beantwoord

Wifi valt steeds weg en TV hapert. Kan mijn apparatuur worden vervangen?

• 4 maart 2018
  • TV
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Mijn Wifi verbinding valt steeds weg waardoor mijn telefoon steeds data van het eigen abonnement moet pakken en ik hierdoor snel extra kosten moet maken. Ik heb namelijk maar een hele kleine internetbundel.
Na het uitschakelen van het modem is dit vaak wel eventjes verholpen maar dan moet dus ook de TV weer opnieuw opstarten en dit is gewoon erg vervelend als dit zich vaak herhaald.

Ook ondervinden we steeds vaker problemen met de TV-ontvanger. Zenders die ineens niet weergegeven kunnen worden of beeld dat blijft hangen.

Zou ik misschien in aanmerking kunnen komen om mijn hardware te vervangen? De spullen zijn ondertussen toch wel verouderd en wellicht lost dit meteen een hoop problemen op.

Mijn huidige modem is de ZyXEL P-2812HNU-F1
Mijn huidige TV-ontvanger is de Motorola VIP 1853
icon

Beste antwoord door Wieger DB 5 maart 2018, 12:01

Hoi Joost, dat lijkt me in jouw situatie een goede oplossing. Ik ga zowel je modem als je TV ontvanger vervangen. Deze komen binnenkort jouw kant op. Het voordeel is; met de nieuwe TV ontvanger kan je gebruik maken van MeerTV, hiermee kan je bijvoorbeeld Netflix kijken via je setopbox. 😳
Bekijk reactie

5 reacties

Dat klinkt als een redelijk verzoek.
Webcare leest hier mee.
Heb je wel al een keer de Zyxel een harde reset gegeven?
Staat je klantnummer e/o postcode + huisnummer al in je forumprofiel? Dan weten ze om welke aansluiting het gaat.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Joost, dat lijkt me in jouw situatie een goede oplossing. Ik ga zowel je modem als je TV ontvanger vervangen. Deze komen binnenkort jouw kant op. Het voordeel is; met de nieuwe TV ontvanger kan je gebruik maken van MeerTV, hiermee kan je bijvoorbeeld Netflix kijken via je setopbox. 😳
Hallo Wieger,

Dankjewel voor de snelle reactie en het opsturen van de Hardware. De spullen zijn in goede orde ontvangen en ik ga vanavond alles aansluiten.

Als alles is geïnstalleerd zal ik laten weten of mijn problemen zijn opgelost.
Ik zou nog even reageren als alles was geïnstalleerd. Dit is zojuist gebeurd.

Het modem was in een mum van tijd geïnstalleerd en gebruiksklaar. de TV-ontvanger daarentegen gaf wat problemen.
Ik kreeg steeds code -64 bij het activeren van de ontvanger. Na een chat te starten (met Thijs) zijn we er goed uit gekomen.

Het bleek dat de oude ontvanger nog in het systeem stond en niet de nieuwe. Na een modem reset was zo gepiept.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Joost, mooi om te horen dat het rond is! 🙂 Soms blijven de oude ontvangers inderdaad hangen in onze administratie. Fijn dat Thijs je zo snel heeft kunnen helpen!

Reageer