beantwoord

Wildhitz verdwenen uit zenderlijst

• 5 december 2018
  • 35 reacties
  • 938 keer bekeken

Wildhitz zie ik niet meer tussen mijn zenders staan

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 december 2018, 17:51

Zojuist een terugkoppeling van de Technische Dienst mogen ontvangen. Er is voor gekozen om de zender niet meer door te geven. Of deze ooit nog weer terugkomt, dat durf ik je niet te zeggen. 😞
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi Jhhoogen, ik weet niet anders dat Wildhitz gewoon op 109 moet zitten. Dit blijkt dus niet het geval te zijn? Wat zie je op kanaal 109? Daar ben ik wel benieuwd naar. Je mag hier ook een screenshot van sturen als je wilt. Dan ga ik verder op onderzoek.
Ik zie niks ,als ik 109 in toets ,gaat die automatisch naar 110 MTV.
Ook al alles gereset,maar niet geholpen.
Ik kan hem ook niet vinden bij alle zenders of bij nummer/zenders verbergen
Reputatie 8
Badge +12
Dat is heel vreemd. Zeker omdat je deze ook niet ziet bij de verborgen zenders. Ik heb het net zelf even getest, de zender bestaat nog wel. Ik kan hem op onze testopstelling wel zien. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer? Wil je een reactie achterlaten als je die gegevens hebt toegevoegd? Dan ga ik kijken welke vervolgstappen ik nog kan nemen, vermoedelijk een een onderzoek bij Technische Dienst.
Gedaan
Reputatie 8
Ik kan hem hier wel ontvangen. Lijkt dan een individueel (of regio ??) probleem te zijn.
Lijkt individueel of regio Assen?
Ik heb alles geprobeerd wat ik zelf kan doen incl harde reset modem
Reputatie 8
Zelf zit ik in het zuiden des lands, dus een heel eind van Assen af.
Maar goed, Bart van Telfort gaat er al achter aan. Maar even afwachten op zijn reactie.
Reputatie 8
Badge +12
Wat het precies is durf ik niet te zeggen. Het lijkt wel of het iets is met de doorgifte van de zender, aangezien de zender ook niet verborgen is.

Wat ik nu gedaan heb, is een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan dit probleem verder onderzoeken en zullen nog contact met je opnemen. Wil je laten weten wat daar uit komt?
Reputatie 8
Badge +12
Zojuist een terugkoppeling van de Technische Dienst mogen ontvangen. Er is voor gekozen om de zender niet meer door te geven. Of deze ooit nog weer terugkomt, dat durf ik je niet te zeggen. 😞
Oh das vervelend om te horen, geld dit landelijk! Omdat er ook reacties vanuit Brabant zijn,dat die hem wel ontvangen.mischien handig om. Te vermelden bij de tv pakketten.kont er een andere zender voor terug?
Reputatie 8
Badge +12
Helaas is de zender voor iedereen niet meer te zien inderdaad. Het kan zijn dat deze nog weer terug gaat komen, maar daar kan ik niets over zeggen. Ook niet of er zo een andere zender voor terug komt. 😞
Reputatie 8
Helaas is de zender voor iedereen niet meer te zien inderdaad.
Wel apart dat ik het "in Brabant" dan nog steeds gewoon op de TV-ontvanger kan ontvangen.

Zojuist even vastgelegd.

Voor die mensen die het niet meer kunnen ontvangen.
Via internet: http://wildhitz.nl/
En dan eventueel via de Chrome browser casten naar een Chromecast.

De website is echter niet echt netjes geprogrammeerd om te casten.
Je moet daarbij de PC en internet webbrowser steeds geactiveerd houden.
Het werkt niet als een "afstandbediening", waarbij de Chromecast de internetstream volledig overneemt. Verder na elk nummer even een kleine hapering. Of je moet op beide schermen (PC en TV) het beeld laten afspelen.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is wel gek inderdaad. Ik heb doorgekregen dat de zender niet meer beschikbaar moet zijn. Ik ga dit verder uitzoeken. Ik ben nu wel benieuwd hoe dat kan. Ik laat nog weer van mij horen.
Reputatie 8
Badge +10
FYI... Wildhitz is ook in de Regio Rotterdam nog steeds te ontvangen.
Net als bij Babylonia en Enterprise hier gewoon Wildhitz op 109 midden van het land.
Reputatie 8
Badge +18
Hier in het centrum van Friesland nog steeds te zien op kanaal 109
Reputatie 1
Hier in Denhaag ook niet meer te ontvangen. En dat is precies op het moment dat ik mijn Abbo hebt verlengd. Ook Rai Uno is uit mijn pakket verdwenen. Morgen ga ik hierover bellen want ik wil wel een oplossing hiervoor. Dit is niet de afspraak.
Reputatie 8
Een abbo "verlengen" is eigenlijk niet aan de orde om bij Telfort (en elke andere provider) daar apart weer een contract voor aan te gaan. Het minimale contract wat je een keer hebt afgesloten is een jaar, met stilzwijgende verlenging erna. Totdat jezelf opzegt (met een maand opzegtermijn).
Een eenmaal afgesloten contract kan feitelijk "jaaaren...." doorlopen.
(Totdat Telfort zelf aan de bel trekt, als er technisch of organisatorisch te grote veranderingen zijn, waarbij men niet meer onder de voorwaarden van het oude contract kan leveren).

Je zult waarschijnlijk een nieuw contract zijn aangegaan, wat dan weer minimaal een jaar geldig is, (met opnieuw stilzwijgende verlenging).

Bij een nieuw contract gelden nieuwe voorwaarden met andere zenderkeuzes in een pakket.
Bij huidig "nieuwe" contracten is het basis TV pakket echt aanzienlijk gekrompen tegenover eerdere abonnementen met een basispakket. Het is dus niet altijd handig een nieuw contract aan te gaan omdat je per saldo er meer op achteruit kunt gaan met wat je al had.

Als je in het zenderoverzicht kijkt, is RAI Uno bij huidig nieuwe contracten in het "uitgebreide pakket" opgenomen. Terwijl dat "vroeger" in het basispakket zat.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-interactieve-tv-1.htm
(Je kunt op bepaalde pakketten filteren voor een makkelijker overzicht).

Het is zelfs een zodanig opvallend groot verschil, dat alle zenders uit het "uitgebreide pakket" ikzelf nog steeds in mijn basispakket heb zitten van mijn oude contract.
Een van de redenen dat ikzelf bijv. geen nieuw contract aanga. Een nieuw jaarcontract onder de huidige voorwaarden is zodanig uitgekleed, dat het voor mij reden zou zijn elders te kijken.

"Wildhitz" zie ik helemaal niet meer in de huidige zenderlijst staan. Bij geen enkel pakket.
Ik vraag me af of de topic starter ook een nieuw contract is aangegaan?

Voor oudere contracten geldt dat Telfort dat gewoon moet blijven leveren, volgens de voorwaarden zoals ze dat eerder een keer zijn overeengekomen (volgens de zenderlijst "indertijd"). Als men zenders uit het zenderpakket zou halen, moet Telfort klanten eerst "van tevoren" inlichten. Want het betekent het openbreken van de overeenkomst zoals die zijn geldigheid heeft.
Reputatie 8
Badge +18
Hier in Friesland is deze zender sinds vandaag ook niet meer te zien
Reputatie 8
Hier in Brabant werkt het nog wel.

Slechte zaak als zenders zomaar worden weggehaald, zonder dat er eerst met klanten wordt gecommuniceerd. Dat is tegenstrijdig met de overeenkomst die men een keer is aangegaan.
Reputatie 8
Badge +10
Slechte zaak als zenders zomaar worden weggehaald, zonder dat er eerst met klanten wordt gecommuniceerd. Dat is tegenstrijdig met de overeenkomst die men een keer is aangegaan.
Voor zover ik me kan herinneren uit de algemene voorwaarden (ik heb het pdf-bestand niet meer en ik kan deze ook niet meer vinden) is de provider vrij om zenders toe te voegen en te verwijderen uit het zenderpakket zonder daarmee de overeengekomen voorwaarden te schenden.
Of ze de klant daarvan op de hoogte (moeten) stellen zal ook in diezelfde voorwaarden staan.
Als ik ernaast zit dan hoor ik dat graag.
Reputatie 8
De oude voorwaarden (van oude contracten) heb ik er nu even niet bij "online", wel de voorwaarden die nu gelden: https://www.telfort.nl/algemeen/voorwaarden.htm

Het is vrij breed opgezet.

Blz. 8 - Hoofdstuk 6

We kunnen een dienst veranderen of beëindigen om bedrijfseconomische redenen. Dat kunnen we ook doen omdat we dan voldoen aan regels die in of volgens de wet gesteld worden. En/of zodat we blijven voldoen aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek.

We doen ons best om wijzigingen door te voeren zonder dat dat gevolgen heeft voor de dienst en de door u gebruikte apparaten. Als dat niet kan en als we voorzien dat de wijziging gevolgen voor u heeft, laten we u dat vooraf weten. Dat doen we zo snel mogelijk en in ieder geval een maand van tevoren.

Als we met een dienst stoppen, laten we u dat zo snel mogelijk weten. U hoort het in ieder geval 1 maand van tevoren. Denken we dat een wijziging grote gevolgen voor u kan hebben? Dan nemen we, als dat kan, een langere termijn. We laten u dan minimaal 3 maanden van tevoren weten dat we met de dienst stoppen. Als dat kan, bieden we u een vervangende dienst. Uw overeenkomst met ons eindigt uiterlijk op de datum waarop we met de dienst stoppen.

Wat betreft die laatste alinea, @Kermit123 zou zijn net verlengde contract om die reden per direct alsnog kunnen stopzetten.

Maar dat niet alleen, alle gebruikers die van de TV-zender(s) gebruik maken die nu niet meer aangeboden wordt (of worden), en dat vervelend vinden, kunnen Telfort in gebreke stellen, omdat Telfort heeft verzuimt dat naar hun klanten toe te communiceren. Je zou zelfs wettelijk kunnen afdwingen dat met het niet communiceren, de dienst alsnog wordt hersteld. Totdat men gebruikers alsnog officieel in kennis stelt. En dan zou de dienst alsnog minimaal een maand langer moeten worden aangeboden.
1 zender is geen complete dienst.
Het is uiteraard per persoon verschillend maar dit valt niet echt onder grote gevolgen.

Andere zenders zoals tv5 vervangen door france2 is wel aangekondigd

Motortv die in oktober zelf zijn gestopt valt er uiteraard helemaal buiten maar dat gat zal ook niet worden opgevuld.

Zo zijn het afgelopen jaar meer zenders zelf helemaal gestopt en de lege plekken niet opgevuld.
Reputatie 8
1 zender is geen complete dienst.
Het is uiteraard per persoon verschillend maar dit valt niet echt onder grote gevolgen.

Dat is niet aan jou te bepalen of het grotere of kleinere gevolgen heeft. (Zie voorbeeld).
Of een zender wel of geen "complete" dienst zou zijn, doet verder ook helemaal niet ter zake.
In de voorwaarden staat het woord "compleet" ook helemaal niet vermeld.
Een zender aanbieden is gewoon "een dienst". Het weghalen ervan dus ook het weghalen van die dienst. Daar moet men dus gewoon over communiceren.

Zelfs als een zender zelf besluit ermee te stoppen, is het een normale zaak dat de provider die de doorgifte van die zenders onder zich als dienst heeft, dat gewoon met hun klanten communiceert.
Reputatie 8
Badge +10
Diensten: (de onderdelen waaruit het abonnement en dus de overeenkomst bestaat).
Internet
Interactieve TV
Vast bellen

Aanvullende diensten : (al dan niet niet maandelijks opzegbaar en geen onderdeel van de overeenkomst).
Opnamefunctie
Terugkijken van programma's
Live TV pauzeren
Interactieve TV online kijken via website of app
On Demand kijken
En wellicht vergeet ik nog iets.

De aanvullende diensten vallen niet onder het abonnement zoals vastgelegd in de overeenkomst met de klant.
Telfort heeft zichzelf uiteraard een inspanningsverplichting opgelegd om deze aanvullende diensten zo goed en compleet mogelijk aan te bieden maar bij niet kunnen leveren of vanwege overmacht (bijvoorbeeld een zender die er zelf mee stopt) kunnen er geen rechten aan worden ontleend zoals het voortijdig beëindigen van het abonnement.

Reageer