Wederom defecte Amino A140

• 13 januari 2016
  • 12 reacties
  • 352 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nu voor de derde keer al een defecte settop box, en alle drie hadden ze dezelfde problemen. Het beeld valt om de haverklap weg en het geluid gaat dan soms door, maar ook dat valt vaak weg. Normaal tv kijken is er dus niet meer bij helaas.
Ik heb ruim een maand geleden dus weer een keer een nieuwe settop box gekregen en het probleem was verholpen, echter sinds gisteren begint deze dus weer te constant weg te vallen. Dit zal dus de vierde keer worden dat ik een andere box krijg en dan ook de zoveelste keer dat je een week zonder tv zit, normaal is dat geen probleem maar met dit weer ben ik niet veel buiten te vinden natuurlijk :)

Zijn er hier meer mensen die dezelfde storingen steeds hebben? Ik word hier een beetje gek van namelijk en zit nu echt te denken om over te stappen naar een andere provider.

P.s. Het ligt niet aan de tv of aan iets anders, alle opties heb ik geprobeerd maar de storingen blijven.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Na drie keer de settopbox vervangen zou je toch gaan denken dat het ergens anders aan ligt dan aan defecte boxen...
Gezien de klachten die je noemt zou het in de verbinding zelf gezocht moeten worden.
Badge +18
Enterprise was me voor....
Na drie keer de settopbox vervangen zou je toch gaan denken dat het ergens anders aan ligt dan aan defecte boxen...
Gezien de klachten die je noemt zou het in de verbinding zelf gezocht moeten worden.

Dat was ook mijn gedachte in eerste instantie, maar hoe kun je het verklaren dat de settop box na vervanging wel goed werkt?
Ook een harde reset van je modem?

Reset het modem naar fabrieksinstellingen
Arcadyan: Door het resetgaatje achterop het modem 20 seconden in te prikken, zet je het modem terug naar de fabrieksinstellingen.
Let op: alles wat je handmatig hebt ingesteld, verdwijnt uit het modem.

Een harde reset heeft niet geholpen.. Dit heb ik ondertussen al meerdere keren gedaan 😞
Reputatie 8
Badge +19

Dat was ook mijn gedachte in eerste instantie, maar hoe kun je het verklaren dat de settop box na vervanging wel goed werkt?

Dat is net zo lastig te verklaren als waarom de settopboxen na een paar weken kapot gaan...
Je verbinding moet gewoon eens grondig onderzocht worden want dit kan niet.
Reputatie 8
Badge +17
Ik zit te denken aan stroompieken

Dat is net zo lastig te verklaren als waarom de settopboxen na een paar weken kapot gaan...
Je verbinding moet gewoon eens grondig onderzocht worden want dit kan niet.

Zojuist nog even met een lange UTP kabel vanuit de glasvezel modem rechtstreeks de settopbox aangesloten, echter biedt dit ook geen oplossing..
Reputatie 8
Badge +19

Zojuist nog even met een lange UTP kabel vanuit de glasvezel modem rechtstreeks de settopbox aangesloten, echter biedt dit ook geen oplossing..

Reden temeer om de oorzaak in de aanvoer van het signaal te zoeken.
Klusje voor Telfort zelf...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi dropkikker! Welkom op ons forum! Ik kan me indenken dat je met dit snertweer wilt genieten van goedlopend beeld en geluid. Ik zal er dan ook voor zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Aangezien er al veel is uitgesloten ga ik je niet bestoken met nog meer vragen. Ik wil graag jouw naw-gegevens ontvangen in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken naar jouw abonnement en zal het vervolgens indien nodig uitzetten binnen onze organisatie. Kijk uit naar je reactie.

@Enterprise, nelly jacoba en jimny,

:D:D:D
Reputatie 8
Badge +2
Hallo dropkikker, bedankt voor het privébericht. ik heb het door jou aangekaarte probleem uitgezet bij de klantenservice. Zij zullen zich hierover buigen en jou binnen enkele werkdagen hierover opbellen. Wil je het mij mededelen als je bent benaderd? Ben erg nieuwsgierig.
Hallo Michael,

Ik ben benaderd gisteren ochtend, echter lag ik nog te slapen vanwege mijn nachtdienst. Maar in de voicemail die ze hadden ingesproken werd verteld dat ze later op de middag of anders in de avond zouden terugbellen. Op dat belletje zit ik nu nog steeds te wachten helaas.. Tv kijken is er nu helemaal niet meer bij, aangezien ik nu alleen maar zwart beeld krijg 😞
Reputatie 8
Badge +2
Hi dropkikker. Vervelend dat je het telefoontje gemist hebt. Ik verwacht dat je alsnog snel benaderd wordt door een collega. Laat je het even weten?

Reageer