beantwoord

Verbindingsset doet het niet foutmelding 143

• 18 november 2017
  • 36 reacties
  • 1062 keer bekeken

Reputatie 1
Beste telfort, na alles geprobeerd te hebben zoals resetten alle stekkers eruit koppelen setjes omgedraaid en alles wat ik gelezen heb doet mijn verbindingsset het nog steeds niet de ene heeft 1ste en derde lampje wit en andere middelste rood en derde wit en als je ze omdraaid blijven op dezelfde adapters dezelfde kleuren ik weet het nu echt niet meer....ik hoop dat jullie mij helpen kunnen.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deesje1966 23 december 2017, 19:44

Ik heb de nieuwe verbindingsset ontvangen en aangesloten en HIJ DOET HET!!!!!
Zo blij......ik wil jullie bedanken voor de hulp die jullie geboden hebben en hele fijne dagen...als ik ooit nog iets heb(hoop het niet natuurlijk) kom ik hier weer terug....

Groetjes Deesje1966.......
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Eén van de twee omdraaien. Niet beiden.
Reputatie 1
Sorry ik weet niet wat je bedoelt maar ik heb ze omgewisseld om te kijken wat ze dan doen maar hij blijft in slaapkamer f143 aangeven.
Reputatie 8
Badge +11
Van de verbindingsset één van de twee andersom in het stopcontact doen. Ze onderling van plek wisselen of beiden omdraaien heeft weinig zin.
Reputatie 1
Okee..ik heb het geprobeerd maar helaas heeft dat ook niet geholpen
Reputatie 1
Maar die ene die roodaan geeft in slpkamer en die in wnkamer zit is nu nog steeds rood dus miss is de set kapot??
Reputatie 8
Badge +11
Zou kunnen, ik heb geen ervaring met zo'n set. Misschien weet een ander zo het antwoord voor je.

Heeft het trouwens wel gewerkt?
Reputatie 8
Badge +18
Volgens mij is een van de devolos defect omdat je ze al gereset hebt en die ene rood blijft branden, vul in je forumprofiel je klantnummer in dan weet webcare meteen wie je bent als ze besluiten om je een vervangende devolo toe sturen

Wat je nog kunt proberen om de firmware opnieuw te installeren zie onderstaande link hoe je dat doet

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/software-tvverbindingsset-opnieuw-installeren.htm

Onderstaande link gaat over de problemen met je setje
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
Reputatie 1
Hoi Jimmy, opnieuw installeren heb ik ingedrukt maar kan het niet openen en de 2xe link hebbik al een x doorlopen en daarna deed hij het nog niet...
1e link werkt hier prima.
Nog een keer proberen, of op ander apparaat?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Deesje1966, wat onhandig dat je TV-verbindingsset het niet doet! :? Kun je in een privébericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, geboortedatum, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan kan ik met je meekijken 🙂.

Als het resetten van de verbindingsset niet helpt, kun je nog de software opnieuw installeren zoals @jimny in een eerder bericht had gedeeld. Hoor graag of dit heeft geholpen!
Reputatie 4
Badge +6
Hey Deesje1966, in een ander topic heb je gereageerd dat je verbindingsset het nog steeds niet doet. Om je verder te helpen heb ik meer inzicht nodig in de situatie. Betekent dat je helemaal geen televisie kunt kijken en je constant foutcode 143 ziet? Klopt het dat je de stappen van deze video hebt doorlopen? Heb je beide tv-ontvangers door middel van een tv-verbindingsset aangesloten? Op afstand meet ik een stabiele tv-verbinding. Ben je in de gelegenheid om je tv bekabeld aan te sluiten op je modem? Zo ja, werkt je tv-verbinding dan goed? Kun je de verbindingset bij het modem op een ander stopcontact aansluiten?

Een hele hoop vragen! Maar aan de hand van de antwoorden kunnen we je verder helpen 😳.
Reputatie 1
Hoi Deborah, fijn dat je mij wilt helpen, ik kan idd in de slpkamer geen televisie kijken daar is constant F143, wat mijn dochter super jammer vindt want het is haar slpkamer, de stappen van de video heb ik doorlopen al meerdere keren zelfs samen met anderen want ik ben niet heel technisch, beide ontvangers hebben een verbindingsset, ik kan helaas de tv ontvanger van de slpkamer niet bekabeld aansluiten op de modem, drm heb ik draadloos genomen omdat dat zowiezo niet kan, in wnkamer heb ik dat wel, en ik het ook niet op een ander stopcontact kan doen daar ik weinig stopcontacten heb in slpkamer en dit de enige mogelijkheid was, ik zou nog kunnen updaten maar hij is nog geen jaar oud dus lijkt mij eigenlijk niet nodig maar hoop dat ik je vragen beantwoord hebt,
Groetjes Deesje1966
Reputatie 8
Badge +18
De adapter van de verbindingset mag alleen in een stopcontact en dus nooit samen met een andere bron, de eventuele andere aansluiting mag wel in het stopcontact van de verbindingset.

Wat ook wel eens helpt is om de adapter een halve slag te draaien
Reputatie 1
Ja maar dat gaat bij mij dus niet en heb daarvoor nog nooit problemen gehad en vroeger had je andere ontvangers die draadloos waren bestaan die niet meer die je bij het raam moest zetten?
Maar hoe bedoel je halve slag draaien?
Reputatie 8
Badge +11
Die ontvanger in het raam is Digitenne. Dat bestaat nog steeds.
Halve slag draaien is niet meer dan hem uit het stopcontact halen en er andersom weer in steken. Eén van beide stekkers (bijvoorbeeld die in de slaapkamer). Niet beiden!
Reputatie 1
Oh oke ja telfort heeft geen digitenne natuurlijk en ik heb dat al een keer geprobeerd op 1 stekker draaien heeft niet geholpen helaas en ik geprobeerd om hem alleen in stopcontact te doen dat heeft ook niet geholpen dus ik weet het echt niet meer alleen updaten moet ik nog doen terwijl hij geen jaar oud is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat hij nog geen jaar oud is zegt niets. Bij updaten wordt de nieuwste versie van de software erop gezet.
Software als zodanig verouderd niet in de zin van steeds slechter gaan werken door slijtage, maar kan wel verbeterd worden. Kleine of grote fouten eruit halen of het nog beter laten werken.
Daarom kan een update altijd zinvol zijn, hoewel er best voorbeelden de vinden zijn van apparaten die na een update slechter gaan werken. En daar volgt dan weer een update op :8
Reputatie 1
Dan ga ik wel updaten moet ik ze alletwee updaten? En dan met de kabel in de laptop en dan?
Reputatie 8
Badge +11
Updaten zou ik zeker bij beiden doen.
Hoe dat moet kan ik je (momenteel) niet vertellen. Ik zou het hier op de site moeten opzoeken en de zoekfunctie werkt niet lekker. Hopen dat dat snel verholpen is.
Misschien heeft een ander die kennis wel paraat. Dan komt de reactie wel.
Reputatie 1
Oke iig heel erg bedankt
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan
Reputatie 8
Badge +11
De even-snel-op-de-site-kijken optie terzijde geschoven en hier het resultaat:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/software-tvverbindingsset-opnieuw-installeren.htm
Reputatie 1
Dank je wel ik ga vanavond na mijn werk kijken of het mij gaat lukken, dan hoor je het wel.
Reputatie 8
Badge +11
Prima. Succes!
Reputatie 1
Dank je

Reageer