beantwoord

Wat zijn de glasvezel HD kanalen?

• 4 juli 2017
  • 19 reacties
  • 1657 keer bekeken

Goedemiddag,

enkele weken geleden belandde ik perongeluk tussen de kanalen 600 - 699.
Ik zag toen enkele Glasvezel varianten van onder andere nederland 1, 2 en 3.
Wat is de meerwaarde van deze Glasvezel zenders? Is het beeld iets scherper of iets dergelijke?

mvg,

Jelmer
icon

Beste antwoord door Enterprise 4 juli 2017, 18:01

Deze glasvezel-HD zenders onderscheiden zich door een hogere bitrate (13 Mbps) dan de normale HD-zenders (8 Mbps).
In theorie zou deze hogere bitrate een scherper beeld moeten opleveren maar die beoordeling is aan jezelf... 😉
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Deze glasvezel-HD zenders onderscheiden zich door een hogere bitrate (13 Mbps) dan de normale HD-zenders (8 Mbps).
In theorie zou deze hogere bitrate een scherper beeld moeten opleveren maar die beoordeling is aan jezelf... 😉
Super, bedankt voor de reactie!
Reputatie 8
Zou je de resolutie in de TV-ontvanger onder beeldinstellingen ook nog moeten aanpassen om er profijt van te kunnen hebben. Die staat standaard namelijk op 720p.
Voor de hogere glas HD kanalen geldt een resolutie van 1080i (interlaced).
Reputatie 1
Goedemiddag,

wij beschikken sinds 6 december 2017 over glasvezel verbinding, nu kom ik er bij toeval achter [ via het forum] dat er
TV glasvezelkanalen in HD format aanwezig zijn [ raar overigens dat je daar niet over geinformeerd wordt].
echter bij ons zijn de glasvezelzenders NIET aanwezig op de betreffende kanalen vanaf 600.
Graag ontvang ik uw reactie.

Met vriendelijke groet
John
Reputatie 6
Badge +12
Hoi John, de HD zenders vind je vanaf kanaal 700. In het zenderoverzicht kun je zien welke zender zich op welk kanaal bevindt. Wil je kijken of je ze daar kunt vinden? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Hallo Cindy,

Bedankt voor je reactie, de HD zenders heb ik inderdaad wel,
het gaat mij juist over de HD - Glasvezelzenders vanaf kanaal 661 die bij niet aanwezig zijn.

John
Reputatie 1
Hallo,

wellicht moet ik wat duidelijker zijn over de HD- TV Glaszenders, onze dochter heeft op
de nummers 661 t/m 668 de hierboven beschreven " glaszenders" op hun TV !
bij ons nog steeds niet !

Groet,
John
Reputatie 7
Badge +13
Hoi John, wat balen dat je de glasvezelzenders nog niet ziet. Het is natuurlijk wel zo fijn als je het scherpste beeld kan zien op je TV. Vanuit onze kant is deze functie al per 1 december geactiveerd voor je. Mogelijk moet je TV ontvanger opnieuw aangemeld worden op ons TV platform. Om die reden heb ik je TV ontvanger losgekoppeld. Als je thuis bent, dan zie je dat die vraagt om je abonneenummer en pincode. Als je dit hebt ingevuld, dan hoop ik dat je de zenders wel weer ziet. Wil je met dat laten weten?
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Inderdaad erg vervelend, de reden dat wij overgingen was ook om scherper beeld te hebben !!! de TV ontvanger is nog steeds in werking en vraagt ook niet om abonneenummer en pincode ??
op diverse topics op het forum lees ik dat onze TV ontvanger [ Motorola vip 1853] "glaszenders" niet ondersteund, ik zou je dan ook vriendelijk willen vragen om ons de ontvanger Arris Vip 2952 V2 toe te laten sturen, mede om de glaszenders te kunnen ontvangen, maar tevens voor het betere TV geluid, wat nu echt een drama is !!

Alvast bedankt,
John
Reputatie 7
Badge +13
Hoi John, de Motorola ondersteunt ook de HD Glas zenders. Het verzoek voor het ontkoppelen is net doorgelopen, gok dat je nu de melding ziet. Zal om alles uit te sluiten ook een vervangende TV ontvanger bestellen. Dan kan je ook gebruik gaan maken van MeerTV, voor bijvoorbeeld Netflix. 🙂
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Het ontkoppelen is zojuist gebeurd, maar ook dat heeft er helaas niet toe geleid om de
HD Glas zenders te kunnen ontvangen !
Wacht nu met smacht op de nieuwe TV ontvanger, zoals zojuist door je toegezegd :D
heb je een idee wanneer de ontvanger geleverd wordt? is de nieuwe ontvanger ook voor de witte AB ?

P.S Overigens, zijn de stroopwafels lekker geweest ?

Alvast hartelijk dank voor je hulp en inspanning,
John.
Reputatie 7
Badge +13
De stroopwafels waren erg lekker! Deborah heeft me van de verpakking weg moeten houden. Anders was het aantal nog wat kleiner geworden. :P

Wil je me laten weten of je met de Arris wel de Glas HD zenders binnen krijgt?
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Vandaag, 16 januari de Arris 2952 TV ontvanger thuis ontvangen, waarvoor dank ! ( ook voor de stroopwafels natuurlijk ) :P:P
echter is er ook opnieuw een glasvezelkastje meegestuurd, die al in mijn bezit was en ook al aangesloten!
of moet er nu een nieuw glasvezelkastje worden gemonteerd ?
Overigens zijn de Glasvezel-zenders nu wel te ontvangen :$

Groet,
John
Reputatie 1
Wieger,

Mag ik je over het hierboven staand onderwerp nog een persoonlijk bericht sturen ?

Groet
John.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi John, dat glasvezelkastje had ik er niet bij verwacht. :? Die hoeft ook niet geïnstalleerd te worden, die mag je terug sturen als je wilt. Fijn dat je nu wel de Glas HD zenders ontvangt! 🙂
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Naar welk adres kan het glasvezelkastje verstuurd worden ?

Onze abonnementswijziging van ADSL naar Glasvezel HDTV zenders is nu niet ingegaan op 8 december 2017,( zoals gepland ) maar uiteindelijk dus op 17 januari 2018 !!
Wordt onze "goedkopere" abonnementsperiode verlengd voor deze gemiste weken ?

Groet,
John.
De info over retourzendingen staat hier
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi John, de abonnementswijziging is al weer eerder in gegaan. De snelheid van je glasvezelpakket kreeg je al op 8 december. Het is niet mogelijk hier een vergoeding voor aan te bieden. Over het retourneren heeft nelly jacoba je al geholpen. Daar vind je alles terug over hoe je apparatuur terug kan sturen.
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Dat klopt inderdaad, zag ik ff over het hoofd.
Nogmaals bedankt voor je hulp en inspanning Wieger !

Tot een volgende keer,
John.

Reageer