beantwoord

Zwart beeld, wel tv-ontvanger menu's

• 24 februari 2018
  • 3 reacties
  • 836 keer bekeken

Badge
LS,

Sinds vanochtend krijg ik geen tv zender beeld meer te zien.
De Tv ontvanger start op zonder foutmeldingen. Ik kan naar gids/instellingen gaan, alleen bij een zenderkeuze blijft het beeld zwart, geen geluid, wel de zenderinfo in blauwe balk.
Ook een opname kan ik opstarten, echter zwart beeld/geen geluid en je ziet dat de 'blauwe tijdbalk' loopt.
Bij de radiozenders zie ik het logo van de Zender met 'U luistert nu naar NPO 3FM' echter geen geluid.
Internet functioneert.

Wat heb ik getest/uitgesloten.
Naast het feit dat er fysiek niets is gewijzigd, de volgende handeling/tests uitgesloten.
- TV ontvanger HMB2260 direct op tv aangesloten, verschillende HDMI poorten.
- HMB2260 factory reset gegeven (dmv Instellingen > Gele knop > Gele knop) Software 7.1.35_5 wordt opnieuw gedownload.
- Modem P-2812HNU-F1 een factory reset gegeven (dmv pinnentje achterkant en in webpage modem, factory reset. Standaard IP's worden hierna uitgedeeld.

Uiteindelijk nog steeds hetzelfde verhaal als het bovenstaande stuk.
Mijn buurman met ook Telfort Interactieve tv in de straat heeft dit probleem niet.

itvonline functioneert ook via mijn internet.
Zijn er nog andere zaken die ik kan uitsluiten?

Groet Alex
icon

Beste antwoord door Stephen 24 februari 2018, 18:24

Hallo ajs, bedankt voor het uitproberen. Fijn dat het wel werkt met een andere HDMI kabel.
Wellicht dat andere gebruikers je nog van dienst kunnen zijn met de configuratie indien je er niet uitkomt. Succes!
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Alex, wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van de TV-ontvanger. Zou je nog even het volgende willen uitproberen
- Testen met een andere HDMI-kabel?
- Kabel aansluiten op een ander poortje op het modem of testen met een andere kabel.

Ik hoor graag van je.
Badge
Hallo Stephen,

Dank voor je reactie.
Het bovenstaande uitgeprobeerd en ik krijg rechtstreeks op mijn TV met een andere HDMI kabel beeld en geluid.
Vermoedelijk zat het in de HDMI. Erg vreemd dat er via de oude HDMI informatie/menu's/gids zichtbaar is op scherm, alleen geen beeld/geluid.

Alles terug aangesloten aan mijn Marantz versterker geeft het zelfde fenomeen als bovenstaand bericht weer.
Dit zal ik verder uitzoeken, gezien het rechtstreeks wel functioneert.

Dank!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ajs, bedankt voor het uitproberen. Fijn dat het wel werkt met een andere HDMI kabel.
Wellicht dat andere gebruikers je nog van dienst kunnen zijn met de configuratie indien je er niet uitkomt. Succes!

Reageer