Ondertussen denk ik in de gaten te hebben waar dit door veroorzaakt wordt: nl. door de DSL-verbinding die down en weer up gaat.
Het down- en weer up gaan van de internetverbinding kan ik opmaken uit de logs van de router.
Als ik vervolgens via de stroomschakelaar op de tv-ontvanger het apparaat uit- en weer inschakel, initialiseert het apparaat zich weer en heb ik even geen last meer het zwart beeld-syndroom.
Kennelijk veranderen bij het down- en up gaan van DSL de vebindingsinstellingen voor IPTV zodanig, dat het zwart beeld-syndroom de kop op steekt.
Het is niet leuk als er bijv. een doelpunt blijkt te zijn gevallen terwijl ik naar zwart beeld zat te kijken. Goed, ik kan terugspoelen, maar dat maakt het probleem er niet minder vervelend op.
Enkele vragen:
- Waarom gaat mijn DSL-verbinding met enige regelmaat down? Soms gaat deze zelfs niet meer uit zichzelf up, waardoor het internetlampje rood blijft branden. Via de webinterface herstart ik dan het apparaat, waarna de verbinding weer tot stand kan worden gebracht. Deze vraag lijkt mij relevant t.a.v. het zwart beeld-syndroom.
- Het zou me eigenlijk niets uitmaken dat de DSL-verbinding down- en weer up gaat, zolang ik maar geen last krijg van het zwart beeld-syndroom. Nu vind ik het zeer hinderlijk om dan via de stroomschakelaar-methode het probleem te moeten verhelpen. Valt dit te voorkomen?
Beste antwoord door jimny