beantwoord

Zender AMC ook al weg??

• 1 januari 2019
  • TV
  • 36 reacties
  • 1032 keer bekeken

Toon het eerste bericht

36 reacties

Ik lees ook verontrustende berichten in verband met de aankoop van Fox licenties door Disney. Zodra de streamdienst van Disney online gaat kan op het Fox kanaal ook het aanbod veranderen als deze nog blijft. Het is nu al jammmer dat er sport wordt doorgegeven op dat kanaal.

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4476286/europese-commissie-deal-21st-century-fox-walt-disney
Als ik die link goed begrijp. wordt het TV pakket waarschijnlijk nog verder uitgekleed straks.
Dan kan je straks, buiten je TV pakket om nog overal andere betaalde abonnementen afsluiten.
Dat gaat dan een duur grapje worden.
Downloaden, uploaden en streamen mag niet meer, dat is illegaal.
Zo'n Kodi mag eigenlijk niet meer verkocht worden.
Je zal toch bijna een satellietschotel aan gaan schaffen......
Dat is niet zeker @mandy dat ligt er puur aan wat Disney gaat doen met alle verworven licenties etc. Het is in mijn ogen wel een punt om rekening mee te houden dat we op welke manier dan ook hier iets van gaan merken.
Reputatie 8
Badge +19
mandy schreef:

Als ik die link goed begrijp. wordt het TV pakket waarschijnlijk nog verder uitgekleed straks.
Dan kan je straks, buiten je TV pakket om nog overal andere betaalde abonnementen afsluiten.
Dat gaat dan een duur grapje worden.

Het 'TV-kijken' veranderd...
In de toekomst gaan we steeds meer 'On Demand' aanbod zien, en dat zal vergelijkbaar zijn met het 'Netflix-model' zoals we dat nu al kennen.
Horizontaal geprogrammeerde content (dezelfde programma's op een door de zender vastgestelde tijd) zoals dat nu nog hoofzakelijk wordt aangeboden door de bekende publieke en commerciële zenders gaat op termijn ingehaald worden door TV-kijken naar WAT jij wil op het moment dat het JOU uitkomt.
Waarom zou je met het kijken naar jouw favoriete programma moeten wachten tot de zender het op een door hen vastgestelde tijd uitzendt..?
De optie 'Terugkijken' die nu al door de providers wordt geboden is daar toch een mooi voorbeeld van denk ik..?
Als in de toekomst 'On Demand' kijken gewoon is geworden dan kijk je wanneer het jou uitkomt.
En daarbij passen kleine TV-pakketten, pakketten waarvan je de zenders zelf kan samenstellen, of zelfs losse zenders waarop je je kan abonneren.
Een klein basispakket met 'On Demand' aanbod, en daarnaast losse (kleine) pakketten met extra zenders naar keuze, of zoals gezegd zelfs een abonnement per zender.
Zo kan je zelf de inhoud bepalen, en wat je wil zien op het moment dat het jou uitkomt.
Het is uiteraard wel de bedoeling dat het allemaal betaalbaar blijft, dat ben ik helemaal met je eens..!
Maar 'On Demand' heeft de toekomst, dat zal blijken.

Downloaden, uploaden en streamen mag niet meer, dat is illegaal.

Ja hoor dat mag, als je maar betaald voor de inhoud..!
Streamen doe je nu toch ook bij Telfort als je TV of bijvoorbeeld Netflix of Videoland kijkt..? 😉
En downloaden kan ook tegen betaling bij bijvoorbeeld Videoland met 'Download to Go'...

Zo'n Kodi mag eigenlijk niet meer verkocht word

Kodi kan je niet kopen, Kodi is gratis software die o.a. op Android TV-boxen wordt meegeleverd, maar je kan Kodi ook gewoon installeren op je PC of je tablet.
Het zijn de zogenaamde 'Add-ons' die voor Kodi beschikbaar zijn waarmee je illegale content kan streamen waar men moeite mee heeft.

Je zal toch bijna een satellietschotel aan gaan schaffen......

Of je met satelliet-TV voordeliger uit bent weet ik niet, maar ook deze contentaanbieders zullen meegaan in het 'nieuwe TV-kijken' om hun concurrentiepositite te behouden.
En ook (of júist) met een satellietschotel kan veel illegale content bekeken worden d.m.v. cardsharing, maar dat terzijde...
Of On demand commercieel gezien de toekomst heeft en betaalbaar blijft dat is echt afwachten.
Wat nu heel jammer is dat je voor specifieke content uit meerdere ondemand diensten 'moet' kiezen of afwisselen of allemaal afnemen en een aantal lineair verkrijgbare content is nog niet on demand te zien.

Het is zeker zo dat steeds meer mensen vooral jeugd anders kijken. Dat wordt onder andere wel bewezen door contentmakers op Youtube of meer spel georienteerd Twitch met genoeg volgers en kijkers en donateurs die een creator financieel ondersteunen kan je mits je het goed doet leuk leven.

Via sateliet is er nu nog vrij veel content kosteloos te zien, of dat zo blijft is inderdaad de vraag de echte commerciele kanalen kan je zo ook niet zien zonder abonnement. Ik vind het niet echt een oplossing het is echt terug naar de jaren 70 maar dan elk huis een schotel in plaats van een antenne.

We zullen het wel zien.
Reputatie 8
Badge +19
Hoe het er precies uit gaat zien zullen we inderdaad wel zien.
Ik kijk zelf maar weinig linear en heb nu alleen het basispakket en van die 40 beschikbare zenders kijk ik er ook naar 32 daarvan niet eens.
Dus wat moet ik daar eigenlijk mee..?
Hoe mooi zou het zijn dat ik mijn basispakket gewoon zou kunnen samenstellen uit die 8 zenders waar ik wel naar kijk..?
Meer heb ik niet nodig, de rest kijk ik On Demand via internet.
Laat mij dan ouderwets zijn.
On Demand kijken doe ik niet en heb geen Netflix of Videoland.
Ik heb een HD TV maar geen Smart TV.

Dit is wat ik dus bedoelde met dat Kodi kastje, die kan je wel kopen.
Het zijn de zogenaamde 'Add-ons' die voor Kodi beschikbaar zijn waarmee je illegale content kan streamen waar men moeite mee heeft.

Dat is wat ik ermee bedoelde en ook daar is men mee bezig.

Of ik een satellietschotel aan ga schaffen weet ik niet maar baal er wel van dat gewoon TV kijken,
steeds minder wordt en dat het straks misschien onbetaalbaar wordt door verschillende contents.
@Enterprise daarvoor moet eerst de achterhaalde media wet worden aangepast van het verplicht zijn een xx aantal kanalen te leveren, dat is in weze het probleem dat Knippr niet werkte hadden ze deze plicht niet was ik daar vermoedelijk klant geworden. Plus de prijs afspraken dat kanalen in bundels worden aangeboden etc maar dat weet je zelf ook.

@mandy kijk je nooit terug via de gids of een film uit de on demand collectie?
Niks ouderwets aan hoor om te kijken als het op tv komt.

Dat onbetaalbaar worden ligt aan ons kijkers zelf, in die zin dat je echt niet lid hoeft te worden van elke streamings dienst.

Neem het voorbeeld van Enterprise 8 kanalen is voor hem genoeg, en als je werkt, heb je nog niet eens genoeg tijd om van die 8 alles te zien.

Ik kijk hoofdzakelijk via Netflix vanaf het moment dat ze officieel in Nederland beschikbaar waren en heb nog lang niet alles gezien. Prima betaalbaar zeker gezien het aanbod 2 ondemand diensten zou ook nog kunnen als het aanbod elkaar aan zou vullen.

Het is allemaal maar net wat we willen en wat we er voor over hebben. Gevoelsmatig is het wel zo dat we hetzelfde blijven betalen voor minder aanbod dat voelt niet goed. Zeker als het je favoriete zender is die verdwijnt of vervangen wordt door een andere die net niet gelijkwaardig is.
Ik weet nog dat Videoland gewoon een winkel was waar je video's kon huren.
Later wat DVD's.
Af en toe deed ik dat wel maar ik wil gewoon kijken wat er op TV komt.
Gewoon 's avonds films kijken op de beschikbare zenders.

Nu is Syfy, AMC, straks misschien FOX weg (en dan niet de sportzender) en zo zijn er nog wel een paar.
Nu heb ik het geluk dat ik het uitgebreid pakket gratis heb met daarbij het combivoordeel,
voor het pluspakket.
Op dit moment hoef ik dus nog niet te kiezen.
Meer hoeft voor mij niet, ik wil gewoon TV kijken.
En misschien ben ik dan in de minderheid.

Telfort heeft de basiszenders opgeknipt in basis en er zijn 14 zenders naar het uitgebreid pakket gegaan.
Daar zitten zenders bij die ik kijk, maar ook in het pluspakket.
Bij een verlenging of voor nieuwe klanten, is het goed uitzoeken, welke zenders gekeken worden.

En hier schrijf je een waar woord:
Gevoelsmatig is het wel zo dat we hetzelfde blijven betalen voor minder aanbod dat voelt niet goed. Zeker als het je favoriete zender is die verdwijnt of vervangen wordt door een andere die net niet gelijkwaardig is.

Dat is precies hoe ik erover denk.
Dat is wat ik bedoel je moet soms afwegen is 1 enkel kanaal het waard om een extra pakket af te nemen. Het pluspakket fijn dat het als combivoordeel kan.

Voor gezinnen is het fijn maar wij zitten niet echt op de kids kanalen te wachten die je erbij krijgt. Ik pleit dan toch voor kleinere gerichtere themabundels Kids Muziek etc zolang we niet ons eigen aanbod kunnen kiezen, zou ik die bundels toch wat meer thematisch en kleiner willen zien tegen een bedrag van €3,50 tot €5,00
Het verbaasd mij dat het pluspakket nog die afgerond €10,00 kost het kids pakket kost €5,00 dan zou zonder de kids kanalen het pluspakket ook voor € 5,00 kunnen worden aangeboden. Helemaal zonder de muziekkanalen die prima in een aparte bundel kunnen.

Affijn ik heb dit al eens eerder voorgesteld ik weet dat er een provider is die het zo aanbied kleinere thema pakketten voor € 3,75 daar is muziek en kids gekoppeld.
Ja, als het combivoordeel voor het pluspakket komt te vervallen, wordt het abonnement ook gelijk duurder.
Dan is het ook niet meer aantrekkelijk om te blijven.
De overstap wordt dan wel een heel klein verschil i.v.m. andere providers,

Als je nu nieuwe klant wordt met TV, dan gaat het uitgebreid pakket €5,00 kosten.
Het pluspakket zo'n €10,00 als dit nu niet als combivoordeel was.
Daarbij opgeteld de TV kastjes, waarvan je er één bij je abonnement krijgt maar een tweede €5,00.
Ga dat maar eens optellen.

Voor mij hoeven die kids zenders ook niet of muziek van MTV of zo.
Dus dat voorstel wat je aandraagt, daar kan ik mijzelf ook wel in vinden.

Ja en ik weet ook dat er een provider is die meerdere kleinere en goedkopere TV pakketten heeft.
Een andere heef nut standaard 60 zenders in het TV pakket.

Reageer