beantwoord

Volgorde kanaal 701 t/m 710

• 20 april 2012
  • 48 reacties
  • 11353 keer bekeken

Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat de update voor Interactieve TV afgerond is.
Dit houd in dat ik vanaf nu op meerder kanalen kan opnemen en dat ik 10 nederlandse zenders in HD kwaliteit op kanaal 701 t/m 710 kan kijken.
De HD kanalen werken helaas bij mij nog niet maar ik ga er van uit dat dat z.s.m. wel gaat werken.
Het opnemen om meerder kanalen tegelijk duurde bij mij ook enkele uren voor dat dat werkte.
Wat eigenlijk mijn vraag is, zouden de HD kanalen niet op kanaal 1 t/m 10 kunnen komen?
Zelf kun je niets instellen wat betrefd de volgorde, maar ik gebruik de nederlandse kanalen 1 t/m 10 (net als zo velen) het meest.
Als deze kanalen in HD te zien zijn lijkt het mij vrij logisch dat hier eerder naar word gekeken dan dezelfde kanalen in gewone weergave.
Het is straks veel lastigger zappen en als je b.v. naar RTL 4 wilt kijken moet je 704 in typen i.p.v. 4.
De 10 nederlandse zenders in HD weergave is echt wel een meerwaarde, alleen jammer dat ze op zo'n vreemde plaats komen te staan.
icon

Beste antwoord door Henk 20 april 2012, 10:38

@Arjan1,

Welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om kanalen op een andere plek te zetten. Wat u zou kunnen doen is een nieuwe profiel aanmaken en daarin alleen de HD-zenders kiezen zodat u tussen de HD-zenders kunt zappen.

@henk67,

Goed om te lezen! :)

Henk
Bekijk reactie

48 reacties

Ditzelfde is ook mijn vraag. Kan WebCare van Telfort hier wat over zeggen.
Overigens lijkt de zenderwissel na de update veel sneller te gaan, ook de verbinding internet lijkt sneller.
Bovenstaande is tot nu toe 'gevoel' en dit is natuurlijk relatief... Tot nu toe (1 dag) positief..
Reputatie 4
Badge +3
@Arjan1,

Welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om kanalen op een andere plek te zetten. Wat u zou kunnen doen is een nieuwe profiel aanmaken en daarin alleen de HD-zenders kiezen zodat u tussen de HD-zenders kunt zappen.

@henk67,

Goed om te lezen! :)

Henk
De HD zenders werken bij mij helaas nog niet.
Ik heb gebeld met de helpdesk, en mij is verteld dat het verstuurde mailtje niet goed was.
Tussen nu en 7 mei zouden de HD kanalen moeten werken.
Hierover waren al meer telefoontjes geweest.
Jammer dat er dan een mailtje word verstuurd waarin word geschreven dat ik vanaf nu kan genieten van de HD zenders.
Als de inhoud van dit mailtje niet klopt lijkt het mij toch vrij logisch dat er een mailtje achter aan komt waarin de juiste oplever datum staat.
Scheeld weer heel wat mensen puzzelen en bellen met de helpdesk.

Helaas, we wachten met spanning af.
Badge
Bij mij doen de HD zenders het wel, maar ik zie alleen geen verschil met de SD zenders.
Reputatie 4
Badge +3
@rvp67,

De HD-zenders staan actief bij u, heeft u de beeldscherm-instellingen ook op de juiste stand staan (720p)?

Henk
Badge
Mijn tv zet hem auomatisch op 720p

Het beeld is mooi hoor, maar dat zijn de SD zenders ook 🙂
@rvp67,

De HD-zenders staan actief bij u, heeft u de beeldscherm-instellingen ook op de juiste stand staan (720p)?

Henk

Dacht dat de instellingen op 1080i moest, maar goed.
Ik heb de instelling nu op 720p gezet maar helaas, kanaal 701 t/m 710 werken bij mij niet.
Ben gisteren gebeld door Telfort dat op mijn ontvanger de optie HD ontvangst uit stond, ik heb het nogmaals gecontroleerd en deze staat echt wel aan.
Ik heb gelijk verteld dat ik via de helpdesk te horen heb gekregen dat het wel 7 mei kon worden voor de HD ontvangst bij mij kan werken.
Hiervan wist deze meneer niets.
Vreemd allemaal, opname op meerdere kanalen werkt hier wel, maar ik ontvang de kanalen 701 t/m 710 dus niet.
Word het nou 7 mei, of zou het nu toch moeten werken?
Badge +1
Hoi Henk,

Zie dat er al diverse mensen de update hebben gehad. Kun je er iets over zeggen wanneer dat hier gaat gebeuren?
Badge +2
@Pietje5,

Tot 7 mei worden iedere nacht in batches bestaande klanten geüpdatet. In de volgorde hebben wij geen inzicht.

Hugo
@Pietje5,

Tot 7 mei worden iedere nacht in batches bestaande klanten geüpdatet. In de volgorde hebben wij geen inzicht.

Hugo

Zou dan het opnemen pakket en de ontvangst van HD alle 2 moeten werken?
HD werkt bij mij dus nog niet, opnemen op meerdere kanalen wel.
Badge +1
@Pietje5, Tot 7 mei worden iedere nacht in batches bestaande klanten geüpdatet. In de volgorde hebben wij geen inzicht. Hugo

Dank! Update inmiddels plaatsgevonden zie ik in mijn mail. Ben heel benieuwd.

Groet,

Peter
Badge +2
@Arjan1,

Ja dat gaat tegelijk. Heeft u in de instellingen van de Interactieve TV onvanger HD op "Ja" staan?

@Pietje5,

Ah, kijk eens aan :)

Hugo
Badge +1
Hoi Hugo,

Even een ander vraagje. Weet jij of er al VDSL op mijn adres te krijgen is? Telfort zegt van niet, maar KPN zegt dat ik 40MB internet kan bestellen.

Groet,

Peter
@Arjan1,

Ja dat gaat tegelijk. Heeft u in de instellingen van de Interactieve TV onvanger HD op "Ja" staan?

@Pietje5,

Ah, kijk eens aan :)

Hugo

Alvast bedankt voor je antwoord Hugo,

Ja die ik op ja staan, en de beeldscherm instelling heb ik ook al op 720P gezet.
Al een paar keer de ontvanger opnieuw opgestart maar krijg de kanalen 701 t/m 710 helaas niet te zien.
Badge +2
Vreemd, HD staat bij u al sinds 19 april geactiveerd en de intrainsnelheid is voldoende. Ik ga navraag doen en zal u hier op de hoogte houden.

Hugo
Ik heb gisteren het mailtje ook ontvangen, maar geen verandering op mijn STB.

Heb vervolgens de software verwijderd en opnieuw erop gezet (stekker eruit en menu toets op afstandbedieding ingedrukt houden als de spanning er weer opgezet wordt). Vreemd genoeg kwam eerst de oude software weer op de Motorola, maar naar een seconde of dertig begon er spontaan weer een update.
Toen dit klaar was, had ik wel de HD zender!
Badge +1
@Arjan1, Ja dat gaat tegelijk. Heeft u in de instellingen van de Interactieve TV onvanger HD op "Ja" staan? @Pietje5, Ah, kijk eens aan 🙂 Hugo

Super strak beeldje hoor! Alles werkt perfect. Zou wel mooi zijn als ze de standaard HD zenders gewoon op 1 t/m 10 zetten.
Vreemd, HD staat bij u al sinds 19 april geactiveerd en de intrainsnelheid is voldoende. Ik ga navraag doen en zal u hier op de hoogte houden.

Hugo

We wachten in spanning af,
Ook ik heb de ontvanger maar eens gereset zoals WMIPTV heeft gedaan maar bij mij verandert er niets....Nog steeds geen HD zenders.
Ook al eens een andere utp kabel tussen mijn modem en router geplaatst maar mag helaas niets baten.
Vanmorgen maar weer eens de ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen en de software verwijderd.
Na opnieuw opgestart te hebben nog geen HD kanalen.
Ontvanger verplaatst naar 40cm vanaf het modem en aangesloten met een cat6 kabeltje.
Alles nogmaals opnieuw opgestart maar het apparaat weigert om de HD kanalen weer te geven.
Instellingen maar weer eens gecontroleerd in mijn ontvanger, maar helaas !!!!
De ontvangst van HD kanalen 701 t/m 710 zou bij mij nu al meer dan een week moeten werken maar heb tot nu toe nog nooit een HD kanaal gezien.
Slechte zaak......heel erg jammer........
Badge +2
@Arjan1,

Ik begrijp dat het jammer is. Ik heb helaas nog niet meer informatie, maar we hebben uw aansluiting in onderzoek. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
@Arjan1,

Ik begrijp dat het jammer is. Ik heb helaas nog niet meer informatie, maar we hebben uw aansluiting in onderzoek. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

Gelukkig, wachten we geduldig af.
In ieder geval alvast bedankt.
@rvp67,

Henk

Beste Henk,
op de site van Philips geven ze dit als antwoord op de vraag;

Hoe kan ik de beeldkwaliteit van de TV verbeteren?Om van de hoogste beeldkwaliteit te genieten, dient u te controleren of uw installatie voldoet aan de volgende voorwaarden:
Sluit de signaalbron aan met een HDMI-kabel.
Controleer of de signaalbron uitzendt in High Definition-kwaliteit (HD). Dat betekent video-indeling 1080i of 1080p.
U kunt alleen van alle voordelen van High Definition genieten als u uw externe apparaat aansluit met een HDMI-kabel.
Als uw externe apparaat geen HDMI-uitgangen heeft, dan is de YPbPr-aansluiting (of Component- of YUV-aansluiting) het beste alternatief.

Dit is tegenstrijdig met uw antwoord. Kunt u mij hierover meer uitleg geven?
Badge
Bij mij doen de HD zenders het wel, maar ik zie alleen geen verschil met de SD zenders.

Ik vind het verschil in kwaliteit ook minimaal, had meer verwacht. Ik zie wel dat er ongeveer 3.5Mbps aan bandbreedte extra wordt gebruikt. STB staat op 720P.

Het werkte trouwens pas bij mij nadat ik de software voor de STB opnieuw ingeladen had.
Badge +2
Gelukkig, wachten we geduldig af.
In ieder geval alvast bedankt.

Er loopt een onderzoek bij de TV mannen van KPN. Ik verwacht door de tussenkomst van koninginnedag wel pas dinsdag een terugkoppeling / resultaat. Nogmaals voor de zekerheid; HD staat in de TV onvanger op "Ja"?
Beste Henk,

Dit is tegenstrijdig met uw antwoord. Kunt u mij hierover meer uitleg geven?

Henk bedoelt de beeldscherminstellingen in de Interactieve TV ontvanger, waar staan die op?

Hugo
Badge

Ik vind het verschil in kwaliteit ook minimaal, had meer verwacht. Ik zie wel dat er ongeveer 3.5Mbps aan bandbreedte extra wordt gebruikt. STB staat op 720P.

Het werkte trouwens pas bij mij nadat ik de software voor de STB opnieuw ingeladen had.

Het volgende artikel sluit precies aan bij mijn ervaring met hdtv.

Reageer