beantwoord

Weer problemen met TV ontvangst

• 9 februari 2017
  • 11 reacties
  • 407 keer bekeken

Badge
Wederom heb ik problemen met mijn tv ontvangst. Hakken en stoten, soms geen totaal geen ontvangst, soms foutmeldingen, dan doet hij het weer even wel maar na 10 minuten kapt het beeld ermee. Vorige keer nieuw modem gehad. Ging toen weer even goed maar nu al twee dagen groot drama. Ik kan gelukkig nog kijken via wifi en de chromecast naar andere tv aanbieders met zeer goede kwaliteit. Eigenlijk zijn we wel een beetje klaar met de iTV kwaliteit. Heb het gevoel dat af en toe ook het internet zeer kortstondig wegvalt. Kan er niet eens gemeten worden op mijn signaal? Ik had gehoopt dat door glasvezel te nemen ik een zeer stabiel systeem zou hebben. Als het probleem niet kan worden opgelost wil ik eigenlijk wel van mijn contract af.
icon

Beste antwoord door rcraats 13 februari 2017, 11:22

Hallo rcraats,

Heel goed dat je een topic hebt aangemaakt!

Jammer dat het TV-beeld nu weer hapert. 😞 Kun je aangeven of de problemen met beide ontvangers identiek zijn? Hoe werken de opnames? Heb je dit probleem op alle zenders?

Hoe dan ook: aanvankelijk zie ik geen gekke dingen aan deze kant. Ik hoop je verder te kunnen helpen met wat meer informatie.

Mijn dank voor je reactie alvast.

Gezien het feit dat jij geen gekke dingen ziet heb ik dit weekend maar even uitgebreid de tijd genomen om e.e.a. af te pellen.Alle powerlines er uit, alle andere zaken als Hue lampen e.d. afgekoppeld. Eén voor één weer aangekoppeld waarna bleek dat één Powerline adapter in combinatie met de Hue lamp het probleem gaf. Powerline adapter vervangen door een andere en de Hue lamp op een ander stopcontact. Nu lijkt de boel te werken. Gisterenavond zonder problemen kunnen kijken. De Powerlines lijken mij biet altijd een zeer constant signaal te gevenen de ontvangers zijn daarvoor wellicht heel gevoelig. De wifi van diezelfde Powerlines doet het namelijk prima, ook in combinatie met de Chromecast maar die apps die ik gebruik gaan wellicht anders om met de beschikbaar bandbreedte en buffering. Ik ga in ieder geval op de begane grond, waar de grootste storing voorkwam een UTP kabeltje trekken door een loze leiding. Ik hoop dat het probleem nu is opgelost.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Telfort zal eerst de kans willen krijgen de problemen op te lossen voor ze zelfs gaan denken aan ontbinding
Heb je de lange kabel van vorige keer nog?
Heb je die al geprobeerd?
Welke tv ontvanger heb je, en hoe oud is die?
Badge
De ontvangers zijn HMB2260V2 (twee keer). Problemen met beide toestellen. Ontvangers heb ik sinds oktober. Lange kabel levert ook geen soelaas. Herstelknop van het modem levert daarna weer een dag soms 3 een oplossing dan begint het weer. Gekke is dat wanneer ik via KPN Play met de Chromecast kijk op het moment dat iTV stoort of niet werkt dan heb ik geen enkel probleem. Ik heb de vorige keer een nieuw modem gehad (v10 ipv V8) dat hielp. Maar telkens de boel moeten resetten is ook niet gewelding
Heel apart.
Toch maar even wachten op webcare dan, ze lezen mee.
Reputatie 8
Badge +9
[...]
Gekke is dat wanneer ik via KPN Play met de Chromecast kijk op het moment dat iTV stoort of niet werkt dan heb ik geen enkel probleem.

Dat is niet gek, en eenvoudig te verklaren omdat je in dat geval streamt via de internetverbinding van de Smart-TV en niet via het IP van de TV-verbinding.
Deze staan los van elkaar...
Badge
[...]
Gekke is dat wanneer ik via KPN Play met de Chromecast kijk op het moment dat iTV stoort of niet werkt dan heb ik geen enkel probleem.

Dat is niet gek, en eenvoudig te verklaren omdat je in dat geval streamt via de internetverbinding en niet via het IP van de TV-verbinding.
Deze staan los van elkaar..?

Dan verklaart het voor jullie hoop ik wel het probleem.
Reputatie 8
Badge +9
Jullie..?
Wij werken niet bij Telfort hoor... :8
Badge
Jullie..?
Wij werken niet bij Telfort hoor... :8

Sorry, neem mij niet kwalijk. De vorige keer werd ik geholpen door mensen van Telfort. Ik was in de veronderstelling dat ik weer door hen werd geholpen. Moet gewoon beter lezen. Maar hulp van medegebruikers is natuurlijk altijd welkom 😉 Thanx
Reputatie 8
Badge +9
No problemo... ;)
Je gaat ook weer door Webcare geholpen worden zoals nelly jacoba hierboven al aangaf...
Reputatie 8
Badge +2
Hallo rcraats,

Jammer dat het TV-beeld nu weer hapert. 😞 Kun je aangeven of de problemen met beide ontvangers identiek zijn? Hoe werken de opnames? Heb je dit probleem op alle zenders?

Hoe dan ook: aanvankelijk zie ik geen gekke dingen aan deze kant. Ik hoop je verder te kunnen helpen met wat meer informatie.

Badge
Hallo rcraats,

Gezien het feit dat jij geen gekke dingen ziet heb ik dit weekend maar even uitgebreid de tijd genomen om e.e.a. af te pellen.Alle powerlines er uit, alle andere zaken als Hue lampen e.d. afgekoppeld. Eén voor één weer aangekoppeld waarna bleek dat één Powerline adapter in combinatie met de Hue lamp het probleem gaf. Powerline adapter vervangen door een andere en de Hue lamp op een ander stopcontact. Nu lijkt de boel te werken. Gisterenavond zonder problemen kunnen kijken. De Powerlines lijken mij biet altijd een zeer constant signaal te gevenen de ontvangers zijn daarvoor wellicht heel gevoelig. De wifi van diezelfde Powerlines doet het namelijk prima, ook in combinatie met de Chromecast maar die apps die ik gebruik gaan wellicht anders om met de beschikbaar bandbreedte en buffering. Ik ga in ieder geval op de begane grond, waar de grootste storing voorkwam een UTP kabeltje trekken door een loze leiding. Ik hoop dat het probleem nu is opgelost.
Reputatie 8
Badge +2
Hi rcraats,

Wat een goede actie!

Fijn om te horen dat de interfererende lampen de oorzaak waren voor dit probleem. :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.