beantwoord

Witte afstandsbediening instellen voor LG

• 1 mei 2019
  • 6 reacties
  • 1322 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb mijn witte AB met code 13 ingesteld voor mijn nieuwe LG TV.
Met de witte AB kan ik de TV nu inderdaad aan/uitzetten, maar ik kan er niet alle TV-functies mee bedienen. Bij mijn vorige Philips TV kon ik met de Telfort AB eigenlijk alles doen wat met de originele Philips AB ook kan.

Bijvoorbeeld:
Als ik de "Source" knop druk, kom ik inderdaad in het Source-menu van de TV terecht.
Maar de knoppen UP/DOWN/OK werken daar niet. Andere knoppen doen daar ook niets.
Dat is heel jammer, want de TV heeft via wifi zo fijn toegang tot onze NAS met muziek, foto's en video's, maar daar kan ik nu niet naartoe navigeren.

Is het instellen van de Telfort AB alleen bedoeld voor het aan/uitzetten van de TV of is er een andere (geheime) code die het beter doet?
icon

Beste antwoord door GJC 1 mei 2019, 16:32

Dat kan ongetwijfeld beter. Het korte lijstje dat je hebt gebruikt bevat de algemene codes. Ik zou zeggen: kijk eens op onderstaande link en zoek daar merk en type op. Tevens staat daar een manier van koppelen die beter werkt met codes van meer dan 2 cijfers.
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat kan ongetwijfeld beter. Het korte lijstje dat je hebt gebruikt bevat de algemene codes. Ik zou zeggen: kijk eens op onderstaande link en zoek daar merk en type op. Tevens staat daar een manier van koppelen die beter werkt met codes van meer dan 2 cijfers.
https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @StephanP , de witte afstandsbediening (ab) heeft niet tot doel de originele van de tv te vervangen.

met de witte ab kun jde tv aan- en uitzetten, het geluid van de tv harder of zachter of uit zetten, de broningangen van de tv wijzigen.
E.e.a. staat ook beschreven in de installatiehandleiding van je pakket.
Reputatie 8
Badge +10
Bijvoorbeeld:
Als ik de "Source" knop druk, kom ik inderdaad in het Source-menu van de TV terecht.
Maar de knoppen UP/DOWN/OK werken daar niet. Andere knoppen doen daar ook niets.

Ik kwam hetzelfde euvel tegen bij mijn LG.
Maar ik kwam erachter dat je door de bronnen kan navigeren door nogmaals (of meerdere keren) op de 'Source' knop te drukken om op de juiste bron te kunnen komen, en deze met 'OK' te kunnen selecteren.
Werkt prima hier...

NB. mijn LG is alleen geprogrammeerd met code 13, geen toegevoegde cijfers.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @StephanP, wat GJC, JanD en Enterprise hierboven beschrijven klopt helemaal 🙂 Met die stappen kan je de afstandsbediening op het toestel instellen, is het daarmee gelukt en kan je het volume daar nu ook mee bedienen? We horen het graag van je.
Reputatie 1
De verwijzing van @GJC bracht mij bij de 3-cijfercode 633. Heel mooi.
Ik heb deze toegepast, maar voor de verdere navigatie in het TV-menu helpt het me niet echt.
De UP/DOWN/OK-knoppen die ik daar zou moeten gebruiken worden opgepikt door de STB en niet de TV.
Ik zal voor dit soort situaties de standaard AB van LG moeten blijven gebruiken.
Met deze 3-cijfercode in de witte Telfort AB kan ik de TV nog steeds aan/uitzetten en het geluidsvolume bedienen.

De smart AB van LG zou overigens ook de ARRIS STB moeten kunnen bedienen. Ik heb de AB hierop ingesteld, maar ik vermoed dat de Telfort STB niet de standaard codes van ARRIS heeft aangehouden, want het doet niets.
Reputatie 8
Badge +11
Dat klopt inderdaad, de knoppen die op het tv toestel worden ingesteld zijn de volumeknoppen, de source-knop en de aan/uit-knop voor de tv. Alle andere knoppen worden door de tv-ontvanger opgepakt, dat gaat zoals het bedoeld is te gaan dus. Voor de andere menuopties van de tv zelf zal je de originele afstandsbediening van LG kunnen gebruiken.

Reageer