beantwoord

Wel verbinding/menu/gids, geen beeld

• 25 november 2017
  • 14 reacties
  • 2116 keer bekeken

• Starter
  • 17 reacties
Hoera, nieuwe maand, nieuw probleem!

Gisteren heb ik even de stroom van mijn tv-meubel apparatuur af moeten halen en sindsdien kan ik geen (interactieve) televisie meer kijken. Wel kan ik bij het menu, is de gehele gids (inclusief informatie) beschikbaar en lijkt er nergens een netwerkissue te zijn. Het beeld zelf blijft zwart.

Televisie: LG 49UH60
iTV ontvanger: HMB2260 v2 (software-versie: 7.1.31_4, ui-versie: 2.31.05)

Wat ik geprobeerd heb:a
- iTV ontvanger herstarten, inclusief stroom er volledig vanaf halen
- iTV ontvanger uit, modem uit. Modem aan, na volledige verbinding iTV ontvanger aan
- Andere ethernet kabel
- Andere HDMI kabel
- Andere televisie (Sharp)
- Computer beeldscherm (iiyama)
- Een (door KPN geleverde) switch ertussen gezet
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 november 2017, 17:43

Hoi MTi, welkom terug. Wat lastig dat je geen beeld meer hebt, maar wel het menu nog ziet. Gezien de hoeveelheid tests die je hebt gedaan, lijkt het er sterk op dat je TV ontvanger kapot is gegaan. Erg lastig zo in het weekend. Er is een vervangende TV ontvanger onderweg naar je. Ik hoop dat je daarmee wel weer probleemloos TV kan kijken. Wil je dit aan ons laten weten?

@Enterprise, dankjewel! 🙂
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Je hebt al zo'n beetje alles gedaan om het probleem op te lossen zie ik.
Wat je nog kan doen is de TV-ontvanger resetten volgens onderstaande aanwijzingen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

N.B. heb je de switch er tussen gezet nadat de problemen begonnen..?
Zo ja, probeer het eerst weer zonder switch na de reset.
Direct na mijn starterspost bedacht ik me ook dat een factory reset wel eens kon helpen, maar helaas. Ook dat helpt niet.

Ik heb de switch gebruikt toen ik op zoek was naar een oplossing. Op moment dat de boel kapot ging zat de switch niet tussen de router en decoder.

Ik las wel in een andere post dat de televisie-fabrikant de schuld heeft gekregen (en het schijnbaar in die situatie heeft kunnen oplossen), maar gezien mijn pogingen met andere schermen betwijfel ik dat dit het probleem is.

Overigens ook de systeemtest via het menu uitgevoerd. De testvideo/audio komt ook niet door naar de televisie. Geen idee of die video offline in de decoder staat, of ook via dezelfde service moet worden opgehaald.
Reputatie 8
Badge +19
Mijn gevoel zegt me dat de HDMI-kabel, HDMI TV-poort of de HDMI-uitgang van de ontvanger de boosdoener is.
In de eerste twee gevallen kan je eens stoeien met de verschillende HDMI-poorten op de TV en het draaien van de kabel (stekkers wisselen).
In het laatste geval lijkt een nieuwe TV-ontvanger op zijn plaats...
Zoals te lezen heb ik ook andere kabels geprobeerd. Ook een andere poort geprobeerd op de televisie zelf (niet te vergeten de andere 2 schermen).

Ik weet niet precies hoe het beeld verwerkt wordt, maar gezien het menu (en test afbeelding, slechts video/audio niet) wel goed getoond wordt denk ik ook niet dat het in de HDMI verbinding zit.

Misschien ook goed om even te vermelden; ik heb helaas thuis geen optie om de SCART verbinding te checken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi MTi, welkom terug. Wat lastig dat je geen beeld meer hebt, maar wel het menu nog ziet. Gezien de hoeveelheid tests die je hebt gedaan, lijkt het er sterk op dat je TV ontvanger kapot is gegaan. Erg lastig zo in het weekend. Er is een vervangende TV ontvanger onderweg naar je. Ik hoop dat je daarmee wel weer probleemloos TV kan kijken. Wil je dit aan ons laten weten?

@Enterprise, dankjewel! 🙂
Hallo Wieger, bedankt voor het snel handelen. Zodra de nieuwe ontvanger binnen is laat ik weten of ik weer televisie heb!
Reputatie 8
Badge +11
Je menu is wel bereikbaar zeg je. Je kunt tot de nieuwe ontvanger er is misschien nog wat stoeien met de beeldscherminstellingen (resolutie en dergelijke).

Niet geschoten is altijd mis.....
Reputatie 7
Badge +13
Nu schiet me nog een laatste optie te binnen. Kan je in het menu mogelijk nog eens schakelen tussen het beeldformaat? Dat je bijvoorbeeld terugschakelt naar 720p? Krijg je dan wel beeld?

Thanks voor de goede tip, GJC 🙂
Nieuwe decoder binnen gekregen en na de standaard setup heb ik weer gewoon beeld, dank hiervoor.

Wel wil ik jullie nog even mee geven dat ik op 2 laptops en 1 telefoon in 3 verschillende browsers met geen mogelijkheid mijn pincode heb kunnen "herstellen", dit leidde na 2 minuten laden op een foutmelding (u wordt ook mijn abonnementsnummer nergens meer getoond). Uiteindelijk toch maar in mijn eigen archief de pincode opgezocht. Interessante ervaringen heb ik met Telfort.
Reputatie 7
Badge +13
Dat is erg bijzonder, MTI. Alle verzoeken zijn namelijk wel goed doorgekomen aan onze kant. Tot zeven keer kort na elkaar kwam het door. Kan je mij hier iets meer over vertellen? Zag je een foutmelding terug bleef de wijziging draaien?

Ben blij dat je nu weer TV kan kijken en alles werkt. Het puntje op Mijn Telfort wil ik graag nog verder uitpluizen.
Bijzonder inderdaad dat ze wel zijn doorgekomen, maar de pincode alsnog niet gewijzigd is.
Ik kreeg een tijdje (1-2 minuten) een zogenaamde spinner te zien, wat resulteerde in een rode melding "actie mislukt" of iets in die richting. De exacte melding weet ik zo niet meer.
Na deze melding verdween ook in andere browsers of na een pagina refresh het abonnement nummer.

Meer informatie heb ik helaas niet. Later vandaag zou ik het nog eens kunnen proberen en met de element inspector/network monitor kunnen analyseren wat er gebeurt
Reputatie 7
Badge +13
Als dat zou kunnen erg graag! Dan kan ik waar nodig onze websitebeheerders nog eens laten kijken.
Ik kan het helaas niet meer reproduceren, er komen gewoon weer nieuwe pincodes binnen.
Je gaf zelf aan dat mijn requests wel bij jullie binnen zijn gekomen. Kunnen jullie ook zien wat er als response gegeven is? Blijkbaar kwamen de requests binnen zonder dat de pincode is veranderd.

Gisteren stond wel mijn nieuwe decoder te wachten op mijn invoer van de pincode en er was geen andere decoder actief. Kan het zijn dat er een verbinding nodig is met een decoder?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi MTi, dat heb ik nog aan onze website beheerders gevraagd. De response was goed en alles heeft gedaan wat het moest doen. Zij hebben geen aanleiding kunnen vinden.

Voor het wijzigen van de pincode hoeft de decoder niet actief te zijn. Dit gebeurt namelijk op ons TV platform. De decoder meldt zich later aan met de door jou ingevoerde gegevens. Met je verzoek op Mijn Telfort van gisteren is je pincode weer gewijzigd. Daarom zal je ontvanger weer om de pincode vragen.

Reageer