beantwoord

Zender niet beschikbaar

• 30 oktober 2016
  • 10 reacties
  • 845 keer bekeken

Reputatie 1
Een week of 4 geleden gaf mijn Zyxel modem de geest, werd toen geruild tegen de Arcadian V8.
Sinds dat ik de V8 in gebruik heb treedt er een storing op bij TV kijken. Beeld bevriest en komt een foutmelding "zender niet beschikbaar, zap heen en weer en kijk of het probleem opgelost is". Dat lost het probleem 6:30minuut op, daarna verschijnt dezelfde fout opnieuw.

Diverse nieuwe starts, reset van modem, software verwijderen STB en terug naar fabrieksinstellingen gaven geen oplossing. De STB is met UTP op het modem aangesloten, ook de 10mtr kabel van Telfort los aangesloten laat hetzelfde probleem zien.

Vandaag uiteindelijk een nieuwe STB gekregen en probleem is bijna hetzelfde. Steeds opnieuw "zender niet beschikbaar". Ook de nieuwe losse UTP kabel geprobeerd en is geen oplossing. Modem heeft ook net nog harde reset gehad, geen resultaat.
Telfort was ervan overtuigd dan de nieuwe STB de problemen zou oplossen. In principe was de oude STB zelfs beter, die deed het ongeveer 1 uur goed na herstart STB en reset modem. De nieuwe STB gaat ook weer na 6:30 minuut op storing, ook met een losse kabel. Ik kijk gewoon SD zenders en heb ook de meeste andere gebruikers van de verbinding gehaald, zonder resultaat.
Enige dat helpt is de uitzending kort pauzeren, paar seconden, en dan loopt alles als een zonnetje. Maar dat is knap onhandig want bij zappen moet je dus steeds even opnieuw pauzeren.

Ik ben er nu écht heel erg klaar mee en verwacht een goede oplossing van Telfort. Ben al klant sinds de Tiscali tijd en nog nooit zoveel ellende gehad. Inmiddels ben ik klaar om het abonnement op te zeggen, denk dat zelfs Ziggo storingsvrijer is.
icon

Beste antwoord door jimny 30 oktober 2016, 11:00

Je kunt op zondag tussen 10.00 uur en 17.00 uur wel degelijk de helpdesk bellen met vragen/problemen over iTv en betreffende je snelheid van internet kun je via de Telfort postcode checken welke snelheid op jou adres haalbaar is.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 1
Uiteindelijk is het probleem opgelost! Na drie monteurs van Guidion en KPN, veel telefoontjes en ergernis van mijn kant ben ik door de moderators van dit forum geholpen.
Het was al na het eerste monteurs bezoek duidelijk dat het V8 modem in mijn situatie niet goed werkte. Vanaf dat moment ben ik er al om gaan vragen. En te langen leste heb ik déze week het V10 modem ontvangen..... en problemen zijn verdwenen.
Reputatie 1
Vandaag weer contact met Telfort gehad. Mijn probleem wordt afgehandeld als een heet kwartje, overgooien totdat de hitte eraf is. Ik word dus zo vaak op en neer geschoven zonder oplossing, totdat ik wegren.
Vanmiddag kreeg ik te horen dat KPN naar het probleem gaat kijken.......... Het probleem is gewoon het V8 modem!!!!. Met de oude Zyxel (die ging stuk) had ik geen "Zender niet beschikbaar" probleem en 2x Experiabox V8 modems (is al eens omgeruild) geven wel deze storing. Een Fritzbox ter controle gebruikt, en die geeft geen problemen (maar daar kan ik weer niet mee bellen).
Enfin, er was een V10 modem toegezegd, maar in plaats daarvan gaat KPN naar het probleem kijken. Ze gaan mijn huisaansluiting nakijken. Nou, daar zit het probleem niet in, althans niet in een oplosbare vorm. Doordat ik op een flatje woon zit er plm. 30mtr kabel tussen modem en ISRA. Dat zorgt ervoor dat de V8 een signaal krijgt dat niet goed genoeg is. 30mtr kabel tussen ISRA en modem is niet wenselijk maar gaat echt niet anders.
Al 6 weken is het huilen met tuiten, klote-telfort. En telkens weer komt er een oplossing die geen oplossing is.
Nog even chronologisch het verloop van zaken:
- Eind September: Zyxel modem stuk => Telfort stuurt Experiabox V8
- Internet en bellen werkt weer met het nieuwe V8 modem. TV laat sinsdien na een uur kijken de foutmelding "zender niet beschikbaar" zien
- Op die klacht wordt mijn oude Motorola 1963 settopbox vervangen voor een Arcadian (na diverse keren fabrieksinstellingen en software laden)
- Sinds de nieuwe STB treedt de storing elke 6 miunten op (met de 1963 had ik het eerste uur geen last)
- Ook nu geklaagd, diverse keren fabrieksinstellingen teruggezet en software geladen => geen succes
- UTP kabel tussen STB en modem vervangen => geen succes
- Wifi uitgezet, alle bekabelde gebruikers van modem af. TV met losse 10mtr UTP kabel aangesloten => foutmelding komt nog steeds op TV
- GUIDION komt poolshoogte nemen, probleem kan inderdaad gereproduceerd worden. Monteur ziet veel CRC fouten maar daar kan niks aan gedaan worden. Zijn Fritzbox testmodem lost het TV probleem wel op. Conclusie is dat het nieuwe V8 modem een foutje heeft. Er wordt een nieuw V8 modem besteld
- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
* De telefoontjes "Waar blijft moden / nieuwe STB" etc laat ik even achterwege. Telfort heeft echter 2-3x telefoontjes nodig om nieuwe hardware te sturen
- Zoveelste keer bellen met de vraag om een oplossing. Tweede lijn gaat proberen of ik een Experiabox V10 modem kan krijgen
- 3-4 dagen gewacht => geen bericht. Wéér zelf bellen (kloothommels) en dan weet men nergens van dat ik een Experiabox V10 zou krijgen
- Er wordt een nieuw ticket geopend en ik krijg telefoon terug.
- Op de afgesproken dag niks gehoord en 's avonds zelf bellen (zucht). Men had mij niet kunnen bereiken en voicemail ingesproken (knap, want die staat uit!!)
- Dan hoor ik weer dat het probleem doorgezet is naar KPN. Onbekend wanneer ze iets gaan doen en wat dat dan is. De helpdeskmedewerker vermoed dat KPN gaat proberen of ze mijn lijn beter krijgen.
Heb ze maar verteld dat ik het KOTSBEU ben en dat ik er geen zin meer aan heb om achter het probleem aan te rennen. Ik bied ook nog aan dat ik mijn eigen Fritzbox modem ga gebruiken maar dat ik dan telefoniegegevens nodig heb. Die mogen/kunnen ze niet geven.
De helpdesk medewerker heeft een notitie gemaakt dat mijn volgende telefoontje naar Telfort is om het contract op te zeggen.
Bah bah bah, ik ben al 13-14 jaar klant (Tiscali nog) en nu word ik behandeld als oude rommel. Zes weken al problemen en het wordt niet opgelost maar van afdeling naar afdeling gekaatst. Ze duwen je net zolang in de rondte totdat je het beu bent en opstapt. Wat een Klote bedrijf dat Telfort!!!!
Reputatie 1
Nou, ik heb de gegevens wel kunnen achterhalen. Deels ook gecheckt tegen de velden die leesbaar zijn in het Experiabox V8 modem. En alle data komt overeen, dus ik heb het juiste passwoord te pakken. Echter geeft de line check in de Fritz!Box een foutmelding.
Telfort tweedelijns is heel vriendelijk maar weigert hulp om het Fritz!Box modem aan de praat te krijgen. Ze hebben een V10 toegezegd maar kunnen niet garanderen dat deze de problemen oplost.

Hier een screenshotje van de telefoniepagina uit de V8:
https://ic.tweakimg.net/camo/9d7d3fd4d2c52cab325c7c2e171ffffc39e914b7/?url=http%3A%2F%2Fi64.tinypic.com%2F33w9vdh.png

Maar ims.imscore.net is ook niet te pingen. Erg vreemd dus
Reputatie 8
Badge +16
Helaas, Telfort is alle klanten aan het migreren naar een nieuw telefonieplatform waarvan de gegevens niet meer vrij worden gegeven. Zoeken naar de gegevens in de oude interface met een sniffer programma haalt helaas ook niks uit.
Reputatie 1
Vandaag nog steeds niks ontvangen, weer gebeld. Tweedelijns support heeft nu verzekerd dat er een V10 modem gestuurd wordt. Kunnen nog niks zeggen wanneer ik het ontvang.

Zelf heb ik een 'Fritzbox modem geregeld en dat werkt perfect voor internet en TV. Telefonie krijg ik niet aan de praat omdat Telfort de sip gegevens niet geeft.
Inmiddels kan ik met de kosten van alle gedoe erbij net zo makkelijk een betere provider nemen. Abonnement is in 2014 al afgelopen dus ik kan snel weg.

Weet iemand de telefoon gegevens? Registratie, username, en proxy heb ik nodig
Reputatie 1
Pfffhhh, weer een nieuw deel problemen. Vandaag ontving ik het vervangende V8 modem, dat vervangen en met een tevreden gevoel TV gaan kijken. Dat gevoel sloeg al na 6 minuten om. Wéér hetzelfde probleem, beeld bevriest en melding "zender niet beschikbaar".
Met de tranen in mijn ogen weer de helpdesk gebeld. Kun je weer alles uitleggen, de medewerker kijkt in het modem en ziet crc fouten. Ik woon nu eenmaal in een flat op de eerste verdieping en het isra punt zit in de kelder. Minimaal 30 meter kabel zit er wel tussen en daar is niets aan te veranderen. Maar telfort stopt gewoonweg niet met de fout elders te leggen. Totdat mijn zyxel modem stuk ging wás dit issue er niet! Pas na ontvangst van de nieuwe V8 is dit probleem ontstaan. Ook de test van de guidion monteur met een 'Fritzbox modem bewijst dat de fout in het arcadian modem zit. De 'Fritzbox werkte namelijk probleemloos.
Nu wordt er een V10 modem voor mij aangevraagd, maar de helpdesk medewerker kan niet meer dan de aanvraag doen en hopen dat telfort mij die ook gast sturen.
Nu is het afwachten:
- komt er een V10 modem voor mij?
- wanneer krijg ik die?
- is het probleem dan wél opgelost?

Ik ben het nu echt behoorlijk zat. Al een dikke maand zit ik met geklungel zonder oplossing en moet ik steeds weer hetzelfde verhaal doen aan de helpdesk. Ik krijg €10 vergoeding voor het ongemak. Telefoon kosten wordt niet over gesproken, net als de tijd die ik er mee kwijt ben.

Telfort, niet de duurste provider en dat merk je nu wel weer. Als ze onverhoopt een V8 van modem sturen dan zeg ik het abbo direct op.
Reputatie 1
Monteur op bezoek gehad, probleem kon gereproduceerd worden. Ping tijden intern zijn dramatisch slecht.....tot meer dan 100mSec.
Een ander modem als test had dit probleem niet, webinterface van de nieuwe Arcadian V8 is ook heel erg traag.
Met het testmodem trad het TV probleem niet meer op, die ging immers telkens na plm. 6 minuten op storingsmelding.

Nou, een nieuw modem is onderweg. Ben benieuwd of dat doosje dan wel in orde is. Afwachten maar.
Reputatie 1
Vandaag maar wéér eens gebeld.....nu kon de helpdesk ineens een veelvoud aan DHCP requests zien, en slechte kwaliteit TV lijn......
Zaterdag komt een monteur op bezoek 😞 dat had ook wel wat eerder gekund
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt op zondag tussen 10.00 uur en 17.00 uur wel degelijk de helpdesk bellen met vragen/problemen over iTv en betreffende je snelheid van internet kun je via de Telfort postcode checken welke snelheid op jou adres haalbaar is.
Reputatie 1
Lekker dan, zondag..... geen helpdesk, geen webcare.
Ziggo is wel bereikbaar op zondag en die komen binnenkort metingen doen of hun signaal voldoende binnenkomt (woon in appartement). Als dat zo is, dan ga ik na ongeveer 16 jaar Tiscali/Telfort gewoon wég.
Telfort doet volgens mij veel te weinig om mijn probleem op te lossen. Werkelijke snelheden zijn ook veel lager dan het zou moeten zijn, betaal voor 30mbit, maar haal ongeveer 14mbit. Inmiddels is de lagere prijs geen voordeel meer, slechts ergernis. En bij Ziggo heb je nog 2 weken tevredenheidsgarantie, niet goed, dan gewoon weg. Dan durf ik wel over te stappen, tenzij Telfort nog eens moeite gaat doen. Met een nieuwe STB zou het probleem opgelost zijn, nou, de problemen zijn juist ERGER geworden!

Webcare; ik kan gebeld worden op nul zes een acht zeven zes een vier (helft van honderdtien)

Reageer