beantwoord

Zap naar een ander zender en terug

• 3 november 2019
  • 14 reacties
  • 248 keer bekeken

Hoi

Ik heb sinds enkele maanden problemen met het weergeven van voornamelijk buitenlandse  en provinciale zenders.

Het beeld stopt na een paar seconde en er verschijnt een melding "zap heen terug en weer naar een andere zender en weer terug ".

Ik heb het op beide ontvangers en tvs 

Nieuwe kabel van de experia box naar de ontvanger geprobeerd.

Ontvangers gereset.

Dit lijkt heel even geholpen te hebben maar vrij snel is het probleem weer terug.

Graag hoor ik een oplossing voor het probleem

Alvast bedankt 

Cor

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 november 2019, 13:07

@ko1000874140 Ik ontving je privéberichtjes en begreep dat je je gegevens hebt ingevuld, dank daarvoor! Ik heb je verbinding nagekeken, dat ziet er allemaal goed uit. Daarom is het wel gek dat je hier op beide tv-ontvangers last van hebt. Daarom ben ik benieuwd of de tv-ontvangers rechtstreeks op het modem aangesloten zijn? Of zit hier mogelijk nog andere apparatuur tussen?

Andere apparatuur in je netwerk thuis kunnen voor vage foutmeldingen en storingen zorgen. Daarom raad ik je ook aan om deze stappen te doorlopen, zo controleer je of het modem wel de juiste verbinding heeft en wat eventueel voor problemen zorgt. 

•     Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of haal de stekker eruit
•     Wacht 10 seconden en schakel de tv-ontvanger weer in
•     Druk zodra er '0P' verschijnt op het display kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger
•     Navigeer naar 'Systeem informatie' door telkens kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger te drukken
•     Selecteer 'Systeem informatie' door 3 seconden de 'stand-by' knop in te drukken
•     Controleer of het veld 'Standaard gateway' gevuld is met 192.168.2.254

Om de standaard gateway te controleren (zonder foutcode)
1. Druk op de menuknop van de witte afstandsbediening.
2. Ga naar Instellingen, druk op OK.
3. Druk nu 1 keer op de gele knop van de witte afstandsbediening.
4. Ga naar Systeem informatie.

Is dit veld met een ander adres gevuld dan zit er een ander DHCP apparaat in het netwerk die dit probleem veroorzaakt. Denk hierbij aan een apparaat dat zelf ook IP-adressen uitgeeft zoals: een router, een server, Apple timecapsules/Airport apparaat of een firewall. Verwijder dit apparaat en herstart de TV-ontvanger.

Ik hoor graag van je of je zo'n apparaat hebt kunnen vinden en hoe het daarna gaat.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @ko1000874140 , heb je de decodertest al eens uitgevoerd op beide ontvangers, kwam daar iets bijzonders uit?

Heb ik inderdaad uitgevoerd. Prima verbinding niets bijzonders ontdekt.

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @ko1000874140, ik begrijp dat je geregeld de foutmelding te zien krijgt dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is, en dat je heen en terug moet zappen om het opnieuw te proberen. Heb ik het zo goed begrepen? Hoe vaak gebeurt dit? Het gebeurt dus op bepaalde zenders lees ik, maar niet op allemaal? 

Goed dat je de tv-ontvangers al hebt gereset en de bekabeling hebt nagekeken en vervangen. Dat maakt geen verschil, lees ik, dat is jammer. Kan je voor mij ook je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer in je forumprofiel invullen? Als je ze invult bij ‘Extra informatie’, dan zijn je gegevens niet zichtbaar voor anderen. Dan kan ik je gegevens opzoeken en de verbinding voor je nakijken.

Reputatie 8
Badge +9

@ko1000874140 Ik ontving je privéberichtjes en begreep dat je je gegevens hebt ingevuld, dank daarvoor! Ik heb je verbinding nagekeken, dat ziet er allemaal goed uit. Daarom is het wel gek dat je hier op beide tv-ontvangers last van hebt. Daarom ben ik benieuwd of de tv-ontvangers rechtstreeks op het modem aangesloten zijn? Of zit hier mogelijk nog andere apparatuur tussen?

Andere apparatuur in je netwerk thuis kunnen voor vage foutmeldingen en storingen zorgen. Daarom raad ik je ook aan om deze stappen te doorlopen, zo controleer je of het modem wel de juiste verbinding heeft en wat eventueel voor problemen zorgt. 

•     Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of haal de stekker eruit
•     Wacht 10 seconden en schakel de tv-ontvanger weer in
•     Druk zodra er '0P' verschijnt op het display kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger
•     Navigeer naar 'Systeem informatie' door telkens kort op de 'stand-by' knop van de TV-ontvanger te drukken
•     Selecteer 'Systeem informatie' door 3 seconden de 'stand-by' knop in te drukken
•     Controleer of het veld 'Standaard gateway' gevuld is met 192.168.2.254

Om de standaard gateway te controleren (zonder foutcode)
1. Druk op de menuknop van de witte afstandsbediening.
2. Ga naar Instellingen, druk op OK.
3. Druk nu 1 keer op de gele knop van de witte afstandsbediening.
4. Ga naar Systeem informatie.

Is dit veld met een ander adres gevuld dan zit er een ander DHCP apparaat in het netwerk die dit probleem veroorzaakt. Denk hierbij aan een apparaat dat zelf ook IP-adressen uitgeeft zoals: een router, een server, Apple timecapsules/Airport apparaat of een firewall. Verwijder dit apparaat en herstart de TV-ontvanger.

Ik hoor graag van je of je zo'n apparaat hebt kunnen vinden en hoe het daarna gaat.

Hoi

Ik heb op beide posities het IP adres gecontroleerd dit is bij beide hetzelfde.

Echter het Is een ander adres dan het standaard wat hier boven beschreven is.

Geef dat problemen? Eventueel andere suggesties?

Alvast bedankt. 

Reputatie 8

Welk IP-adres is dat dan?
(Alleen een LAN reeks,  192.196.x.x   -   172.x.x.x.   -   10.x.x.x   zou je kunnen beschrijven in een reactie).

Als ze met andere nummers beginnen gaat het om externe IP-adressen.
Beschrijf in ieder geval niet je eigen WAN IP-adres   https://watismijnip.nl/

Bij standaard gateway staat 192.168.178.1

Reputatie 8

Er vanuit gaande dat je de Telfort modem/router met standaard opties gebruikt,
(evt. met een reset naar fabrieksinstellingen), zit de standaard gateway in een heel ander sub-net.
Die standaard gateway is 192.168.2.254

Vandaar ook de vraag van@Alexandra - Telfort of er mogelijk ook andere apparatuur in je netwerk is aangesloten?

“Of zit hier mogelijk nog andere apparatuur tussen?
Andere apparatuur in je netwerk thuis kunnen voor vage foutmeldingen en storingen zorgen.”

Gebruik je bijvoorbeeld nog een extra router in je netwerk?
En herken je de gateway die gebruikt wordt als waarde?

Reputatie 8
Badge +9

Hi @ko1000874140, ik zie dat Babylonia het perfect heeft uitgelegd, daar heb ik niets aan toe te voegen. Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op zijn vragen, laat je het ons weten?

Beste Alexandra en Babylonia

Ik heb inmiddels wat getest.

Heb een experia box met daar achter een wiffi versterker van Telfort bedraad aangesloten.

Ik heb alle aangesloten apparatuur verwijderd behalve de tv ontvangers die op de experia box aangesloten zitten.

Vervolgens op beide tv ontvangers een reset uitgevoerd. Vervolgens was het gateway adres 192.168.2.1

Daarna heb ik de verbinding getest. Heb vervolgens ook stilstaand beeld geconstateerd met de vermelding zap terug.

Vervolgens heb ik de andere apparatuur weer verbonden.

Een aantal dagen later zag ik dat het standaard gate way adres weer veranderd is naar 192.168.2.254

Weet je hoe dit mogelijk is?

Uiteindelijk heb ik dus nog geen verbetering. 

Alexandra Zou het kunnen dat de verbinding te traag is?

Graag hoor ik een reactie.

Reputatie 8

Ik zou eerder denken dat het uitgedeelde IP-adres door de DHCP-functie van de modem/router voor één TV-ontvanger 192.168.2.1 wordt. Dat is vrij normaal. (Een tweede TV-ontvanger 192.168.2.2 ).
Maar dat is iets anders als een gateway adres (het IP-adres van de modem/router zelf, van waaruit alles wordt aangestuurd).

Vergis je je daar niet in?

Hoi

De Standaard Gateway staat echt op 192.168.2.254 op beide tv ontvangers.

Ik weet zeker dat De Standaard gateway eerder nadat alle andere aansluitingen verwijderd waren en na de reset van de tv ontvangers. Deze 192.168.2..1 was.

Vreemd dus dat hij later een ander gateway adres toe bedeeld krijgt.

Alvast bedankt.

Cor

Reputatie 8

De Standaard Gateway staat echt op 192.168.2.254 op beide tv ontvangers.

Datgene wat correct is voor een standaard netwerk van de Experia Box modem/router.
(Evt. na reset van modem/ routers en Tv-ontvangers, na evt. zelf gekozen instellingen).

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @ko1000874140,  ik lees dat je verschillende dingen hebt geprobeerd. De standaard gateway moet inderdaad 192.168.2.254 zijn. Ik heb je verbinding voor de zekerheid nogmaals nagekeken, maar daar zijn geen problemen te vinden. 

Dus de tv-ontvangers zijn nu rechtstreeks op de Experia Box aangesloten, zonder dat er andere apparatuur tussen zit? En de standaard gateway wordt nu juist weergegeven? Hoe gaat het nu met de buitenlandse en regionale zenders?

Reageer