beantwoord

Zender AMC ook al weg??

• 1 januari 2019
  • TV
  • 36 reacties
  • 1032 keer bekeken

Tot mijn grote verbazing zag ik dat zender AMC nu ook al weg is!
Er is geen contract meer, dank je wel KPN, maar niet heus!

Wordt ik straks ook nog gedwongen om een abonnement op Netflix of Videoland te nemen?
Is het allemaal nog niet duur genoeg?

Dit is de zoveelste favoriete zender waar geen contract meer mee is.

Misschien toch maar dit jaar kijken naar alternatieven.
icon

Beste antwoord door Galdor68 1 januari 2019, 16:36

AMC heeft dit zelf besloten deze zender is zover ik weet in heel Europa niet meer te zien via tv providers.
Binnenkort stopt Travel Chanel ook.

Maar de meerwaarde van het hebben van een pluspakket wordt steeds minder dat is zeker.

De kans dat andere kanalen/zenders het komende jaar of jaren verdwijnen is vrij groot.

We zullen ook met hogere kosten voor TV rekening moeten houden.

Bekijk reactie

36 reacties

AMC heeft dit zelf besloten deze zender is zover ik weet in heel Europa niet meer te zien via tv providers.
Binnenkort stopt Travel Chanel ook.

Maar de meerwaarde van het hebben van een pluspakket wordt steeds minder dat is zeker.

De kans dat andere kanalen/zenders het komende jaar of jaren verdwijnen is vrij groot.

We zullen ook met hogere kosten voor TV rekening moeten houden.
Het basispakket is al versoberd, nieuwe abonnees moeten extra betalen voor het uitgebreid pakket.
Het pluspakket is zonder combivoordeel nu €9,99 (?) en de meerwaarde daarvan is bijna weg.,

Maar ik vrees dat je wat betreft het andere ook gelijk hebt Galdor68,

Zie Totaal TV Weer tv-zender weg bij Ziggo en KPN

en Waarom wordt het tv-abonnement in 2019 duurder?

En dan nog na elke 10 minuten reclame in een film...…..
Vanwege die reclame nemen klanten soms een opname pakket maar hoe meer opnames hoe meer reclame wordt door gespoeld hoe minder adverteerders en dus minder reclame inkomsten. En als meer klanten alleen internet gaan afnemen minderen de tv inkomsten ook met alle daar uit voorkomende gevolgen.

Fox gaat ook weer meer per klant vragen volgens het artikel zelfs voor klanten die geen sport in hun pakket hebben, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid op alle klanten verhaald worden.

Het wordt als gratis extratje neer gezet maar gezien er voor elke stream afgedragen moet worden door de providers en wij dat dus door ons abonnement terug betalen kunnen we ook stellen dat we voor het kijken via de app en de website betalen kortom dat dit niet altijd mogelijk is door updates of wat dan ook kan uitgelegd worden als waarde en service vermindering.

Tot zover.
Ik heb geen opname pakket, kost ook €5,00 extra, geen Netflix of Videoland, streamen doe ik niet.
En het is allemaal begonnen met Kijk en Luistergeld....nu is alles commercieel.

Die updates zijn ook maar beperkt, bij oudere software of Android heb je er niet veel aan....
Het is zeker service vermindering, je zal toch bijna een satelliet schotel aanschaffen...
Reputatie 8
Badge +9
Hoi mandy, helaas heeft AMC besloten om te stoppen met uitzenden in Europa. Dit is heel jammer, maar niets meer aan te doen. Wat en of hier nog wat voor in de plaats komt, durf ik nu nog niet te zeggen. Het is hier nog even wachten op. Mocht er nieuws komen, dan zullen we dat zeker delen.
Als je de links gelezen hebt van Totaal TV zal daar niets voor in de plaats komen.
Hetzelfde gold ook voor Syfy.
Nee, ik vrees dat het TV pakket nog verder versoberd wordt,
maar het gaat wel weer duurder worden..
Plus klanten min of meer verplicht worden om bv. Netflix of Videoand aan te schaffen.
Dus nog meer extra geld in het laadje als je het direct bij een provider gaat doen.
@mandy die site is afhankelijk van de info die ze krijgen.
Er staat letterlijk : " Geen enkele distributeur die vandaag AMC aan klanten aanbiedt, heeft een vervangende zender gecommuniceerd die de opgevallen plek gaat invullen. "
Niet dat er niks terugkomt of er wel of niet een andere zender voor in de plaats komt ligt bij KPN en indirect bij Telfort. Ditzelfde geldt voor NPO1 Extra die nu op het kanaal van NPO3 Extra in het pluspakket wordt doorgegeven ook dat ligt uiteindelijk bij KPN/Telfort om dit weer in het basispakket te zetten. Op het KPN forum is hierover geschreven dat als er iets wijzigd dit waarschijnlijk ergens dit jaar zal plaatsvinden (juli?)
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/npo-wijzigt-de-extra-kanalen-463281?postid=694366
Ik had het niet specifiek over Telfort maar providers in het algemeen.
AMC is al weg bij Telfort, tegelijkertijd bij KPN, dus het loopt aardig in de pas......
NPO kijk ik niet zoveel alleen het journaal.
Maar voor anderen zal het wel een gemis zijn.
Ik reageer meer op dat je zeker lijkt te zijn op basis van dat artikel dat er niks voor terugkomt.
Dat is niet zo, ik acht de kans klein maar zeker is het niet.

Dat AMC bij beiden tegelijk weg is komt zoals ik al schreef dat de eigenaar van dat kanaal zelf is gestopt. Dus ook bij xs4all en Nle is die zender weg dat komt allemaal bij KPN vandaan.
Voor Syfy is er ook niets voor in de plaats gekomen.
Om maar iets te noemen.
Nee zeker is het niet.
Maar bij Telfort zijn er nog maar weinig basiszenders over t.o.v. andere providers..

En mijn opmerking was er juist op gebaseerd dat Telfort over het netwerk van KPN gaat.
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb zo 1,2,3 niet meer informatie. Direct een andere zender regelelen is denk ik ook makkelijker gezegd dan gedaan. Mochten er zenders bij komen, dan zullen we dat uiteraard delen. Voor nu heb ik echter nog geen updates hierover.
Dat je zo het antwoord niet weet snap ik Bart.
Dat komt van 'hogerhand'.
Eerst komt KPN eventueel dan Telfort.
Maar ik vrees toch dat er geen nieuwe zender bij komt.
Maar ook dat er dit jaar weer een prijsverhoging aan zit te komen.
En daar kan jij ook niets aan doen....
Reputatie 8
Badge +9
Of er geen zender voor terugkomt, daar is het denk ik nog te vroeg voor om dat te zeggen. Hopelijk komt er wel iets voor terug, maar zoals gezegd weet ik dat nog niet. Zodra hier wijzigingen voor gepland staan dan zullen we dat delen.
Dat is herhalen Bart.
Telfort heeft al minder basiszenders dan bv. NLE.
Zonder uitgebreid pakket en pluspakket blijft er dus weinig over.
Maar ook op de rest geen antwoord.
Dan doel ik op de prijsverhogingen die in een eerdere link vermeld staan.
Ook al zal dit niet alleen voor Telfort gelden.
Verlengen doe ik zeker niet want dan ben ik echt de Sjaak.
Voor nu laat ik mijn abonnement nog doorlopen....
Maar bij nog meer negatieve veranderingen,als ik het pluspakket weer moet gaan betalen,
wat nu combivoordeel is, ga ik toch serieus om mij heen kijken.
Mandy meer dan herhalen kan Bart niet omdat er simpel weg niks te zeggen valt op het KPN forum zijn er diverse topics over ditzelfde onderwerp te vinden daar wordt vanuit KPN gezegd dat we de wijzigingen van dit jaar dat zal weer in Juli zijn moeten afwachten
Ja, dat denk ik ook.
Reputatie 8
Badge +9
Ik weet dat ik aan het herhalen ben. Ik kan inderdaad nog niet anders. Ik had je graag ander informatie gegeven, maar die heb ik gewoonweg nog niet.
@Bart - Telfort
Soms is herhalen ook goed en noodzakelijk.
Heel erg off topic maar toch even iets heel anders toeval of zie ik enige gelijkenis 🤔
Reputatie 8
Badge +9
Haha. @Galdor68 We lijken misschien op elkaar, maar ik ben het niet. 🙂
Nu is Travel Channel ook al weg, het gaat steeds 'beter'......weer een zender minder.
Straks zeker weer een prijsverhoging.
Meer geld voor minder zenders.
Afhankelijk van wat er gaat gebeuren is er een grote kans dat we nog meer kanalen kwijtraken. Namelijk alle BBC kanalen maken kans om te verdwijnen.
Een aantal commerciele engelse kanalen zullen wel blijven maar de britse publieke kanalen is niet zeker.
Misschien hebben de BBC kanalen te maken met het naderende Brexit of zo?
Maar dan nog wordt het wel heel dun met zenders.
mandy schreef:

Misschien hebben de BBC kanalen te maken met het naderende Brexit of zo?
Maar dan nog wordt het wel heel dun met zenders.

Dat klopt. Zie hier
Dank je wel voor de link.

Ik vraag mij zelf dan wel af of er nog wat voor in de plaats gaat komen.
En als het abonnementsgeld nu verhoogd gaat worden wat het argument dan zal zijn.
Het ligt in ieder geval niet aan de TV zenders in ieder geval, dat worden er steeds minder.
Reputatie 8
Badge +9
Ik ben even wat later dan jullie van mij gewend zijn. Er veranderd inderdaad veel in de zenderlijsten, dat is natuurlijk jammer. Ik kan mij dan ook voorstellen dat je baalt. Wat de verdere veranderingen zullen zijn is nog niet duidelijk. Hopelijk komt daar snel duidelijkheid in. Ik hoop dat er een paar leuke zenders terug komen.

Reageer