Waarom geen opnames in HD op je tablet?

• 3 april 2017
  • 6 reacties
  • 314 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Wat is nou precies de reden dat ik geen HD opname kan kijken op mijn tablet? Ik las van iemand dat het volgens Telfort geen meerwaarde zou hebben op een klein scherm. Hebben deze mensen wel eens een Samsung Tab S2 (+-25 cm beeld) in handen gehad en een video gekeken in de resolutie1536x2048? Dat ziet er echt prachtig uit.
Dus mijn vraag aan Telfort is, is er nog een andere reden dat het kennelijk nodig is om voor ons de keuze te maken in welke beeldkwaliteit wij opnames kijken op een tablet?

Voor telefoons is het een geldig argument (al lijkt het mij altijd beter om de consument te laten kiezen), maar de meerderheid van de huishoudens heeft tegenwoordig ook de beschikking over een tablet.

P.S. Ik was het afgelopen half jaar zelfs in de veronderstelling dat opnames kijken via een mobiel apparaat geheel onmogelijk was, omdat ik tot nu toe altijd in HD opnam. Dus je creëert hiermee ook een hoop verwarring.

6 reacties

Reputatie 8
....video gekeken in de resolutie1536x2048? Dat ziet er echt prachtig uit.
Dat zal best, maar er is geen enkele TV-streaming dienst die op die resolutie werkt.
Hooguit "als je glasvezel" hebt 1080i (interlaced) ofwel een resolutie van 1920 x 1080
Als je al niet op glasvezel zit, is het maximum 720p

Daarnaast heb ik mijn twijfels of het opnemen van programma's "in het algemeen" wel bij 1080i gebeurt, maar hooguit als 720p stream. En die stream wordt alleen doorgegeven voor een "TV-ontvanger", niet als basis voor een app op een mobiel apparaat verstuurd via een "normaal" internet-signaal, en dan ook nog via WiFi. Teveel internet abonnementen, die die combinatie (gescheiden TV-signaal voor een TV-ontvanger en aanvullend nog via de normale internet-connectie) en tevens in aanmerking nemende de algemene WiFi problemen en beperkte processor kracht van in gebruik zijnde mobiele apparaten, die deze set-up NIET zullen trekken om "standaard" voor een HD stream te kiezen.

Afspelen via een tablet is slechts een extra service van providers.
Moet je niet zien als een volwaardig alternatief voor een TV-ontvanger.
720p zou ook al een hele verbetering zijn. Netflix is hier als streamingdienst toch ook prima toe in staat?
Mijn punt was dat ik in een vergelijkbaar topic een Telfort medewerker zag mededelen dat de schermen (mobiel/tablet) te klein zijn om dit verschil te kunnen zien en dat dat dus de reden was dat alleen SD wordt aangeboden. Dit is gewoonweg niet waar. Hooguit als je de tablet meters ver weg zet.

Maar als er een technische beperking is, dan is daar natuurlijk op dit moment niks aan te doen.

Maar ik zag alleen maar voordelen:
- Duidelijke verbetering in de beeldkwaliteit voor tablet gebruikers
- Geen verwarring meer over opnames die wel/niet speelbaar zijn op mobiele apparaten. Zoals ik al aangaf is het nu helemaal niet duidelijk voor klanten waarom de opname niet afgespeeld kan worden en dat je dus in SD had moeten opnemen. Nu moet ik alsnog van tevoren steeds bedenken waarop ik de opname wil kijken om vervolgens SD of HD te kiezen. (Mijn tv-ontvanger is aangesloten op een projector, dus ik hoef daar lang niet alles op te zien.)
Reputatie 8
720p zou ook al een hele verbetering zijn. Netflix is hier als streamingdienst toch ook prima toe in staat?
Netflix is geen Telfort, staat op zichzelf met specifiek een bepaalde dienst in film aanbod.
Je zou Netflix ook niet moeten vragen andere internetdiensten dan film aanbod te willen aanbieden.
Dat doen ze ook niet, want daar staan ze gewoonweg niet voor.
Ieder bedrijf / organisatie maakt zijn eigen afwegingen hoe dat commercieel tegenover de geboden diensten aan te bieden. Achterliggend heeft dat met TV-aanbod ook te maken met de afspraken die providers met TV-content aanbieders (TV-stations) hebben gemaakt.

Vroeg of laat zullen die overeenkomsten best worden aangepast aan de grootste gemene deler in te ontvangen content aangaande de technische mogelijkheden en wat er in gebruik is bij gebruikers.
Maar het zal beslist niet op een paar "vroege vogels" worden aangepast omdat jij dat zo graag wil.
Het gaat er niet om dat 'ik dat zo graag wil'. Het gaat om het antwoord dat Telfort gaf op dezelfde vraag als de mijne.
Reputatie 8
Het resultaat van het antwoord is hetzelfde. Telfort biedt het gewoonweg niet aan.
Sorry maar met jou kom ik niks verder.

Het resultaat van het antwoord mag dan wel hetzelfde blijven; het ging mij om de argumentatie.

Reageer