beantwoord

Zenderlijst in PDF?

• 28 juli 2018
  • 32 reacties
  • 2682 keer bekeken

Reputatie 1
Vroeger kon ik een handige zenderlijst (zenderoverzicht) afdrukken op 2 pagina's in PDF, maar dat lijkt niet meer te kunnen!

Als ik via de site (https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-interactieve-tv-1.htm) filter op pakket komt er een lijst die wel klopt, de nieuwe HD-indeling vanaf 1 staat er ook al in. Maar als ik op print zenderoverzicht klik zie ik alleen een afdrukvoorbeeld voor 28 (!!!) pagina's en geen enkele PDF, ondanks het icoontje.

Kan dit z.s.m. worden gerepareerd? Ik ga echt geen 28 pagina's afdrukken.😥
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 20 augustus 2018, 14:49

Hallo iedereen,

Om alle zenders te bekijken, gebruik je het online zenderoverzicht.
Zie ook deze twee tips:

1. Selecteer de pakketten die je hebt bovenaan de pagina's - de tip die Galdor68 al heeft gegeven. Als je dat niet doet zie je alle zenders, waaronder regionale zenders die je nooit zal gebruiken. Door pakketten aan te vinken, maak je de lijst een stuk korter.

2. Er zijn een paar afdrukinstellingen die kunnen helpen om de afdrukjes overzichtelijker te maken. Je kunt bijvoorbeeld de schaal van je afdruk aanpassen naar 50% en er voor zorgen dat er 4 pagina's per vel worden afgedrukt. Dat kan je instellen in je browser of in de afdrukinstellingen van je pc:

Ik hoop dat dat helpt 🙂 In de bijlage vind je wat ik ervan heb weten te maken: basis en uitgebreid pakket op 2 pagina's. Ik heb het laatst beschikbare zenderoverzicht in PDF ook toegevoegd.
Bekijk reactie

32 reacties

Op de pagina van je link.
In het midden rechts.

Ts heeft gelijk het is wel een pdf bestand maar bij mij zelfs 29 pagina's niet 1 of 2 a 4tjes.
Zelfs als je filtert op alleen het basispakket krijg je nog 6 pagina's zoals het voorbeeld venster van de print opdracht laat zien.
Het lijkt erop dat je de getoonde webpagina's print.
Reputatie 8
Badge +9
De indeling van het pdf-bestand is gewoon niet correct, waarom pagina's maar half gevuld en de tekst op een staande pagina gezet i.p.v. liggend..?
Die 6 pagina's passen gewoon op 2 liggende A4'tjes...
Voor het vergelijk met liggend afdrukken ingesteld evengoed 6 pagina's, dit lijkt dus iets van de site te zijn, voor de volledigheid printopdracht vanaf een tablet, zou met een pc geen verschil mogen geven.
Reputatie 5
Badge +4
Hi we1001586598. Als je hier op 'PDF Print zenderoverzicht' klikt krijg je meerdere opties, onder andere sturen naar je printer maar ook opslaan als PDF. Als je de optie opslaan als PDF kiest wordt dit lokaal opgeslagen, een PDF document van 2 pagina's. Ik kan dit document ook naar je e-mailen als je dit wenst.
Hier ook netjes compact.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/basis-zenderpakket.htm

Hi we1001586598. Als je hier op 'PDF Print zenderoverzicht' klikt krijg je meerdere opties, onder andere sturen naar je printer maar ook opslaan als PDF. Als je de optie opslaan als PDF kiest wordt dit lokaal opgeslagen, een PDF document van 2 pagina's. Ik kan dit document ook naar je e-mailen als je dit wenst.

@Alex - Telfort

Heb je het zelf geprobeerd?
Ook bij mij, opslaan als PDF, worden het, staand of liggend, 29 pagina's.

Ik ben benieuwd naar het resultaat van de vraagsteller via de link door Alex geplaatst krijg ik even goed een bestand van 27 pagina's(zelfde link als de startpost) of ik dit nu opsla als pdf of gelijk print. op de pc krijg ik bij instelling liggend printen zelfs 35 a4tjes.

Reputatie 5
Badge +4
Dat is gek, ik heb het overigens gedaan via Chrome en Firefox. Uiteraard zelf geprobeerd. Nelly, werk jij ook via Edge? Van Galdor zie ik dat hij/zij wel doet.
Reputatie 5
Badge +4
Toevoeging: als ik nu weer via Chrome klik krijg ik ook 29 te zien. Ik ga dit hier oppakken en de juiste mensen aansturen, heb er nu geen verklaring voor.
Reputatie 1
Met Chrome of Internet Explorer kan ik proberen wat ik wil, maar het wordt echt geen PDF-document. Ik kan met dat linkje alleen een printopdracht uit de browser halen en daarmee blijft het een webpagina verdeeld over 28 printpagina's.

De oplossing van nelly jacoba - "Hier ook netjes compact" - werkt voor mij. Zenderlijstjes van TV en radio openen, afdrukken, beetje marge aanpassen zodat het op één pagina past en dan op twee zijden afdrukken. Als het niet gaat zoals het hoort, dan maar zoals het kan. 👏🏼

Edit: bedankt Alex voor het oppakken.
Ik op Android tablet, forum in Chrome.
Bij mij opent de download de printersofware, waarin ik kan kiezen naar printer of opslaan als pdf.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb dit uitgezet jongens, ik hou deze topic in beheer. Ben benieuwd naar de reactie die ik zal krijgen, of het een fout is of as designed. Vreemd dat ik het zojuist tot 2 keer aan toe in de compacte versie te zien kreeg, misschien toch zelf iets verkeerds gedaan.

Voor nu, kan ik iets voor je doen? Een vraag beantwoorden over de plaatsing van de zenders etc?
Mijn eerste screenshots android 7 samsung browser de tweede inderdaad via edge. Voorheen kreeg je een lijstje met de opmaak zoals de pagina waar Nelly naar linkt te zien. Printen of opslaan als pdf moet wel ondersteund worden door je pc of tablet.
Reputatie 3
Hieronder een kleine versie. Misschien kan je die wel printen.

Reputatie 1
Ja, die heb ik inmiddels geprint.
Reputatie 5
Badge +4
Hi allen, ik heb inmiddels een antwoord. Zoals het nu wordt weergegeven heeft te maken met een aanpassing in de site om de pakketten overzichtelijker te maken, makkelijker filteren etc. Van alle unieke bezoekers op onze website heeft er 0,1% de optie gebruikt om dit op te slaan of te printen. Dit zal dan ook niet worden aangepast.Ik hoop dat jullie zo voldoende weten.
@Alex - Telfort

Bedankt voor het navragen.
Maar waarom blijft dan het icoontje "PDF print zenderoverzicht" staan?

Reputatie 5
Badge +4
@Alex - Telfort

Bedankt voor het navragen.
Maar waarom blijft dan het icoontje "PDF print zenderoverzicht" staan?

Ik verwacht zodat iemand toch nog de mogelijkheid heeft om het te printen wanneer iemand toch de volle 29 pagina's op papier wil hebben.
Ook als je kiest voor opslaan krijg je een PDF bestand dus klopt het icoontje wel. Jammer dit antwoord maar niet geheel onverwacht. Met de zenderlijst in de TV ontvangers ook niet helemaal nodig, wel handig om meteen het nummer te kunnen zien.
@Alex - Telfort

Of men is vergeten het icoontje weg te halen.
Met zo'n lay-out zou ik het dan niet meer aanbieden. 😃
Reputatie 5
Badge +4
@Alex - Telfort

Of men is vergeten het icoontje weg te halen.
Met zo'n lay-out zou ik het dan niet meer aanbieden. 😃

Haha, nee dat is niet het geval. Is bewust daar gelaten. En ach, het kan verder geen kwaad.
Reputatie 1
Van alle unieke bezoekers op onze website heeft er 0,1% de optie gebruikt om dit op te slaan of te printen.

Serieus? Nou, dan hoor ik bij die 0,1 % (tellen pogingen tot printen ook?). 😁
Ik vind een vierkant papiertje toch handiger dan zo'n veel te lange zenderlijst of gids op het TV-scherm. Snap niet dat bijna niemand daar last van zou hebben.
Reputatie 5
Badge +4
Van alle unieke bezoekers op onze website heeft er 0,1% de optie gebruikt om dit op te slaan of te printen.

Serieus? Nou, dan hoor ik bij die 0,1 % (tellen pogingen tot printen ook?). 😁
Ik vind een vierkant papiertje toch handiger dan zo'n veel te lange zenderlijst of gids op het TV-scherm. Snap niet dat bijna niemand daar last van zou hebben.

Ja, serieus. Ik had ook verwacht dat er meer zouden zijn die dit proberen. Die 0,1% is juist het gebruik van de printknop. Verder ben ik het met je eens dat een overzicht op 1 pagina handiger is, maar blijkbaar niet meer zo nodig. 🙂
@we1001586598 en all hier de beste optie mits je hd vanaf 1 hebt met dank aan @Babylonia

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=05995797-3d50-4c8c-835f-43d0b1a67d76&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=23202&mode=incontext
Nog geen HD vanaf1 dan deze

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=b86ad0ec-f30a-4168-8969-16d0ef0d8fb2&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=19104&mode=incontext

Bron KPN snapt het beter.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Reageer