beantwoord

Zyxel witte Modem defect type P2601HN-F1

• 12 november 2014
  • 15 reacties
  • 506 keer bekeken

Sinds gisteren werkt de modem/rooter niet meer.Van het ene op het andere moment hield hij ermee op. Modem gereset, aan/uit gezet maar lampjes flitsen een fractie van een seconde aan en gaan dan weer allemaal uit. Geen netwerk verbinding, geen wifi, niets. Ook de telefoon werkt niet meer. Is het mogelijk een nieuw modem te verkrijgen?
icon

Beste antwoord door Stephen 12 november 2014, 18:24

@regvandommelen,

Welkom op het forum. :)

Ik neem aan dat Fayruza jou om gegevens heeft gevraagd? Het ziet er naar uit dat jouw modem zijn beste tijd heeft gehad. Daarom heb ik besloten om jou een nieuw modem te versturen. Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?
Alvast bedankt!

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@regvandommelen,

Alsnog bedankt voor de gegevens. Ik heb geen verdere actie ondernomen. Wat fijn dat jij het modem voor de buren hebt aangesloten. :D
Ik ben blij dat ik jou in ieder geval van dienst kon zijn. Mocht je weer problemen ervaren dan lees ik dit graag van je.
Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
Stephen, je behoeft geen actie (meer) te ondernemen. Vandaag de nieuwe modem bij de buren aangesloten. Bedankt voor alle hulp.
@regvandommelen,

Op het eerste oog lijkt het dat jouw buurman een nieuw modem heeft ontvangen dat interactieve TV ondersteunt. Waarschijnlijk ondersteunde het oude modem dit niet. Maar als je buurman hier duidelijkheid over wenst te ontvangen dan wil ik dit natuurlijk graag voor hem uitzoeken. :)

Stephen
Stephen, normaliter zoe ik zeggen dat de buren zelf kontakt op moeten nemen maar zojuist (vrijdag 21 nov - 12:30 uur hoorde ik dat ze in het geheel geen internet of telefoon meer hebben. De nieuwe modem hebben ze al maar weten natuurlijk niet hoe deze aant e sluiten.
Hun huisnummer is 1 lager (1 cyfer)( dan het onze (10)
@regvandommelen,

Op het eerste oog lijkt het dat jouw buurman een nieuw modem heeft ontvangen dat interactieve TV ondersteunt. Waarschijnlijk ondersteunde het oude modem dit niet. Maar als je buurman hier duidelijkheid over wenst te ontvangen dan wil ik dit natuurlijk graag voor hem uitzoeken. :)

Stephen
Stephen, normaliter zoe ik zeggen dat de buren zelf kontakt op moeten nemen maar zojuist (vrijdag 21 nov - 12:30 uur hoorde ik dat ze in het geheel geen internet of telefoon meer hebben. De nieuwe modem hebben ze al maar weten natuurlijk niet hoe deze aant e sluiten.
Reputatie 8
Badge +16
@regvandommelen,

Stephen
@regvandommelen,

Excuses voor de late reactie. Dat is zeker mazzel. En waren jouw diensten nog nodig? 😃
Zelfde heb ik ook met mijn buren dus ik kan daar zeker over meepraten (nu maar hopen dat ze dit niet lezen haha.)
Ik neem aan dat het nieuwe modem naar behoren functioneert?

Stephen
Stephen, buren, ja, maar het gekke was dat ze niets afwisten van een nieuw modem en ITV hadden ze wel over gedacht maar nog niet besteld. Ze hebben nu zo iets van waarom vervangen als de oude nog goed werkt?

Dus ik ben benieuwd wat ze straks terugsturen; in de begeleidende brief staat dat het oude retour moet. Je hebt kans dus dat ze de nieuwe ongeopend terug sturen.

Bij werkt alles weer als vanouds; geen klachten meer.
Reputatie 8
Badge +16
@regvandommelen,

Excuses voor de late reactie. Dat is zeker mazzel. En waren jouw diensten nog nodig? 😃
Zelfde heb ik ook met mijn buren dus ik kan daar zeker over meepraten (nu maar hopen dat ze dit niet lezen haha.)
Ik neem aan dat het nieuwe modem naar behoren functioneert?

Stephen
@regvandommelen,

Hartstikke bedankt voor je compliment. :D
Gelukkig dat je buurman hetzelfde pakket heeft ontvangen en excuses dat er bij jou geen handleiding in zat. Bedankt voor de tip.

Stephen
Mazzel ja, zij hadden interaktief aangevraagd en de bode leverde beide pakketten bij ons af (buurman was er niet) dus het was wel gemakkelijk dan.
Ik vrees alleen dat ze mij zullen vragen HUN interaktief pakket aan te sluiten want dat lukt hun nooit op eigen houtje. LOL
Reputatie 8
Badge +16
@regvandommelen,

Hartstikke bedankt voor je compliment. :D
Gelukkig dat je buurman hetzelfde pakket heeft ontvangen en excuses dat er bij jou geen handleiding in zat. Bedankt voor de tip.

Stephen
@regvandommelen,

Ik neem aan dat Fayruza jou om gegevens heeft gevraagd? Het ziet er naar uit dat jouw modem zijn beste tijd heeft gehad. Daarom heb ik besloten om jou een nieuw modem te versturen. Laat je mij weten hoe het nieuwe modem functioneert wanneer je deze hebt ontvangen?
Alvast bedankt!

Stephen

Vandaag, vrijdag 14 nov 2014 het vervangende modem ontvangen!
Een dikke tien voor de telfort service!

Een puntje van opmerking, op de begeleidende brief stond NIET hoe de WPA/WSP code op de wifi apparatuur moest worden ingesteld. Aangezien mijn buurman zo'n zelfde pakket ontving gelijktijdig met mijn vervangende modem (hoe toevallig, toch?) en er in zijn pakket WEL een handleiding zat.... kwam ik er achter dat deze code onder op het modem vermeld staat.

TIP
Telfort , vermeld aub in uw brief waar deze code te vinden is.
Stephen, ik had verder nog geen contact met Fayruza maar ik vertrouw erop dat alles snel opgelost wordt.
Bedankt alvast.
Reputatie 8
Badge +16
@regvandommelen,

Alvast bedankt!

Stephen
Ik heb ook via facebook mijn probleem voorgelegd; Fayruza heeft gereageerd.
Als ik telef had had ik meteen gebeld maar zonder internet gaatdat niet; toestel is dood.
Reputatie 8
Badge +18
Ik denk dat je conclussie juist is, dus is het even wachten totdat webcare je topic oppakt