beantwoord

YouTube vanaf mobiel streamen naar tv-ontvanger

• 29 maart 2018
  • 49 reacties
  • 4333 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allen,

Ik meen me te herinneren dat je een paar jaar geleden op een Chromecast ach5ige wijze je YouTube kon streamen naar de tv box.

Ik zie in de Arris wel connect mogelijkheden staan maar vanaf de mobiel streamen werkt niet
Ik zie geen stream button staan als ik YouTube open.

Wie kan me hier bij helpen?

Android 7.1 trouwens
icon

Beste antwoord door Stephen 4 april 2018, 15:51

Hallo dikkedikkie, ik ging er inderdaad vanuit dat het kon maar heb nagevraagd en deze functie wordt niet ondersteund. Vandaar dat het niet lukt.
Bekijk reactie

49 reacties

Heb je op de Arris een youtube app? Anders denk ik sowieso niet dat dit gaat lukken maar daar ken ik de Arris niet goed genoeg voor.
Reputatie 3
Badge
Heb je op de Arris een youtube app? Anders denk ik sowieso niet dat dit gaat lukken maar daar ken ik de Arris niet goed genoeg voor.

hi, ja er is bij de arris een youtube app aanwezig.
Ah, misschien moet ik youtube gewoon starten en zien of ik dan mijn mobiele content van youtube kan streamen.
Ik ga dat eerst ff testen
Reputatie 3
Badge
Helaas, geen succes.

@Telfort a little help?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo dikkedikkie, wat vervelend dat het niet lukt. Graag onderstaand stappenlan uitproberen.
- Start youtube app op de TV-ontvanger.
- Start de youtube app op je mobiel.
- Ga op de youtube app op je telefoon naar Account.
- Ga dan naar instellingen en druk dan op 'Op tv bekijken'.
- Dan kun je kiezen voor streamen op de TV-ontvanger door op linken te drukken.

Laat je even weten als het is gelukt?
Reputatie 3
Badge
Hallo dikkedikkie, wat vervelend dat het niet lukt. Graag onderstaand stappenlan uitproberen.
- Start youtube app op de TV-ontvanger.
- Start de youtube app op je mobiel.
- Ga op de youtube app op je telefoon naar Account.
- Ga dan naar instellingen en druk dan op 'Op tv bekijken'.
- Dan kun je kiezen voor streamen op de TV-ontvanger door op linken te drukken.

Laat je even weten als het is gelukt?

Ha Stephan,

Lang niet getypt. Hopelijk alles ik met je?

Ik ga het straks testen
Reputatie 8
Badge +7
Hoi dikkedikke, ja hoor het gaat prima. Hopelijk ook met jou. Bedankt voor het vragen.
Ik hoor graag van je.
Reputatie 3
Badge
Hè,

Helaas geen succes met linken. Uiteraard is mijn mobiel met het Telfort wifi netwerk verbonden.
En tv connect instellingen staan op aan.

Ook mijn tablet en de mobiel van mijn vrouw geven niet de optie om te streamen naar de Arris box.

Mijn mobiel android 7
Van mijn vrouw anderoid 6
Tablet android 5
Reputatie 3
Badge
Helaas ook na het resetten naar fabrieksinstellingen van de stb geen succes.
Reputatie 3
Badge
Niemand enig idee?
Wellicht 1 van de wizzkids hier op het forum?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo dikkedikkie, helaas was mijn vorige reactie onjuist, excuses hiervoor.
Het is helaas niet mogelijk om YouTube te streamen naar de TV-ontvanger.
Reputatie 3
Badge

Hallo Stephan,

Het heeft gekund!Anders had je voorgaande reactie niet geschreven. Ik weet dat het bij de arcadyan sowieso kon ten tijde dat ik nog bij Telfort werkte.
Bij de Motorola weet ik het niet meer zeker.

Waarom werkt het op de nieuwe Arris niet?

Volgens YouTube zelf moet het ook kunnen.

https://support.google.com/youtube/answer/3230451

Ondersteunde tv's
Chromecast
Smart TV's met de YouTube-app
Android TV
Google TV
Roku
Playstation 3 en Playstation 4
Xbox 360 en Xbox One
Wii U
Blu-Ray Disc-spelers met de YouTube-app
Alle settopboxen of mediaboxen met de YouTube-app
Je zal wel je account moeten kunnen koppelen lijkt mij, lukt dat zelfs niet? Van de smart tv uitgaande daar lukt het streamen wel in die zin dat de tv zelf verbinding met youtube maakt maar op de tablet kan ik de afspeel volgorde bepalen. Video's toevoegen aan de huidige afspeellijst dat soort dingen.
Reputatie 3
Badge
Je zal wel je account moeten kunnen koppelen lijkt mij, lukt dat zelfs niet? Van de smart tv uitgaande daar lukt het streamen wel in die zin dat de tv zelf verbinding met youtube maakt maar op de tablet kan ik de afspeel volgorde bepalen. Video's toevoegen aan de huidige afspeellijst dat soort dingen.

Het account (mijn account) koppelen lukt niet. Dat is het hele probleem.
VOlgens Google zelf zou dit moeten kunnen, volgens Telfort niet meer. IN ieder geval niet met de Arris.
Ik zou graag weten waarom dit niet kan.
Lijkt me simpel is niet mee geprogrammeerd
Reputatie 3
Badge
Lijkt me simpel is niet mee geprogrammeerd

Ik vraag me af of het zo simpel is.
YOutube biedt de apps aan op tv boxen etc en volgens youtube moet het werken.
Lijkt me niet dat KPN eigenhandig even functionaliteit uit een app van Youtube kan destilleren of mogen besluiten hun eigen Youtube kloon te bouwen.
YOutube (google) is niet bepaald opensource
Reputatie 3
Badge

Waar is dat TV connect dan precies voor? IK snap niet goed welke functionaliteit deze instelling dan bedient?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo dikkedikkie, ik ging er inderdaad vanuit dat het kon maar heb nagevraagd en deze functie wordt niet ondersteund. Vandaar dat het niet lukt.
Reputatie 3
Badge

Hoi Stephen,

je gaat er vanuit dat het on. Maar ook jij weet beter. HET KON GEWOON!
Maar hoe zit dat dan precies? Heeft KPN aan de youtube app lopen sleutelen en deze functionaliteit eruit gehaald? DIe zit toch standaard al in de youtube app? (als ik google mag geloven)

Verder heb ik op het kpn forum gevonden dat men wel de bedoeling heeft de chromecast functionaliteit aan te bieden (draadje was zelfs al van 2015) terwijl die functionaliteit er al was.
Verder heb ik op het kpn forum gevonden dat men wel de bedoeling heeft de chromecast functionaliteit aan te bieden (draadje was zelfs al van 2015) terwijl die functionaliteit er al was.Dat gaat vermoed ik om de itv app dat staat hier weer los van als ik goed mee lees.
Reputatie 3
Badge
Verder heb ik op het kpn forum gevonden dat men wel de bedoeling heeft de chromecast functionaliteit aan te bieden (draadje was zelfs al van 2015) terwijl die functionaliteit er al was.Dat gaat vermoed ik om de itv app dat staat hier weer los van als ik goed mee lees.

Dan heb je niet goed gelezen vrees ik
Die cast/stream functie bedoel ik, dat het de bedoeling is dat dit in de nieuwe itv app wordt of is verwerkt.
Niet in de tv ontvanger dat is jou insteek, dus ik ben even benieuwd welke draad jij daarover had gevonden.
Reputatie 3
Badge
Die cast/stream functie bedoel ik, dat het de bedoeling is dat dit in de nieuwe itv app wordt of is verwerkt.
Niet in de tv ontvanger dat is jou insteek, dus ik ben even benieuwd welke draad jij daarover had gevonden.

Verhip, ik kan hem zo 123 even niet vinden behalve dit:https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-connect-instelling-324308/index2.html

Een draadje uit 2015, geen tot weinig respons van kpn en een functie die inmiddels al 3 jaar op zijn gat ligt 😞
Reputatie 3
Badge
HI telfort, ik ben nog altijd benieuwd waarom de functie niet ondersteund wordt. Google / YOutube biedt hier gewoon ondersteuning voor?
Waarom werkte het vroeger wel en nu niet meer?
Er staat dus geen slimme tv in huize Dikkie, anders zou deze optie niet eens nodig zijn 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Hallo dikkedikkie, de software is helaas niet met deze ondersteuning geprogrammeerd. Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt.

Reageer