Vragen vaste telefoonlijn en live tv pauzeren

• 2 februari 2012
  • 4 reacties
  • 3085 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hai,

Ik heb sinds een paar dagen iTV en heb een paar vragen:

- Bij aanvraag van internet, tv en bellen werd mij verteld dat ik geen vaste lijn van de KPN meer hoefde te hebben. Tot nu toe had ik die, en Telfort zou m voor me opzeggen. Even bellen met KPN, bleek dat dat niet was gebeurd. Nu heb ik zelf mijn telefoonaansluiting maar opgezegd. Ik wil echter zeker weten dat dit niet betekent dat mijn signaal van Telfort wegvalt straks? Dat wordt me maar niet duidelijk.

- Live tv pauzeren is een probleem. Soms doet ie t wel, soms niet. Soms paar keer drukken op het knopje play/pauze en dan werkt het. Zap ik heen en weer tussen zenders, doet ie t daarna weer niet. Doe ik iets fout?

- Gisteravond sprong Nl2 na 23.00 spontaan steeds in het kinderslot bij heen en weer zappen naar 1 en 2. Nl 2 werd dan steeds kinderslot. Terwijl ik het kinderslot in het menu/instellingen uit heb gezet!

Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.
Groet, Nelleke

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je KPN- telefoonlijn wordt automatisch opgezegd op het moment dat je nummer wordt geporteerd naar Telfort Vastbellen.

Als je zelf al KPN opzegt, loop je een risico dat je telefoonnummer vervalt en niet meer te porteren is.
Reputatie 1
Badge
Je KPN- telefoonlijn wordt automatisch opgezegd op het moment dat je nummer wordt geporteerd naar Telfort Vastbellen.

Als je zelf al KPN opzegt, loop je een risico dat je telefoonnummer vervalt en niet meer te porteren is.

Dank je voor de snelle reactie Franzki. Ik kan al vast bellen met Telfort, al jaren. Destijds (toen Tiscali, later Telfort) moest je nog een telefoonaansluiting bij de KPN hebben en kreeg ik een nummer van Tiscali dat ik nog steeds gebruik. Porteren kon toen niet en heb ik nu ook niet gevraagd bij de overstap.

Nu ben ik sinds 27 januari op het nieuwe totaalpakket van Telfort overgestapt, kan nog steeds bellen (met dat nummer van Tiscali dus) en internetten. Dat nummer van de KPN gebruikte ik al jaren niet meer, dat mag dus vervallen.

Gaat mij erom dat m'n internet, telefoon en vast bellen (met dat 'oude' Tiscali/Telfort nummer) het straks nog doen! ;)

Groet, Nelleke
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat de verwarring is ontstaan omdat de meeste mensen hun KPN-nummer laten porteren naar Telfort... en dan gaat het automatisch.

Maar als je je nummer van KPN niet meeneemt naar Telfort, dan moet je inderdaad je KPN abonnement opzeggen.
Reputatie 1
Badge
Franzki bedankt voor het meedenken!

Webcare,

Willen jullie ajb nog even reageren op mijn vragen? Hoor graag ook jullie reactie. Betreft dus:

- ben ik m'n signaal niet kwijt nu ik m'n telefoonaansluiting KPN zelf heb opgezegd
- live tv pauzeren gaat grillig
- laatst verschenen de opgenomen programma's niet in de lijst.

Wat betreft het live pauzeren: ik heb de hele boel reset, modem en onvanger opnieuw opgestart. Lijkt daardoor iets beter te gaan, maar moet meestal een paar keer op de knop play/pauze drukken voor er iets gebeurt.

Kan het zijn dat de ontvanger niet helemaal goed werkt?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Nelleke

Reageer