beantwoord

Wifi krijgt voorang op bekabelde TV ontvanger.

• 12 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 89 keer bekeken

Als wij er op de tv ontvanger een gepauzeerd programma of een VOD afspelen en er zou via een mobiel een streaming dienst gebruikt worden, loopt de tv ontvanger vast en geeft aan dat de zender niet beschikbaar is en de VOD loopt vast en slaat dan de gemiste tijd over. Het lijkt er op dat het mobiel dan via de WiFi voorang krijgt op de tv ontvanger. Is er een manier dit in te stellen dat dit niet gebeurt.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 oktober 2017, 11:48

Hoi Michael, welkom op het forum. Wat lastig dat je TV ontvanger vastloopt bij het afspelen van een On Demand item en je tegelijkertijd op je mobiel een streamingdienst gebruikt. Dit is erg frustrerend. Het is niet het geval dat de mobiele dienst voorrang krijgt op de TV ontvanger. Qua bandbreedte met je glasvezelpakket heb je ook voldoende bandbreedte. Dat zou niet mogen uitmaken. Heb je al geprobeerd om je TV ontvanger op een andere poort van je modem aan te sluiten of je modem een fabrieksreset te geven? In sommige gevallen zorgt dat nog voor de nodige verbetering. Ook ben ik benieuwd of je nog gebruik maakt van andere randapparatuur. Denk hierbij aan een NAS, TV verbindingsset, switches of extra router in je netwerk.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik denk dat het hiermee te maken heeft:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/kpn-hd-op-1-ook-voor-telfort-64927/index1.html#post588037

Kort gezegd: er wordt teveel tegelijk van de verbinding gevraagd. Heb je de snelheid al eens bekabeld gemeten?
Ik heb geen idee of je prioriteiten kunt instellen, maar dat kan iemand anders je hier waarschijnlijk wel vertellen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Michael, welkom op het forum. Wat lastig dat je TV ontvanger vastloopt bij het afspelen van een On Demand item en je tegelijkertijd op je mobiel een streamingdienst gebruikt. Dit is erg frustrerend. Het is niet het geval dat de mobiele dienst voorrang krijgt op de TV ontvanger. Qua bandbreedte met je glasvezelpakket heb je ook voldoende bandbreedte. Dat zou niet mogen uitmaken. Heb je al geprobeerd om je TV ontvanger op een andere poort van je modem aan te sluiten of je modem een fabrieksreset te geven? In sommige gevallen zorgt dat nog voor de nodige verbetering. Ook ben ik benieuwd of je nog gebruik maakt van andere randapparatuur. Denk hierbij aan een NAS, TV verbindingsset, switches of extra router in je netwerk.
Reputatie 8
De symptomen lijken gerelateerd te zijn in het gebruik van extra randappartuur, zonder ondersteuning van "IGMP Snooping". Dus ben ook benieuwd welke randapparatuur er eventueel extra wordt gebruikt, en hoe het een en ander in het netwerk is aangesloten.

Reageer