reactie

9 reacties

Badge +2
Best forum,

sinds een week ben ik in het bezit van een nieuw modem, namelijk de Experia box v8.
Wat ik graag zou willen is het 1e telefoonnummer koppelen aan het 2e nummer.

Ik heb namelijk 2 telefoonnummers van telfort, met het 2e nummer bellen we niet veel.
Ik weet dat er wel gebeld wordt op het 2e nummer daarom zou het makkelijk zijn als er een mogelijkheid zou zijn om het door te schakelen naar het 1e nummer

Alvast bedankt

Sinds wanneer biedt Telfort 2 telefoonnummers? Voor zover ik weet bestaat die mogelijkheid bij Telfort niet?
Of praat je over 2 Telfort Mobiel abonnementen?

Instellingen voor Vast Bellen kan je wijzigen in je Mijn Telfort omgeving (gebruikersnaam is je zelfgekozen ... @telfort.nl email, met bijbehorend per brief gekozen wachtwoord).

Doorschakelingen voor Mobiele nummers kunnen vaak op je mobiel, en als ik me niet vergis ook via Mijn Telfort (bij mobiel is de gebruikersnaam het 06-nummer, wachtwoord is evt. te resetten, zodat je per sms een tijdelijk wachtwoord krijgt, dat vervolgens weer aan te passen is). 
2 telefoonnummers is een overblijfsel uit de Tiscali tijd.
Wie toen 2 nummers had heeft die nog steeds (zoals ook wij :))

Als je inlogt in het modem, naar Voice, naar Internal Accounts.
Daar kan je bij account 1 en bij account 2 beide geregistreerde nummers selecteren.
Bij de poort die je wilt gebruiken (1) beide nummers selecteren bij Extension In.
Dan zou het moeten werken zoals jij wilt.
Ik weet niet of je dan op je toestel kan zien welk nummer inkomend is.
Op het modem wel, want daar knippert het betreffende ledje.
Badge +2

Daar kan je bij account 1 en bij account 2 beide geregistreerde nummers selecteren.
Bij de poort die je wilt gebruiken (1) beide nummers selecteren bij Extension In.
Ik weet niet of je dan op je toestel kan welk nummer inkomend is.

Bedankt voor deze aanvulling/verduidelijking. Zo leer ook ik nog steeds nieuwe dingen bij 🙂

Ik weet niet of je dan op je toestel kan welk nummer inkomend is.

Bedankt voor deze aanvulling/verduidelijking. Zo leer ook ik nog steeds nieuwe dingen bij :)

bedankt ik ga het proberen, lukt het niet dan reageer ik wel wel weer.
Succes! Ook als het wel is gelukt horen we het graag.
Succes! Ook als het wel is gelukt horen we het graag.

het is gelukt werkt als een trein, het 2e nummer komt binnen op het eerste nummer.
Nogmaals bedankt.
Fijn dat het werkt, en bedankt voor de terugkoppeling! :)

En kan je, behalve op het modem, ook zien op welk nummer de oproep binnenkomt?
ja ook dat kan ik zien, nogmaals toppie
Bedankt voor de tip.
Hier was met de nieuwe experia box v8 het tweede telefoonnummer onbereikbaar geworden voor bellers.
Door het te opgeven van het tweede telefoonnummer bij account 1 is probleem opgelost.

Reageer