beantwoord

Welke HD zenders bij Glasvezel TV?

• 28 november 2018
  • 4 reacties
  • 427 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Toen ik vandaag BBC1 wilde kijken kreeg ik een bericht op het tv scherm, dat de HD zenders nu vanaf kanaal 1 beschikbaar zijn.
Ik heb glasvezel en ik zie dat de glasvezel kanalen voor de Nederlandse zenders nog wel beschikbaar zijn.
Blijft dat zo?
En is er verschil in kwaliteit in de HD kanalen vanaf nummer 1 en de glasvezel hd kanalen?
Ik kon dat zo niet zien.
Dit alles i.v.m. het feit dat ik een Harmony Ultimate One afstandsbediening heb en die dan opnieuw moet programmeren.
Vast bedankt.
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 28 november 2018, 21:56

Hi libralion. Dit blijft nog wel een tijdje zo. Omdat je glasvezel hebt heb je ook de beschikking over HD glas, iets dat klanten zonder glasvezel niet hebben. Het beeld van de HD glaszenders is iets beter dan de gewone HD. Aan jou de keuze welke versie je gaat gebruiken. 🙂
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hi libralion. Dit blijft nog wel een tijdje zo. Omdat je glasvezel hebt heb je ook de beschikking over HD glas, iets dat klanten zonder glasvezel niet hebben. Het beeld van de HD glaszenders is iets beter dan de gewone HD. Aan jou de keuze welke versie je gaat gebruiken. 🙂
@Alex - Telfort kijk dat vroeg ik mij al een tijdje af dus DSL klanten hebben niet de 661 tot 670 kanalen beschikbaar, dan is het nog vreemder dat deze streams voor glasvezel klanten niet gewoon vanaf 1 te zien zijn. Gezien de hele gang van zaken op klant volgorde bij de omzetting naar HD vanaf 1 lijkt het dat dit per aansluiting gedaan kan worden dus mag dit ook geen probleem zijn.

@libralion die HD glas zenders is wat via de Amino's op alle kanalen te zien was/is ik meen me te herrinneren dat jij daar ook gebruik van hebt gemaakt.
Reputatie 1
Hi libralion. Dit blijft nog wel een tijdje zo. Omdat je glasvezel hebt heb je ook de beschikking over HD glas, iets dat klanten zonder glasvezel niet hebben. Het beeld van de HD glaszenders is iets beter dan de gewone HD. Aan jou de keuze welke versie je gaat gebruiken. :)

Bedankt! 😀
@Galdor68 ik heb nu de nieuwe propositie. De HD glasvezel zenders zijn alleen de Nederlandse zenders. De rest is gewoon HD.
Waar ze beginnen op nummer 1 of 661 maakt me niet uit. Ik heb een Harmony Ultimate One afstandsbediening voor al mijn apparaten en Netflix en Youtube en zo, dus die heb ik geprogrammeerd voor al mij kanalen e.d.
Reputatie 5
Badge +8
@Alex - Telfort kijk dat vroeg ik mij al een tijdje af dus DSL klanten hebben niet de 661 tot 670 kanalen beschikbaar, dan is het nog vreemder dat deze streams voor glasvezel klanten niet gewoon vanaf 1 te zien zijn. Gezien de hele gang van zaken op klant volgorde bij de omzetting naar HD vanaf 1 lijkt het dat dit per aansluiting gedaan kan worden dus mag dit ook geen probleem zijn.

@libralion die HD glas zenders is wat via de Amino's op alle kanalen te zien was/is ik meen me te herrinneren dat jij daar ook gebruik van hebt gemaakt.

Ja en nee, dit heb ik toen ook nagevraagd en het blijkt ingewikkelder te zijn omdat zowel DSL als glas hetzelfde platform gebruikt. Wanneer ze dan glas HD op 1 zetten zullen de dsl klanten hier last van krijgen. Wel weet ik dat er vanuit KPN wordt gekeken naar de mogelijkheden, eerst ligt echter de prioriteit op het omzetten van alle klanten naar HD op 1. Dit zal dus nog wel een tijdje duren. De oplossing die ik zelf heb bedacht thuis is een persoonlijke zenderlijst.

Reageer