Waardeloos Televisie via telfort

• 8 februari 2019
  • 16 reacties
  • 180 keer bekeken

Al weken problemen met de betaalde dienst bij het televisie kijken live pauzeren en opnemen en terugkijken. Inmiddels al een keer of 12 aan de lijn gehangen; elke keer weer alles resetten, modem uit, herstarten.... inmiddels 2 nieuwe TV ontvangers en de ellende blijft aanhouden. Functioneert het weer even... de volgende TV-sessie werkt het weer niet!!!
Weer bellen met Telfort; weer alles nalopen... zelfs een monteur over de vloer gehad die geen enkel probleem zag 'in onze lijn' en nog steeds ellende. Bellen met Telfort is iedere keer tegen een muur aanlopen: "sorry... kunnen we niet zeggen", "sorry... dit moeten we nalopen anders...", "Sorry, ik kan geen klacht indienen..." etc etc.
En nu is alles (na het zoveelste telefoontje) doorgestuurd naar een andere afdeling (welke?!) en wanneer en wat die gaan doen is onbekend "Sorry... dat weet ik ook niet", "Sorry, kan niet garanderen dat ze vandaag nog terugbellen", "sorry dat wij zo'n f•ck-bedrijf zijn...".
Kennelijk baangarantie bij Telfort als je naam "haas" is....

En Telfort denkt geloof ik dat wij hele dagen de tijd hebben om lekker met hen te bellen, TV-ontvangers en modems te resetten en natuurlijk de volle mep te blijven betalen...
Dacht het niet!
Probleem maandag a.s. nog steeds of weer? Dan is het hoog tijd voor een heel ander leverancier voor ons bellen en televisie kijken.

Ook zin in de meest waardeloze service, blijvende problemen en gewoon de volle mep betalen? Neem bellen en televisie van Telfort! Gegarandeerd ellende!!!

16 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hallo Storms, wat rot dat het probleem steeds terug blijft komen, waardoor je al zo vaak contact hebt moeten opnemen. Dat is niet de bedoeling, en ik kan me voorstellen dat dat frustratie zorgt. Ik denk dat het goed is dat je dat hier met ons deelt, ik kijk graag met je mee naar wat de status is, en wat ik voor je kan doen.

Ik wil graag nakijken hoe ik kan zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Om je goed te kunnen helpen, ben ik benieuwd naar wat er precies aan de hand is. Wat merk je tijdens tv kijken, of terugkijken van programma's of opnames?

Kan je voor mij je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik je gegevens opzoeken en ook nakijken hoe het zit met de melding die doorgezet is, zoals je vertelt in je bericht.
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder...wel een telefoontje gehad van Telfort om een belafspraak te maken voor vanmorgen:-(
Bizar hoe traag... van afdeling naar afdeling en natuurlijk geen telefoontje gehad vanmorgen!!!!! En het probleem is er nog steeds op beide4 TV-ontvangers..

Klantenservice weer gebeld.... maar zij kunnen niks... "we sturen een mailtje naar klantcontact... zij moeten u bellen..." Dat ze die afdeling "service" durven noemen....

Jullie krijgen nog 2 uur en dan ga ik alles opzeggen!
Even een vraag in je startpost staat dat de lijn geen probleem heeft, wat is de daadwerkelijke snelheid en heb je een Zyxel of Experiabox .

Heb je de gevraagde gegevens al ingevuld?
Zyxel . snelheid 58,4 download, 13,9 upload snelheid...

Net telefoontje gehad... volgens technische dienst ligt het probleem aan onze sitcom (die er altijd al tussen gezeten heeft!). Keuze is ofwel domotica via router Sitcom of probleemloos TV kijken en terugkijken...

Telfort gaat eruit! (ook voor mobiel trouwens! want het is toch te zot voor woorden dat we al een maand bezig zijn met dit probleem en er nu pas een helder licht bij Telfort aan de lijn hangt om dit te vertellen?!! Trouwens geen garantie natuurlijk dat als je router afkoppelt dat de Tv dan wel naar behoren werkt...
Voor itv is dat zeker een mogelijke oorzaak het is je eigen keuze de sitecom vervangen door bijvoorbeeld een Geschikte switch vanwege routed tv waarbij igmp van belang is ben ik vrij zeker dat het zal schelen.

Als de TV ontvangers direct op de zyxel zitten heb je dan hetzelfde probleem?
Het is zeker jammer dat die link niet eerder is gelegd, mits dit wel genoemd en gevraagd is.
Ontvangers zitten rechtstreeks op de Zyxel!

En ook weer zeer wonderlijk dat er via Telfort dus wel een switch wordt aangeboden die het probleem kan voorkomen.... vanmorgen werd me gezegd dat Telfort hierin niks ondersteunt!
Wat een sukkels bij Telfort... ga nu alles opzeggen terwijl er wel een mogelijke oplossing blijkt te zijn die me gewoon aangeboden had kunnen worden.....
Pffff.... snap volledig dat KPN van het sub-merk Telfort af wil!
Moeten vooral wel overstappen naar een andere provider; alle andere aanbieders die we gebeld hebben, hebben geen enkel probleem met een router zoals sitcom!
We gaan de boel in gang zetten....
Ik ben zelf van mening dat de Zyxel vervangen had moet worden, hett is wel een goed punt om de sitecom als oorzaak uit te sluiten door deze af te koppelen. Ik heb hier zelf een sitecom router als accespunt/switch in gebruik en ondervind niet de problemen die je omschrijft elke situatie is helaas anders.
Ik geloof er zelf ook niks van dat het aan de sitcom ligt.... die hangt er namelijk al jaren aan en nooit daardoor problemen gehad.
Wij gebruiken de sitcom ook alleen als switch: voor onze nasq, klik-aan-klik-uit en hoofdcomputer boven. Verder niks....

Modem Zyxel is idd al wat ouder maar niemand bij Telfort heeft aangegeven dat het daaraan kan liggen.... Zou best goed kunnen aangezien bijvoorbeeld opgenomen programma's wel zichtbaar zijn bij mijn opnames, maar meestal niet geladen kunnen worden. Nieuwe software van Telfort downloaden is altijd een langdurig karwei hier, terwijl willekeurig 1gb via internet versturen binnen een paar minuten geregeld is....

Maar kennelijk wil Telfort ons niet meer als klant want hun enige oplossing na een maand lang bellen over deze ellende is dat we de sitcom moeten loskoppelen waarmee geen aansluiting nasq en geen klik-aan-klik-uit meer mogelijk is. Dat is voor ons geen optie.

Mag ik vragen wie jij bent Galdor68? Werkzaam bij Telfort? aangezien je de eerste-enige bent die reageert....
Nee, Galdor68 is net als jij en ik een klant die andere klanten probeert te helpen.
En dat kan Galdor68 heel goed.
Maar misschien komt er nog een moderator voorbij in dit topic.
De moderators hebben -Telfort achter de naam staan.
Net zoals bijvoorbeeld @Alexandra - Telfort, die hier al eerder gereageerd heeft.
aha!! was al bijna aangenaam verrast....
Ja Alexandra heeft gereageerd maar daarna niets meer van vernomen...
Ja, het kan soms even duren voordat een moderator het topic verder oppakt......
Mandy heeft al geantwoord lees ik, inderdaad gewoon klant, dat Alexandra nog niet gereageerd heeft tja er zijn meer klanten met hulp vragen, als je het profiel niet hebt aangevuld kan ze ook weinig, ik ben er namelijk van overtuigd dat ze met alle plezier een Experia zou hebben gestuurd, mede omdat de Zyxels echt verouderd zijn.

Zonder de nodige gegevens kan een webcare medewerker weinig.

Telfort ondersteunt geen klant eigen hardware dit ter verduidelijking van de opmerking over de ondersteuning. Wel jammer dat er niet op een alternatief is gewezen.
Heb de gevraagde gegevens natuurlijk meteen doorgegeven.....(via het profiel). Ga nu nog 1 poging doen bij Telfort voor nieuw modem....
@Alexandra - Telfort kan jij iets doen mede op basis van de huidige info.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Storms, ik zie inderdaad dat de Technische Dienst contact met je heeft gehad. Ik snap dat je graag een snelle oplossing wilt hebben. Die zou ik je graag meteen geven, net als de Technische Dienst dat wil. Het is soms alleen even zoeken naar wat de (beste) oplossing is, omdat de oplossing in veel situaties weer anders is.

Het is goed om te weten dat je de Sitecom altijd zonder problemen hebt gebruikt. Het is alleen wel belangrijk om uit te sluiten dat daar het probleem zit, zoals Galdor opperde. Een ander modem kunnen we zeker proberen, zie ik ook terug in de notitie van de Technische Dienst. Als je dit wilt, laat het dan weten, dan regel ik dat er een nieuw modem je kant op komt.

Reageer