Zender niet beschikbaar

• 29 juli 2020
  • 8 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds 2 avonden rond 18:00 komt de melding 'zender niet beschikbaar' en heb ik geen enkele zender meer. Na een (of meerdere) keren de stroom eraf werkt wel weer. Is er soms iets van de apparatuur aan het eind van z'n latijn? Alle stekkers zitten goed.

8 reacties

Heb je al eens geprobeerd om de modem te resetten? Dat kan namelijk ook het probleem zijn

Reputatie 8
Badge +18

Is de tv ontvanger bedraad of draadloos via de adapter aangesloten en welke tv ontvanger heb je precies, modem resetten zou ik even mee wachten

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @robenjulia, als je die melding 2 avonden op rij krijgt is het inderdaad typisch. Ik ben net als jimny benieuwd hoe de tv-ontvanger is verbonden met de Experia Box, zou je dat kunnen toelichten? En gebeurt er rond het moment dat die melding komt ook nog iets anders? Blijft het internet wel werken bijvoorbeeld, of gaat er dan een ander apparaat in huis juist werken?

We horen de antwoorden op de gestelde vragen graag van je, dan kunnen we met je meedenken.

Reputatie 1

we zijn verbonden via het kastje in het stopcontact.

internet blijft werken.

geen andere apparaten die aangaan.

na die 2 keer is het tot op heden niet meer voorgekomen.

Dit soort haperingen heb ik afgelopen 2 weken al paar keer gehad. Bij Telfort gaven ze aan dat er korte technische haperingen waren in het netwerk. Afgelopen uur had ik het dus ook weer.

Reputatie 8
Badge +11

Gelukkig is het bij jou niet meer voorgekomen @robenjulia! Mocht het toch weer gebeuren, zou je dan ook naar de lampjes op het witte kastje in het stopcontact kunnen kijken? Ik ben benieuwd of die op dat moment hetzelfde blijven of dat er iets veranderd, bijvoorbeeld van kleur.

DrDelete, ik zie dat je zelf ook een topic hebt aangemaakt. Zodra die aan de beurt is zullen we daar op jou reageren :slight_smile:

Reputatie 1

De storing is weer terug, nu zeer lang, voor de 5de keer alles gereset, kabels nagekeken etc. Is al 15 minuten aan het opstarten, ben benieuwd of het weer gaat werken …

Volgens mij wordt het tijd voor nieuwe kastjes, modem e.d. en dan wel gratis natuurlijk

Reputatie 8
Badge +11

Voordat we kunnen kijken naar nieuwe apparatuur is het eerst van belang dat we weten wat er precies gebeurt @robenjulia. Ik wil het ook met je oplossen, maar daarvoor is het wel belangrijk om gericht dingen te doen. In mijn vorige bericht vroeg ik naar de lampjes op de witte kastjes in het stopcontact, op het moment dat de storing weer terugkomt. Daar ben je nu niet op ingegaan. Heb je daar nog naar kunnen kijken?

Reageer