beantwoord

Zeer trage tv ontvanger

  • 11 november 2017
  • 29 reacties
  • 605 keer bekeken

Het doorzappen van de zenders gaat tergent langzaam, soms zit er wel 10 seconden tussen het overschakelen van de ene naar de andere zender. De tv ontvanger loopt helemaal vast als je wat te snel door de opnames scrolt, de opnames starten erg traag op, het verwijderen van opnames wil vaker niet dan wel. Voeding eraf/erop helpt niet, de software in de tv ontvanger herinstalleren helpt niet, modem resetten helpt niet, de netwerk kabel in een andere poort van het modem helpt niet, de kabel van het modem naar het isra punt is al vervangen, de kabel van het modem naar de tv ontvanger is al vervangen. Ik weet het niet meer, help.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 18 november 2017, 10:08

Goed om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger het heeft opgelost en je weer fijn tv kunt kijken! 😃 Ik wens je nog veel plezier met de ontvanger.
Bekijk reactie

29 reacties

Misschien heb je iets aan deze link van Telfort?

Reset de TV ontvanger

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Badge +18
Je hebt al het nodige geprobeerd!
Je kan nog proberen de ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Internet werkt wel (snelheid, stabiliteit) zoals het hoort?
[quote=mandy]Misschien heb je iets aan deze link van Telfort?

Reset de TV ontvanger

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm[/quote

Bedankt voor je tip, maar dat heb ik al geprobeerd en dat helpt niet.
Je hebt al het nodige geprobeerd!
Je kan nog proberen de ontvanger terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Internet werkt wel (snelheid, stabiliteit) zoals het hoort?


Heb ik ook al geprobeerd. Het is me nog niet opgevallen of de internet snelheid achter blijft.
Badge +18
Een bedrade speedtest?
Misschien zit het in je internet verbinding?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Test gedaan, is dit normaal?
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/e985fdc0-c7da-11e7-87bd-2d5c572d86dd
Badge +18
Wat zegt deze link over jouw adres?
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl/

En deze?
https://internetshop.telfort.nl
1e link

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check

Wat
FttH
Beschikbaar
Small green check

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
24 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-

Technologie
Internet Snelheid
Fiber
500 Mbit/s
2e link

Max. downloadsnelheid: 50 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 5 Mb/s
Badge +18
Je gemeten snelheid klopt aardig met de 1e uitkomst van de 1e link.
Volgens de 2e is er na een verlenging een hogere snelheid mogelijk (50/5) en is er zelfs glasvezel verk erg ijgbaar met nog hogere snelheden.
Maar met 24/2 is gewoon normaal tv te kijken.
Maar even wachten tot webcare je topic oppakt.
Hoelang gaat dat duren denkt u, ik kan zo geen tv kijken...
Reputatie 8
Badge +11
Over hoe lang dat gaat duren is door ons geen zinnig woord te zeggen. Webcare handelt de topics in volgorde van binnenkomst af.
Je kunt ook de helpdesk bellen (lokaal tarief). Hier gaat het misschien wat langzamer, maar ik denk dat de antwoorden vaak inhoudelijk wat beter zijn.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi urban, dat klinkt inderdaad erg langzaam :?:S. Ik vermoed dat er geen nieuw leven in je tv-ontvanger geblazen kan worden. Je ontvanger ga ik daarom vervangen voor een nieuwer type (Arcadyan HBM2260). De nieuwe ontvanger kun je binnen enkele dagen verwachten! Kun je mij laten weten of je met de nieuwe tv-ontvanger wel weer snel kunt zappen?

@nelly jacoba, @GJC,
Bedankt voor het meedenken!
Het is opgelost, ik kan weer fijn tv kijken, hartstikke bedankt allemaal voor de toch nog snelle oplossing.
Reputatie 4
Badge +10
Goed om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger het heeft opgelost en je weer fijn tv kunt kijken! 😃 Ik wens je nog veel plezier met de ontvanger.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Een zeer trage reactie met overschakelen naar andere zenders en interactieve tv werkt niet goed. geen reactie bij pauzeren of versneld doorspoelen van opgenomen programma’s. Ik heb de video van de motorola tv ontvanger gezien en alle stappen uitgevoerd, t/m resetten van modem en verwijderen van software. Maar helaas blijft het probleem. Wat nu?
Reputatie 4
Badge +10
@marmon, jammer dat de stappen van de video niet hebben geholpen! Ik ga daarom ook je Motorola tv-ontvanger vervangen voor een nieuwer type (Arcadyan HBM2260). Ik verwacht dat de nieuwe ontvanger woensdag of donderdag wordt geleverd:$. Kun je me laten weten of interactieve tv weer goed werkt met de nieuwe ontvanger?
Reputatie 1
Hallo Deborah,

Dank je voor je reactie en het sturen van een nieuwe ontvanger.
Ik wil hem aansluiten en zie dat in de handleiding wordt verwezen naar het Tv abonnementsnummer en de pincode die in de brief of bevestigingsmail zou staan. Die staan echter niet in de brief of mail. Kan dat alsnog worden gemaild?
Reputatie 1
Sorry, te snel gemaild. Ik had nog een oude brief met abonnement en pin gegevens en die werken nog. Installatie is gelukt, ik ga zsm de tv opname proberen. Overschakelen tussen kanalen gaat al sneller dan voorheen, dus ik heb goede hoop.
Kan ik nu ook netflix zien via dit nieuwe kastje?

Bedankt zover!
Reputatie 8
Badge +11
Als je de Arcadyan hebt ontvangen die Deborah noemt kan dat inderdaad via de menu-optie Meer TV.
Reputatie 1
Hier sinds een week of 2 ook het probleem van een trage Motorola ontvanger. Een zeer trage reactie bij overschakelen naar andere zenders. Interactieve tv werkt ook niet goed. Een hele trage of geen reactie bij pauzeren . Bij doorspoelen van opgenomen programma’s blijft hij soms doorspoelen en kan ik hem alleen stoppen door de tv ontvanger uit te zetten.. Ik heb het modem gereset en de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Het is een week goed geweest, maar begint nu opnieuw.
Badge +18
.........
.. Ik heb het modem gereset en de software verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Het is een week goed geweest, maar begint nu opnieuw.

Je hebt waarschijnlijk de tv ontvanger gereset.
Je kan ook je modem resetten.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 1
@nelly jacoba Er staat toch dat ik het modem gereset heb..... En ik heb de software van de tv ontvanger opnieuw geinstalleerd.
Reputatie 4
Badge +10
@marmon,

Super dat de nieuwe tv-ontvanger een stuk sneller werkt! Graag gedaan 😳
Reputatie 4
Badge +10
@Berna,

Ik vermoed dat je tv-ontvanger ook aan vervanging toe is! Je tv-ontvanger ga ik voor je vervangen. Is het overschakelen naar andere zenders met beide tv-ontvangers traag? Zo ja, dan kan ik beide tv-ontvangers vervangen 😳.

Reageer