Zwart beeld interactieve (2e) tv. Andere tv wel beeld, maar hapert af en toe

• 22 december 2015
  • 6 reacties
  • 495 keer bekeken

Badge
Sinds gisteren heb ik zwart beeld op mijn (2e) tv aansluiting. Aansluiting via powerplugs.
Wel teletekst en zie ook wisseling van kanaal, alleen geen geluid en zwart beeld bij zenders.

Mijn andere (bekabelde) tv aansluiting doet het wel, maar beeld hapert hier af en toe van. Hier heb ik anders nooit last van, is ook sinds gisteren.

Heb de decoders al onderling uitgewisseld, hdmi kabels verwisseld en andere hdmi ingang tv geprobeerd, maar op 2e tv geen beeld.

Heb modem al aan / uit gedaan en reset ook gedaan zonder gewenst resultaat.
Kan online niet vinden of er een storing in mijn gebied is (Zwijndrecht).

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Probeer het eens met een scart aansluiting, welk modem heb je precies
Badge
Inmiddels met een Scart geprobeerd, ook geen signaal.
Vervolgens had ik nog bedacht dat het aan de powerplugs kon liggen, dus mijn decoder (is een Motorola) bedraad aangesloten. Ook geen beeld.
Opvallend vind ik wel dat hij bij het beginscherm tot de derde streep gaat, daarna blijft het beeld zwart. Inmiddels kan ik ook geen menu meer oproepen of Teletekst.
Lijkt me dus toch ergens in het signaal te zitten. Wellicht toch ergens storing in mijn regio met interactieve tv?

Ik heb een Experiabox V8
Reputatie 8
Badge +17
Heb je al een andere poort geprobeert achterop je modem en de harde reset goed uitgevoerd dus reset knopje indrukken totdat je een klik hoort
Badge
Jep, ook allebei al geprobeerd.
Heb andere poort op modem geprobeerd en andere hdmi ingang. Modem aan/uit en harde reset.
Ik vind het 1 groot raadsel.
Reputatie 8
Badge +17
Dan moet je even wachten op webcare Telfort of die het kunnen oplossen en of er nog signaal wordt doorgegeven voor de 2e tv
Reputatie 8
Badge +2
Hoi EvJd, welkom op het forum! Wat ik opmaak uit je verhaal is dat de één van de twee ontvangers wel werkt, maar hapert. En dat geen van beide werken op de DVS'en. Hier maak ik uit op dat in ieder geval één van de twee ontvangers niet goed werkt en dat de werking van de DVS'en mogelijk ook te wensen over laat. Ik wil dan ook voorstellen om jou een nieuwe ontvanger toe te sturen en de werking ervan te testen. Ik wil je vragen de DVS'en te resetten door het volgende uit te voeren:
  • Ontkoppel beide DVS'en van alle bekabeling
  • Steek één DVS in het stopcontact (geen verlengsnoer)
  • Steek de andere DVS omgedraaid in de DVS die zich in het stopcontact bevindt
  • Reset de ene DVS door het resetknopje twee seconden ingedrukt te houden
  • Reset daarna de andere door hetzelfde te doen
  • Herstel de situatie zoals gewenst
Wat betreft de niet andere, niet lekker werkende ontvanger wil ik voorstellen om dit hierna te gaan 'troubleshooten' indien je dit goed vindt. 🙂 Ik kijk uit naar je reactie.

Reageer