beantwoord

Zender niet beschikbaar

• 25 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 189 keer bekeken

Regelmatig (5-10x) per avond valt het beeld stil. Soms herstelt zich dit maar vaak krijg ik de melding (op blauw scherm) “Zender niet beschikbaar”

Zap naar een andere zender en weer terug.

Blijft dit bericht etc..

Kijk voor meer uitleg op …..

Als ik zap of de TV herstart dan werkt alles weer tot de volgende storing.

Het is iets van de laatste weken en wordt steeds erger. Daarvoor nooit geen problemen. Kabelaansluitingen heb ik gecontroleerd.

Weet je een oplossing

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 oktober 2019, 09:52

Hoi @Herman75, welkom bij ons op het Forum. 

Ik lees dat je regelmatig haperend beeld hebt en daarbij ook de melding krijgt zender tijdelijk niet beschikbaar. Dat is vrij irritant. Jimny geeft al aan de ontvanger eens een reset te geven. Dat lijkt mij een goed begin. Als je dat doet, wil je dan het modem ook eens opnieuw opstarten? Werkt dat allemaal niet, dan kun je de kabel van de tv-ontvanger nog eens in een ander poort van het modem proberen. Ik hoor graag of de oplossing ertussen zit. 

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Even voor de duidelijkheid is de TV ontvanger bedraad aangesloten of via de draadloze adapters ?

De Tv is bedraad aangesloten 

Reputatie 8
Badge +18

Reset de tv ontvanger eens zie link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Herman75, welkom bij ons op het Forum. 

Ik lees dat je regelmatig haperend beeld hebt en daarbij ook de melding krijgt zender tijdelijk niet beschikbaar. Dat is vrij irritant. Jimny geeft al aan de ontvanger eens een reset te geven. Dat lijkt mij een goed begin. Als je dat doet, wil je dan het modem ook eens opnieuw opstarten? Werkt dat allemaal niet, dan kun je de kabel van de tv-ontvanger nog eens in een ander poort van het modem proberen. Ik hoor graag of de oplossing ertussen zit. 

Heb de modem gereset, sinds die tijd geen storing meer. Hoop dat dat zo blijft.

Bedankt

Reputatie 8
Badge +12

Dat hoop ik ook Herman75. Mocht er toch nog wel iets voordoen, dan hoor ik dat graag. Dan gaan we verder kijken. 

Reageer