1 van de 2 telefoonlijnen hangt al 3 dagen op 'registering', dus niet werkend

• 13 maart 2013
  • 7 reacties
  • 2897 keer bekeken

Badge
Hallo, 

Sinds een paar dqgen heb ik het probleem dat een van de twee telefoonlijne die ik bij telfort heb het niet meer doet.  Hierom heb ik dus het modem uitgedaan en weer opgestart,  maar dat heeft niet mogen baten. Vervolgens ben ik gaan kijken in de modem zelf op192.168.1.254 en hier heb ik gezien dat het enige verschil tussen de werkende lijn en de niet werkende lijn in system monitor > voip status > registration zit.  Bij de werkende lijn staat er namelijk 'UP', terwijl de lijn die het niet doet dus al een paar dagen staat op 'registering'. Aangezien ik dit niet kan veranderen en kan hebben veranderd, zou ik graag hebben dat jullie dit nu voor mij oplossen.  Ik dacht namelijk dat al die problemen en instabiliteit bij telfort was opgelost, anglders had ik mijn jaarcontract niet afgelopen februari voor een jaar verlengd! 

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
als je eens naar mijn telfort ga en daar eens je ww voor het bellen veranderd en dat in je modem zet wat gebeurt er dan ?
Badge
Het is inmiddels al meer dan 3 dagen, ik heb het beschreven probleem nog steeds. Er is helemaal niks veranderd, dus kan iemand van Telfort zelf hier even nakijken. Ik weet namelijk praktisch zeker dat het probleem niet bij mij zit dat zou namelijk wel erg gek zijn, aangezien ik al een aanzienlijke tijd niks aan mijn modem instellingen heb veranderd en de gebruikte apparatuur aan de modem hetzelfde zijn.  De telefoons zijn direct aangesloten op het modem, waarbij beide werken bij het nummer dat dus wel geheel functioneerd. 

Dit probleem heb ik al sonds februari ofzo, ook de maand waarin ik mijn contract heb verlengd, dus misschien is er daardoor iets mis gegaan.  Het nummer dat niet werkt, was een oorspronkelijk kpn nummer dat is overgezet op telfort void, maar dit nummer werkt inmiddels al 5 jaar op telfort voip. 
Badge +1
Ik zou toch eens kijken naar de sip2 instellingen in het modem, misschien een firmware update die dingen heeft teruggezet?
Inloggen op het modem-> rechtsboven telefoon icoontje (of naar voip->SIP->SIP Account)-> selecteer SIP2 en even controleren of alles goed staat?
Active vinkje, gebruikersnaam, wachtwoord etc.
Reputatie 4
Badge +3
@hom.hom,

Zou je mij in een privé bericht willen aangeven om welk nummer het gaat? Ik zie beide nummers geregistreerd staan in het modem namelijk. Staat het in het modem nog steeds op "Registering"?

Henk
Reputatie 8
Badge +16
@mlok

Je bedoelt hom.hom? 😕
Reputatie 4
Badge +3
@Franzki,

Scherp. Ge-edit!

Henk
Bij mij blijft een van de 3 voip lijnen op registering hangen, oorzaak?

Reageer