beantwoord

Zender niet beschikbaar

• 23 september 2019
  • 12 reacties
  • 301 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag ineens bij elke zender de foutmelding “zender niet beschikbaar”. Heb alle stappen die op de site waarnaar verwezen wordt al meerdere keren doorlopen.

De ontvanger is aangesloten via een verbindingsset (DVS1200).

Ik heb ondertussen de modem, de verbindingsset en de DVS1200 al diverse keren gereset (30-60 sec van het stroom af geweest).

Maar direct bij het opnieuw opstarten hapert het beeld en bevriest het en komt de foutmelding in beeld.

Internet, WiFi en Netflix via On Demand werken wel. Dus lijkt niet op de verbindingsset oid te liggen.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 september 2019, 08:52

Hoi @LexvdB, welkom bij ons op het forum. De melding zender niet beschikbaar is vervelend, daardoor wordt het kijken lastig natuurlijk. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar helaas heeft het nog niet de oplossing geboden. Je geeft aan dat Netflix en On Demand wel werken, is dat ook op de tv-ontvanger die via de DVS is aangesloten? Internet en WiFi staan los van de DVS, dus dat die wel werken zegt daar niet zoveel over.
Ik heb ook al een aantal metingen gedaan, het signaal komt zo te zien goed aan op de Experia Box. Ook voor de tv-ontvanger heb ik een meting gedaan, het tv signaal lijkt daar met wat hikjes te komen. Dat kan die melding verklaren. Door die metingen ben ik net als nelly jacoba benieuwd hoe het gaat als je de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aansluit op de Experia Box, hoe is het beeld dan?
Als het dan wel goed is, kan je kijken of het verschil maakt om de DVS in andere stopcontacten te proberen. Ook is het aan te raden om de DVS niet in een stekkerdoos te doen, maar altijd direct in de muur te plaatsen. Bij dubbele stopcontacten is het het beste op de tweede aansluiting niet te gebruiken. Op die manieren kan de DVS zoveel signaal krijgen uit het stroomnetwerk, om weer door te sturen naar de tv-ontvanger.
Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

12 reacties

En als je de ontvanger tijdelijk met utp met het modem verbindt?
Dan weet je zeker of het wel of niet aan de Devolo's ligt.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @LexvdB, welkom bij ons op het forum. De melding zender niet beschikbaar is vervelend, daardoor wordt het kijken lastig natuurlijk. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar helaas heeft het nog niet de oplossing geboden. Je geeft aan dat Netflix en On Demand wel werken, is dat ook op de tv-ontvanger die via de DVS is aangesloten? Internet en WiFi staan los van de DVS, dus dat die wel werken zegt daar niet zoveel over.
Ik heb ook al een aantal metingen gedaan, het signaal komt zo te zien goed aan op de Experia Box. Ook voor de tv-ontvanger heb ik een meting gedaan, het tv signaal lijkt daar met wat hikjes te komen. Dat kan die melding verklaren. Door die metingen ben ik net als nelly jacoba benieuwd hoe het gaat als je de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aansluit op de Experia Box, hoe is het beeld dan?
Als het dan wel goed is, kan je kijken of het verschil maakt om de DVS in andere stopcontacten te proberen. Ook is het aan te raden om de DVS niet in een stekkerdoos te doen, maar altijd direct in de muur te plaatsen. Bij dubbele stopcontacten is het het beste op de tweede aansluiting niet te gebruiken. Op die manieren kan de DVS zoveel signaal krijgen uit het stroomnetwerk, om weer door te sturen naar de tv-ontvanger.
Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Hoi @Jasper - Telfort en @nelly jacoba
Dank voor jullie reactie.

Netflix en On Demand gaan inderdaad via dezelfde ontvanger.
De DVS zit direct in de wandcontactdoos en niet via een stekkerblok en de 2e aansluiting in de dubbele wcd wordt niet gebruikt.

Een ander stopcontact heb ik ook geprobeerd, maar dat gaf ook geen verschil.

Rechtstreeks aansluiten wordt moeilijk, want dan heb ik een vrij lange datakabel(kleine 10m) nodig en die heb ik zo niet.

Gisteravond na een uurtje Netflix aangehad te hebben, heb ik daarna de tv-zender weer geprobeerd en toen ging het goed zonder dat het haperde of bevroor. Ik hoop daarom dat het een tijdelijk hick-up was.

Ik wacht nog even af hoe het gaat en laat het weten.
Reputatie 8
Badge +11
De manier waarop de DVS zit aangesloten klinkt goed. Ik snap dat je niet zo'n lange kabel hebt liggen, maar mogelijk is het ook niet nodig. Als het nu weer goed gaat en blijft gaan is dat natuurlijk het makkelijkste. Mocht het toch weer terugkomen, hou dan ook in de gaten wat er rond die tijd gebeurt. DVS kunnen ook gevoelig zijn voor bijvoorbeeld LED lampen of dimmers en elk jaar is de kerstverlichting berucht, als het probleem begint nadat je iets aanzet zou je dat tijdelijk los kunnen koppelen om uit te sluiten of het daarmee verholpen is. Ik hoor je bevindingen graag van je 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @LexvdB, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je bovenstaande opties nog kunnen proberen?
Reputatie 1
Hoi @Jasper - Telfort ik wilde even wachten of het probleem terug zou komen. En aangezien we de afgelopen dagen weinig thuis waren en weinig tv hebben gekeken, is het tot nu goed gegaan. Nu zet ik de tv aan en eigenlijk direct weer het probleem. Weer het hele riedeltje afgegaan qua resetten e.d. En ook nu weer is dat niet de oplossing.....

zoals gezegd heb ik niet zon lange kabel, dus dat is geen optie. En het kastje en de tv verplaatsen is ook geen optie..... ook staan er op dit moment geen LED lampen aan (trouwens wel raar dat het hier gevoelig voor is, nu tegenwoordig bijna alles LED is). En ook kerstverlichting is nog niet aan de orde.

Verder opties als rechtstreeks aansluiten zie ik hierboven niet staan. Behalve degene die je in jouw eerste reactie gaf, maar daar had ik al op geantwoord.

ik hoor graag van je
Reputatie 8
Badge +11
Als je weinig thuis bent kan ik me voorstellen dat je het even wilt aankijken, je hebt dan weinig tijd om het te testen natuurlijk. Jammer dat het toch nog wel speelt! Andere stopcontacten hadden geen effect dus, zaten die stopcontacten ook in dezelfde stroomgroep? Het kan zijn dat er een apparaat op een stroomgroep is aangesloten die veel stroom vraagt zoals een wasmachine, dan kan je de DVS beter op een andere groep aansluiten. Zou je dat kunnen proberen?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort een andere groep is ook niet mogelijk. De gehele woonkamer is 1 eindgroep. Daar zit ook wel een stroomverbruikend apparaat op (oven), maar het heeft zo’n 10 maanden zonder problemen gewerkt en gisteren stonden geen van de apparaten aan, en de eerste keer ook niet volgens mij. Dus het lijkt me sterk als dit het probleem is.

wij hebben maar 1 tv, dus een andere groep is niet te proberen zonder met de televisie te moeten gaan slepen.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort sinds gisteren doet ook ons WiFi het slecht. De router al diverse keren gereset door de stroom er een tot meerdere minuten er af te halen, maar dat heeft niet geholpen. Kan dit met elkaar te maken hebben. Bijvoorbeeld dat de router zn beste tijd gehad heeft? Of zijn jullie erg gevoelig voor slecht weer??

op de telefoon hebben we wel vol WiFi bereik, maar een app openen die internet nodig heeft of internet zelf werken bijna niet.
Ook brand het lampje van “service” rood
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @LexvdB, Jasper heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over. Hierdoor ben ik wat aan de late kant, sorry daarvoor! Wat rot dat je nu naast de problemen met de kwaliteit van de tv ook problemen hebt met WiFi. Klopt het dat je contact gehad hebt met de klantenservice en dat je een nieuw modem gekregen hebt? Ik zie ook dat er een monteur voor je bezig is geweest.

Ik hoor graag hoe het nu gaat met je verbinding en ook als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 1
@Alexandra - Telfort ja idd is er ondertussen een monteur geweest en blijkt dat het internet probleem een administratieve fout is geweest bij jullie. De aansluitingen zijn aangepast in de veldkasten en jullie waren dit voor onze woning vergeten aan te passen in het systeem. Hierover zal ik nog een klacht indienen, omdat wij nu een weekend zonder internet zaten. Maar dat is buiten deze topic om.

ik heb gisteren geen last gehad van het probleem met de tv, maar dat heeft niks te maken met het geen internet. Ik wacht nog even af.
Reputatie 8
Badge +9
@LexvdB Fijn om te horen dat de monteur het voor je heeft opgelost. Als je wilt kan ik je ook helpen met de compensatie voor de dagen waarop je verbinding het niet deed. Laat je me dan weten hoe lang je er precies last van hebt gehad? Dan kijk ik naar de mogelijkheden. Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat met de televisie.

Reageer