vraag

Wanneer gaat Telfort over op HTML5 ipv SIlverlight

• 14 oktober 2012
  • 15 reacties
  • 2962 keer bekeken

Badge
Op diverse sites is begin dit jaar al te lezen dat Microsoft is gestopt met de ondersteuning en ontwikkeling van Silverlight 5, een versie 6 zit dus niet in het verschiet. Wanneer gaat Telfort over op HTML5?

Aangezien ik geen fan ben van Windows en alleen gebruik maak van Linux distro's zit ik hier wel op te wachten. Het alternatief Moonlight werkt niet...

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Waar gebruikt Telfort specifiek Silverlight voor dan?
Badge

Voor online tv kijken op de pc
Reputatie 8
Badge +17

Silverlight wordt daar juist gebruikt voor "content bescherming"; bij programma gemist trouwens ook...
Badge

Silverlight wordt daar juist gebruikt voor "content bescherming"; bij programma gemist trouwens ook...

Kan men bij telfort niet gebruik maken van flash? dat doen men bij programma gemist trouwens ook.... Dan is het tenminste echt cross platform+DRM
Reputatie 8
Badge +17
uhm, nee...

cross-platform... al eens een iP* (hone/ad/od/rut) met flash gezien? Ziet er niet uit he? ;)

en Flash met DRM? dacht het niet...
Badge
uhm, nee...

cross-platform... al eens een iP* (hone/ad/od/rut) met flash gezien? Ziet er niet uit he? ;)

en Flash met DRM? dacht het niet...

Heb je de beginvraag al gelezen? De vraag ging over een linux distro. 🆒

Flash met DRM
Reputatie 8
Badge +17
Ja, ik had de beginvraag gelezen, en ja, ik snap dat Silverlight een Microsoft produkt is dat niet (geweldig) door Linux wordt ondersteund...

Ik weet dat er Flash met DRM is, maar iP* heeft uberhaubt géén Flash ondersteuning, dus helemáál geen Flash met DRM ondersteuning...

en onder cross-platform versta ik dat het dus écht cross-platform is, niet alléén Linux (of afgeleide van *ix) maar ook Windows, Android, iP*

snap je?
Badge
ik snap nu dat jij dit er onder verstaat. nu weer terug naar de beginvraag: wanneer kan de beste man telfort op zn pc kijken?
ik snap nu dat jij dit er onder verstaat. nu weer terug naar de beginvraag: wanneer kan de beste man telfort op zn pc kijken?

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar. Ik zit met hezelfde probleem op een Ubuntu Linux PC.
Met windows RT ben je ook de pineut
Reputatie 2
Ik gebruik ook Linux en er is een prima workaround. Ik kan gewoon tv kijken op mijn laptop.

https://launchpad.net/pipelight
Ik gebruik ook Linux en er is een prima workaround. Ik kan gewoon tv kijken op mijn laptop.

https://launchpad.net/pipelight

Hé Onne81, thx so much, ... t werkt als n tierelier
Badge
Ik had pipelight ook geinstallleerd werkt idd als een tierelier!!,

Maar even wat anders, ik had zo'n jufvrouw van telfort aan de telefoon, of ik tevreden was etc, 
Ik zei dus dat ik wel tevreden was alleen dat mijn Tablets niet ondersteund werden, (1 chinese kloon Ramos jelly bean, en 2 windows surface RT, jaja ik weet, het hartstikke dom dat ik die laatste gekocht heb, maargoed ik kom er nu niet meer vanaf.:D) 

Bij 1)  zei ze dat ik gewoon silverligth moest installeren op mijn tablet even googlen en dan het eerste beste resultaat installeren, ja ja, nu ben ik zelf programmeur en ik heb al vanalles geprobeert dus ik viel zowat van mijn stoel af, ik dacht ik zal wel gek zijn, nog maar even kijken dus, maar Nada, enig idee wat zij bedoelde??? maw is er een silverligth voor android???

Bij 2) zei ik dat er wel een KPN app voor RT is, maar waar om geen telfort???,  werkt deze KPN app wel op RT of is het stiekem toch een windows 8 app? kan ik toch op 1 of andere manieer de KPN app gebruiken?
Reputatie 2
Badge +3
http://tweakers.net/nieuws/104045/microsoft-bevestigt-dat-edge-browser-geen-silverlight-ondersteunt.html

En het is al zo warm, zweten bij de kpn developers 🙂
Mede linux fans ☺
Iemand al eens geprobeerd de Android app voor telfort tv online te porten?
After all. .. Android is in essentie niet meer dan een (verouderde) Linux kernel met een zwaar gecapte GUI/layer
Heb trouwens ook eens Android in Virtualbox laten draaien, Is een optie....
Extremere aanpak is ook mogelijk:
Ben nu Android aan het installeren op een Raspberry PI (hobby project, had iets te bewijzen...)
T Ding heeft hdmi, zal daar eens een poging mee doen (telfort app@android)

Reageer