beantwoord

Zenderpakket interactieve televisie

• 27 juli 2016
  • 11 reacties
  • 1161 keer bekeken

• Starter
  • 43 reacties
Sinds september hebben wij interactieve TV en het extra zenderpakket. De laatste weken had ik tijd om eens goed te gaan kijken. Het zenderpakket valt mij nogal tegen. Ik vraag mij af of ik de enige ben die het opvalt, maar je ziet werkelijk waar niets anders dan herhalingen van herhalingen van herhalingen ...enz.

Op de Nederlandse commerciële zenders is niets anders te zien dan herhalingen van NCIS, Castle, en dat soort series. Discovery en aanverwante kanalen doen ook niets anders meer dan elkaar herhalen. Iets wat Treehouse masters heet was vanavond op drie van die zenders te zien.

Neefje kijkt naar een serie See dad run. Wordt uitgezonden op comedy kanalen en Nickelodeon, allemaal herhalingen en in het Nederlands (bah!).

Is er geen interessanter zenderpakket samen te stellen? Nu betalen we de volle mep voor het zien van steeds dezelfde onzin. Heel veel kanalen voegen niets toe, alleen meer herhalingen en meer van hetzelfde. Zouden jullie hier eens naar kunnen kijken en er iets aan kunnen doen? O ja, door lid te zijn sponsoren we ook nog TRT, staatspropaganda van Herr Erdogan, vind ik erg dubieus!
icon

Beste antwoord door sheepxp 27 juli 2016, 12:08

Ik herken dit zeker , dat er nu tijdens de vakantieperiode veel herhalingen zijn is al heel "gewoon"geworden.
Dat is al zeker 2 maanden geleden in gang gezet
Maar al voordat deze vakantieperiode begon ook al veel herhalingen van inderdaad herhalingen.
O.a Murdershift , is al zeker 3-4 jaar oud, Airplain dissaster , en niet te vergeten al die commerciële zenders, op 1 avond 2-3 afleveringen van bijvoorbeeld NCIS en dan nog lopen die door elkaar heen wat de seizoenen betreft.
In het pluspakket wat ik vorig jaar juni had heb ik juist opgezegd omdat daar de net voor mij interessante zenders werden opgeheven.

Ja wat is de oplossing? als dit zo doorgaat gaan de mensen de tv toch opzeggen en hun toevlucht zoeken bij betaalde kanalen zoals Netflix, HBO
In de toekomst zou er een vrije zender keuze kunnen komen , moet alleen nog zien hoe dat opgepakt gaat worden door de providers, denk het niet.
Dit probleem van al die herhalingen hebben natuurlijk alle providers KPN , Ziggo XS4ALL enz.
Off topic: bij ons kan ik nog steeds geen HD 1080I kijken ? wat ik wel verwacht had na de upgrade naar VDSL koper.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Ik herken dit zeker , dat er nu tijdens de vakantieperiode veel herhalingen zijn is al heel "gewoon"geworden.
Dat is al zeker 2 maanden geleden in gang gezet
Maar al voordat deze vakantieperiode begon ook al veel herhalingen van inderdaad herhalingen.
O.a Murdershift , is al zeker 3-4 jaar oud, Airplain dissaster , en niet te vergeten al die commerciële zenders, op 1 avond 2-3 afleveringen van bijvoorbeeld NCIS en dan nog lopen die door elkaar heen wat de seizoenen betreft.
In het pluspakket wat ik vorig jaar juni had heb ik juist opgezegd omdat daar de net voor mij interessante zenders werden opgeheven.

Ja wat is de oplossing? als dit zo doorgaat gaan de mensen de tv toch opzeggen en hun toevlucht zoeken bij betaalde kanalen zoals Netflix, HBO
In de toekomst zou er een vrije zender keuze kunnen komen , moet alleen nog zien hoe dat opgepakt gaat worden door de providers, denk het niet.
Dit probleem van al die herhalingen hebben natuurlijk alle providers KPN , Ziggo XS4ALL enz.
Off topic: bij ons kan ik nog steeds geen HD 1080I kijken ? wat ik wel verwacht had na de upgrade naar VDSL koper.
Reputatie 8
Badge +9
@sheepxp
Als je met VDSL meer snelheid hebt dan pak 'm beet 12 Mbps dan is HD tv met 1 ontvanger geen enkel probleem.
Telfort webcare kan dit zo voor je regelen.
Reputatie 2
Badge +2
@Enterprise bedankt voor je reactie , ik heb de HD kanalen in de 700 reeks beschikbaar dat zou dan een resolutie van 720p zijn (circa 7Mbps )
wat ik begrepen heb is dat 1080i alleen bij glasvezel mogelijk is ,en dat is in de 600 reeks.

Uiteraard staat mijn Arcadyan STB op HD ontvangst , ik heb een 40MB verbinding , glasvezel tot de wijkkast en dan verder met de oude koperlijn., 80 MB is ook beschikbaar maar daar hebben we geen behoefte aan.
Reputatie 8
Badge +9
Je kan de Arcadyan ontvanger ook op 1080i zetten he... ;)
Of een uitzending in 720i of in 1080i te zien is, is natuurlijk afhankelijk van de aanbieder van het programma op dat moment.
Daarnaast doet de Arcadyan het beeld van 720i upscalen naar 1080i (softwarematige beeldverbetering).
Zet in de instellingen van je smart TV alle 'beeldverbeteraars' wel uit want deze doen meer kwaad dan goed.

Ik heb in ieder geval een mooi 1080i beeld op mijn Samsung smart TV, met mijn 26 Mbps DSL-verbinding.
Reputatie 8

Ik weet niet hoe het bij Netflix is, maar HBO herhaalt net zo goed "maandenlang".
Reputatie 2
Badge +2
@Enterprise sorry voor mij late reactie, de arcadyan stond al ingesteld op 1080i mijn niet zo slimme TV stond al zonder veel poespas ingesteld.

@Babylonia HBO was meer een algemene opmerking, bedoelde meer : betaalde contentaanbieder.
Het aanbod van Netflix volg ik niet zo erg , heb afgelopen 2 jaar af en toe een abonnement genomen van 1 - 6maanden maar meestal "vergaten" we er naar te gaan kijken ,Het aanbod vindt ik ook niet super , beetje luxe probleem , Roger Waters : Amused to Death ?
Ik krijg nu telkens mail van Netflix om het weer eens te proberen , dat gaat het niet meer worden, is trouwens ook duurder geworden.
Ik heb sinds kort een (Kodi) mediaspeler aangeschaft vooral om wat nieuwe films, maar TV kijken is niet meer echt een prioriteit bij ons.
Reputatie 8
Badge +9
@Enterprise sorry voor mij late reactie, de arcadyan stond al ingesteld op 1080i mijn niet zo slimme TV stond al zonder veel poespas ingesteld.
Al die meuk op je TV kan je beter uitzetten voor het meest natuurlijke beeld.
Daarnaast is de kwaliteit van upscaling van de Arcadyan ontvanger veel beter dan in de meeste smart TV's...

En Kodi is awesome, vooral de TV-addons..!

Ja wat is de oplossing? als dit zo doorgaat gaan de mensen de tv toch opzeggen en hun toevlucht zoeken bij betaalde kanalen zoals Netflix, HBO. In de toekomst zou er een vrije zender keuze kunnen komen , moet alleen nog zien hoe dat opgepakt gaat worden door de providers, denk het niet. Dit probleem van al die herhalingen hebben natuurlijk alle providers KPN , Ziggo XS4ALL enz.

Dat van het pluspakket herken ik. Steeds meer zenders geven de tekst dat er niet meer in Nederland wordt uitgezonden.

Het zal wel een kwestie van marktwerking worden. De provider die zich gaat onderscheiden door wel een interessant zenderpakket te bieden, of klanten te laten kiezen, gaat de markt leiden. Hopelijk gebeurt dit snel.
Reputatie 2
@Enterprise en @sheepxp Kodi is natuurlijk op zichzelf nuttig als mediacenter maar sommige addons zijn discutabel(lees niet helemaal legaal)

Terug naar het topic Telfort heeft uiteraard geen invloed op de programmering van de diverse zenders.
@GTR wat zou jij dan interessanter vinden?

Wat betreft de plus pakketten of eigenlijk de gehele pakket keuze ik ben wel een voorstander van het volledig zelf samenstellen van het zender pakket. Je hebt nu Knippr ofzo die zijn op de goeie weg hoewel je daat nog een basis hebt waar ook de commerciële zenders rtl sbs enzo inzitten. Ik kijk daar niet naar dus ik zou zelf de 8 waar ik naar kijk willen kiezen voor een acceptabel bedrag en geen 15 euro voor een pakket die ik niet volledig gebruik.

Netflix is met veel eigen werk op de goeie weg voor dat tientje in de maand is het aanbod acceptabel ben nog steeds niet uitgekeken hier kijken we meer uren Netflix dan reguliere tv.
HBO heeft als grootste nadeel dan je die alleen als pluspakket kan nemen en niet onafhankelijk zoals Netflix.
HBO heeft wel recentere films maar behalve als via de HBOgo app kijkt ben je toch te afhankelijk van het aanbod en de vaste tijden.
Er is maar een klein aantal zenders wat ik echt bekijk, kan in een mini-basispakket. De rest is allemaal herhaling van elkaar. NPO, enkele leuke komedie kanalen (die we nu hebben zijn niet te pruimen!) en dan nog iets als historychannel. En natuurlijk Nickelodeon voor huisgenoot. Dat hele Nederlandse commerciële gedoe, vooral SBS, mag van mij direct weg. Spike slaat echt nergens op. Vraag me af of je dit niet kunt streamen via internet, tegen betaling natuurlijk. Zou ook een gat in de markt zijn.
Reputatie 2
.....Vraag me af of je dit niet kunt streamen via internet, tegen betaling natuurlijk. Zou ook een gat in de markt zijn.

Wat streamen bedoel je daar Spike mee? In veel gevallen gebeurd dit al via onder andere uitzending gemist. Van mij mogen de Nederlandse commerciële ook waar ze thuis horen in een Plus pakket.

Reageer