'vreemde' opname problemen!

• 5 april 2013
  • 2 reacties
  • 1643 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hier is iets heel vreemds gebeurd: opnames die zomaar verdwijnen en weer opduiken???
Paasweekend weg geweest en kon vanaf thuis op vrijdag niet de opname van 2 series voor maandag avond programmeren. Heb wel nog vanaf thuis de opname voor "Homeland" kunnen doen voor zondag avond.
Vanaf vakantieadres heb ik ingelogd en met de iPad de opname gepland voor 2 programma's op Net5 maandag avond. Toen we maandag eind van de middag weer thuis waren stond gek genoeg de "Homeland" van zondag avond niet bij de opnames. Heel erg jammer, maar die konden we makkelijk online vinden en op de laptop kijken.
Die maandag avond zag ik dat mijn 2 favoriete series - waarvan ik de opname vanaf afstand geprogrameerd had - niet bij de geplande opnames stonden. Dus ik heb opnieuw de opdracht gegeven voor opname, direct via het menu op de TV. Het stond er zelfs al bij (bij de opnames voor die dag), want ik had het ca. 5 min voor start van de uitzending pas gedaan. Toen ik gisteren avond een van die 2 opnames wilde kijken stonden ze niet meer bij mijn opnames, en niemand hier heeft eraan gezeten om iets te verwijderen!
Het wordt nog gekker: toen ik in de lijst met opnames keek stond er opeens "Homeland" van zondag avond wel bij. Maar die andere twee dus niet.

Toen ik probeerde om een paar oude opnames van het nieuws of Jeugdjournaal te verwijderen reageerde het menu niet meer op de juiste manier: ik kreeg wel steeds de vraag of ik het geselecteerde programma wilde verwijderen. Maar als ik "ja" koos bleef het programma in de lijst van opnames staan.

Zijn er hier meer mensen die zoiets raars hebben met hun opnames?
Ik las dat sommigen een zwart scherm hebben en dat ze daardoor iets kwijt zijn, maar dit is een compleet ander verhaal.

Ik hoor graag als men hiermee ervaring heeft, en ook of ik toch nog ergens mijn 2 opnames terug kan vinden. Want dat scheelt me veel zoek-werk op internet ...

2 reacties

Reputatie 1
Badge
En nu kijk ik net weer naar de opnamelijst en staan ze er weer bij!

Ben er heel blij mee - als ik het nog kan bekijken voor het weer 'verdwijnt' - maar dit is natuurlijk super onbetrouwbaar!!!
Reputatie 1
Badge
Heb inmiddels gezien dat we op de 2 Interactieve ontvangers verschillende lijsten hebben met opnames. Die in de slaapkamer is absoluut niet betrouwbaar. Weet nu alleen nog niet of dat aan de verbinding ligt (die nog steeds vaak matig tot slecht is), of dat het kastje toch defect is.

Rare toestanden weer ...

Reageer