beantwoord

Waarom werkt 5.1 surround sound op Netflix en TV niet?

• 30 april 2017
  • 6 reacties
  • 9559 keer bekeken

Ik had verwacht dat ook 5.1 surround sound audio weergave bij Netflix mogelijk was. Dit wordt ook op het Helpcentrum van Netflix aangegeven (https://help.netflix.com/nl/node/28091). Dit werkt bij mij echter niet 😠 Hoe komt dit en is dit op te lossen :? Ik kijk Netflix met de HMB2260 V2 van Telfort die via HDMI verbonden is met mijn receiver. Dezelfde receiver is ook via HDMI verbonden met een Playstation 3 waarbij 5.1 surround sound audio weergave wel werkt bij Netflix.
Ook had ik verwacht dat sommige TV kanalen 5.1 surround sound audio weergave mogelijk is. Klopt dit? Welke kanalen zijn dit? Is het te zien als een kanaal in 5.1 surround sound uitzend? Ook dit werkt bij mij niet en hiervoor heb ik dezelfde vraag :?

Alvast bedankt voor de reactie 😃
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 30 april 2017, 14:47

Heb je dit topic over ditzelfde onderwerp gezien?
https://forum.telfort.nl/tv-338/netflix-geen-dd-51-63738
Bekijk reactie

6 reacties

Heb je dit topic over ditzelfde onderwerp gezien?
https://forum.telfort.nl/tv-338/netflix-geen-dd-51-63738
Dag Nelly,

Ik had dit topic nog niet gezien. Bedankt! Michael zegt in dit topic dat 5.1 surround sound bij Netflix wel mogelijk is en hij wijst ook op een procedure om de meest nieuwe software op je ontvanger te krijgen.
Ik heb dezelfde vraag echter ook via Twitter gesteld en ik krijg daar het volgende antwoord:

Hoi Bert-Alef, Dolby Digital 5.1 werkt nog niet in combinatie met de Netflix MéérTV App. Mogelijk wordt deze functionaliteit later met een software update mogelijk gemaakt. Voor wat betreft live tv kijken, geldt dat Dolby Digital 5.1 mogelijk is voor de programma's en zenders die de betreffende uitzendingen met een dergelijke audiostream aan ons aanleveren. Weet je zo voldoende?

Er is kennelijk nog wat verwarring of het nu wel of niet mogelijk is. Ik ga de software update proberen en kijken of dit helpt.
Oké, ik had het hele topic even door moeten lezen 😳 want het laatste bericht van Michael (26 april 2017) geeft hij aan dat de status nog steeds is: Netflix series in DD 5.1 uitzenden via onze ontvanger(s) is dus vooralsnog niet mogelijk.. Dat is dan duidelijk. Wel vervelend dat op de Netflix site nog steeds staat dat 5.1 surround sound wel mogelijk is :? Het zou netjes zijn als Telfort hier actie op onderneemt om dit door Netflix aan te laten passen.

Maar... ik heb ook geen 5.1 surround sound bij de TV zenders. En dit zou wel moeten werken begrijp ik. Hoe krijg ik dit werkend :? Ik lees dat alleen bij de commerciële zenders 5.1 surround sound doorgeven? Welke zenders zijn dit dan? En zenden deze altijd in 5.1 uit? Hoor graag een reactie. Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +17
Wel vervelend dat op de Netflix site nog steeds staat dat 5.1 surround sound wel mogelijk is :? Het zou netjes zijn als Telfort hier actie op onderneemt om dit door Netflix aan te laten passen.
Netflix geeft juiste informatie. Netflix stuurt het geluid wel aan op 5.1 niveau, maar de Telfort ontvanger geeft dit niet (goed) door. Als je Netflix (via een app) op een smartTV afspeelt en het geluid via 5.1 stereo-set laat lopen is het écht wel 5.1 namelijk.

De netflix website heeft niets te maken met hoe KPN/Telfort het geluid aanbiedt.
Netflix geeft juiste informatie. Netflix stuurt het geluid wel aan op 5.1 niveau, maar de Telfort ontvanger geeft dit niet (goed) door. Als je Netflix (via een app) op een smartTV afspeelt en het geluid via 5.1 stereo-set laat lopen is het écht wel 5.1 namelijk.

De netflix website heeft niets te maken met hoe KPN/Telfort het geluid aanbiedt.

De pagina op het Helpcentrum van Netflix waar ik op doel en ook in mijn eerste bericht noem is: https://help.netflix.com/nl/node/28091. Dit gaat wel degelijk over Netflix gebruiken op je settopbox van KPN, Telfort of XS4ALL.
Hier dezelfde irritatie nu maar Netflix via de Chromecast kijken.
Wel 1 van de redenen om het tv abonnement ook op te gaan zeggen aangezien we alleen Netflix kijken en de kwaliteit via Chromecast beter is dan Telfort kan aanbieden helaas.

Hoop dat dit snel gaat veranderen!

Reageer