beantwoord

YouTube vanaf mobiel streamen naar tv-ontvanger

• 29 maart 2018
  • 49 reacties
  • 4307 keer bekeken

Toon het eerste bericht

49 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo dikkedikkie, de software is helaas niet met deze ondersteuning geprogrammeerd. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt.

zijn daar al concrete plannen voor?
Reputatie 8
Badge +11
Ik gok van niet als Stephen het woord wellicht gebruikt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo dikkedikkie, de software is helaas niet met deze ondersteuning geprogrammeerd. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt.

Daar zijn op dit moment geen concrete plannen voor.

Dus toch wat ik in een eerdere reactie al dacht. En helaas met de app ook alleen ondersteunig via een Chromecast .
Reputatie 3
Badge

HI @Stephen - Telfort ik zie dat dit draadje op beantwoord staat.
Echter iets concreets is er niet gekomen behalve dat het er niet is.
Op mijn vraag waarom dit vroeger met de Arcadyan wel kon komt geen respons.
Ook zie ik nog geen reactie op de vraag of hier nog plannen voor zijn.
Reputatie 3
Badge

HI @Stephen - Telfort ik zie dat dit draadje op beantwoord staat.
Echter iets concreets is er niet gekomen behalve dat het er niet is.
Op mijn vraag waarom dit vroeger met de Arcadyan wel kon komt geen respons.
Ook zie ik nog geen reactie op de vraag of hier nog plannen voor zijn.

Ik zie dat ik wat reacties heb gemist toen ik dit typte.
dus blijft er nog 1 over: Op mijn vraag waarom dit vroeger met de Arcadyan wel kon komt geen respons.
Reputatie 8
Badge +9

dus blijft er nog 1 over: Op mijn vraag waarom dit vroeger met de Arcadyan wel kon komt geen respons.

In je startpost zeg je 'ik meen me te herinneren dat dit voorheen wel kon'.
Ik meen me te herinneren dat dit nooit mogelijk is geweest met de Arcadyan, deze is qua software identiek aan de Arris en bij beiden is YouTube streamen niet mogelijk (geweest).
Ik heb mede hierom een Android Smart TV-box (met Kodi uiteraard) gekocht waarmee dit wel kan.
Reputatie 3
Badge

In je startpost zeg je 'ik meen me te herinneren dat dit voorheen wel kon'.
Ik meen me te herinneren dat dit nooit mogelijk is geweest met de Arcadyan, deze is qua software identiek aan de Arris en bij beiden is YouTube streamen niet mogelijk (geweest).
Ik heb mede hierom een Android Smart TV-box (met Kodi uiteraard) gekocht waarmee dit wel kan.

die kodi box heb ik ook, maar daar gaat de vraag ook niet over.
I
Reputatie 8
Badge +9

I

Dan blijft de rest van mijn antwoord overeind...
Reputatie 3
Badge

I

Dan blijft de rest van mijn antwoord overeind...

Prima hoor, als je graag je gelijk wil ;)

"ik schreef het volgende: Het heeft gekund!Anders had je voorgaande reactie niet geschreven. Ik weet dat het bij de arcadyan sowieso kon ten tijde dat ik nog bij Telfort werkte.
Bij de Motorola weet ik het niet meer zeker."

MIsschien heb ik ze dan ook wel verkeerd om. Bij 1 van beiden werkte het 100%
Reputatie 8
Badge +9

Prima hoor, als je graag je gelijk wil ;)

Nee hoor, nergens voor nodig.
Maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet herinneren dat je met de Arcadyan ontvanger (en de huidige en vroegere firmware) YouTube kon streamen.
Wellicht hebben anderen een beter geheugen dan ik en willen die reageren..?
Ik meng me hier niet in want ik weet het gewoonweg niet. Ik ben genegen te zeggen van niet. Maar het zal me niks verbazen als het wel ondersteund is geweest, of TS is toch in de war met de smart functie van een tv, want het lijkt mij eigenlijk vreemd dat dit voor de invoering van het ott principe zoals Netflix wel heeft gekund.

Het bridged en routed wat ik dan vaak lees in verband met Meertv staat hier dan los van of juis niet??
Reputatie 8
Badge +9
YouTube valt onder de routed diensten en dientengevolge onder Meer TV.
Reputatie 3
Badge
FYI: waar Telfort zich toch enigszins afzijdig houdt en korte antwoorden teruggeeft gaat KPN net een stapje verder.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-connect-met-youtube-app-448725/index1.html#post606246

Erwin_ Moderator 1841 reacties 3 minuten geleden
Ik heb de vraag doorgezet naar de bouwers van het itv systeem. Ik hoop spoedig iets meer te kunnen vertellen over deze functionaliteit!
Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.
Ook daar denk je het te herrinneren, dat is toch iets anders dan zeker weten. En zoveel verder dan het aan de bouwers vragen gaat Erwin niet, dat zou een Telfort moderator ook kunnen doen dat is waar. Dit geschreven hebbende is Telfort van diezelfde bouwers afhankelijk. Kan iets bij KPN niet kan het bij Telfort ook niet.
Reputatie 3
Badge
Ook daar denk je het te herinneren, dat is toch iets anders dan zeker weten. En zoveel verder dan het aan de bouwers vragen gaat Erwin niet, dat zou een Telfort moderator ook kunnen doen dat is waar. Dit geschreven hebbende is Telfort van diezelfde bouwers afhankelijk. Kan iets bij KPN niet kan het bij Telfort ook niet.

Ik ben dusdanig zeker dat ik kans tellen dat het voor 99% zeker heeft gewerkt.
Anders zou het nogal zinloos om deze vragen uberhaubt te stellen 😉
Ik denk ook wel een iets 99% zeker te weten wat dan toch niet zo was. Ik ben niet lang genoeg klant bij Telfort of KPN dat ik daar iets zinnigs van kan zeggen. Tot mijn overstap van kabel naar glasvezel, kan ik vrij zeker zeggen dat het bij Ziggo zeker niet kon wat ik links en rechts lees zijn er door Telfort (KPN) wel vaker functies verwijderd in firmware en dergelijke. Maar toch de vraag ben je echt niet in de war met een slimme tv.
Reputatie 3
Badge
Ik denk ook wel een iets 99% zeker te weten wat dan toch niet zo was. Ik ben niet lang genoeg klant bij Telfort of KPN dat ik daar iets zinnigs van kan zeggen. Tot mijn overstap van kabel naar glasvezel, kan ik vrij zeker zeggen dat het bij Ziggo zeker niet kon wat ik links en rechts lees zijn er door Telfort (KPN) wel vaker functies verwijderd in firmware en dergelijke. Maar toch de vraag ben je echt niet in de war met een slimme tv.

Hi Galdor, nee ik ben niet in de war. Ik kon destijds op youtube echt streamen naar Arcadyan of MOtorola. Ik ben me alleen niet meer zeker naar welke van de 2 het was. Daar ben ik te lang klant voor (geweest).

Een smart tv heb ik nooit gekocht, vind ik maar overbodig.
Reputatie 1
Beetje oud topic, maar wilde even de twijfel uit deze thread halen. YouTube streamen bij Telfort is bij mij mogelijk. Ik gebruik een Arcadyan maar ik denk dat het daar los van staat. Het verbaasde mij steeds dat ik een extra ChromeCast leek te ontvangen in mijn YouTube app (mobiel en laptop) en had het genegeerd. Het viel me op dat mijn vriendin soms casten naar het tv-kastje, maar dat is dus gewoon mogelijk.
Beetje oud topic, maar wilde even de twijfel uit deze thread halen. YouTube streamen bij Telfort is bij mij mogelijk. Ik gebruik een Arcadyan maar ik denk dat het daar los van staat. Het verbaasde mij steeds dat ik een extra ChromeCast leek te ontvangen in mijn YouTube app (mobiel en laptop) en had het genegeerd. Het viel me op dat mijn vriendin soms casten naar het tv-kastje, maar dat is dus gewoon mogelijk.
Dat is sinds we een andere Youtube app op de ontvangers hebben.

Beetje oud topic, maar wilde even de twijfel uit deze thread halen. YouTube streamen bij Telfort is bij mij mogelijk. Ik gebruik een Arcadyan maar ik denk dat het daar los van staat. Het verbaasde mij steeds dat ik een extra ChromeCast leek te ontvangen in mijn YouTube app (mobiel en laptop) en had het genegeerd. Het viel me op dat mijn vriendin soms casten naar het tv-kastje, maar dat is dus gewoon mogelijk.Dat is sinds we een andere Youtube app op de ontvangers hebben.

Ah, ik vroeg me al af. Lees zoveel topics waar staat dat het niet mogelijk is, maar het waren wel allemaal oude topic. Bij mij werkt dit al best lang. Heb 2 telfort ontvangers, op de ene werkt het wel, op de andere niet. Om die reden de 2 omgewisseld, want ik wilde het beneden en voorheen kon het alleen boven.
Aan de buitenkant zie ik geen verschil tussen de telfort kastjes (behalve andere adapter), maar blijkbaar zijn ze toch anders.
@arnoterhorst het kan een instelling zijn het wel of niet aan staan van TV connect.
Menu- Instellingen- TV Connect- TV Connect actief Ja - bewaar instellingen.

Naast de andere adapter wel hetzelfde model.
Hoi Galdor, dank je voor je reactie.
Bij beide ontvangers wordt wel de optie getoond een naam te geven "Woonkamer" en "slaapkamer", maar ik kan maar met 1 van de 2 verbinden. Ze zijn beide geüpdatet.
Na goed te kijken lijkt het erop dat ik me schuldig gemaakt heb aan een gevalletje "Het is een zwarte computer". Beide ontvangers hebben dezelfde vorm, kleur en aanknop + lampje.
Maar die het niet doet is een Motorola VIP1853
Die het wel doet is een Arcadyan HMB2260
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Galdor, dank je voor je reactie.
Bij beide ontvangers wordt wel de optie getoond een naam te geven "Woonkamer" en "slaapkamer", maar ik kan maar met 1 van de 2 verbinden. Ze zijn beide geüpdatet.
Na goed te kijken lijkt het erop dat ik me schuldig gemaakt heb aan een gevalletje "Het is een zwarte computer". Beide ontvangers hebben dezelfde vorm, kleur en aanknop + lampje.
Maar die het niet doet is een Motorola VIP1853
Die het wel doet is een Arcadyan HMB2260

Het heeft inderdaad te maken met het merk van de TV-ontvanger.
De Arris en Arcadyan ontvangers kunnen wel rechtstreeks casten, de Motorola kan dit niet.
En dat heeft inderdaad ook te maken met de verschillen in software (firmware) tussen beide ontvangers en de 'bijgewerkte' YouTube app...

Reageer