beantwoord

Verbindingsset defect en 14 dagen geen tv

• 17 juli 2015
  • 23 reacties
  • 620 keer bekeken

Op 2 juli heeft er een blikseminslag plaatsgevonden bij mij in de straat. Veel schade overal, bij mijzelf een tv op de slaapkamer en naar later bleek was ook mijn verbindingsset defect geraakt. Had dus geen tv en dus naar de klantenservice gebeld. In eerste instantie kreeg ik het advies om de aansluitpunten van mijn telefoonkabel opnieuw blank te maken, want er zat ruis op het signaal. Dit gedaan, maar het hielp dus niet. Wederom de klantenservice gebeld, en nadat ik op advies de nodige controles/handelingen uitgevoerd had, was de conclusie dat een van de apparaten van mijn verbindingsset defect was. Er zou een

nieuwe set

opgestuurd worden was de afspraak. Twee dagen later kwam er een pakketje met maar één apparaat van de verbindingsset, kan ook dacht ik bij mezelf er is er ook maar één stuk.Dit apparaat week wel enigszins af van de set die ik in bezit had. Maar helaas kreeg ik de verbinding niet aan de praat. Weer naar de helpdesk gebeld die ik meer als een uur aan de lijn heb gehad om allerlei zaken te proberen, wat uiteindelijk niets opleverde. De conclusie van de helpdeskmedewerker was dan ook dat de twee apparaten niet compatible waren met elkaar. Dit zou dus niet gebeurd zijn als ik meteen een set had ontvangen. Mij werd toegezegd dat per omgaande een tweede apparaat zou worden toegezonden. Maar na de maximum levertijd van vijf dagen had ik nog steeds niets ontvangen. Nou ja, dan bel je maar weer eens. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen van de helpdeskmedewerker dat de verschillende verbindingsapparaten wel compatible met elkaar waren, en dat het nieuwe mij toegezonden apparaat dus defect was. Daarop ben ik boos geworden en heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet langer zonder tv wilde blijven. Hij wist het blijkbaar ook niet meer en verbond mij door met de tweede lijn. De medewerker daar was niet helemaal overtuigd van het al dan niet compatible zijn, en heeft voor de zekerheid hier nog naar geïnformeerd. De twee types bleken dus inderdaad niet compatible te zijn. De reden dat ik het tweede apparaat nog niet ontvangen had bleek een miscommunicatie te zijn geweest, en ik zou wederom een nieuw apparaat ontvangen. Gisteren 16/7 heb ik dan ook het tweede verbindingsapparaat ontvangen, en de tv werkt weer naar behoren.

Dat betekent dus 2 weken geen tv, ik hoorde eerder op een ander topic dat Telfort bij bliksemschade geen compensatie van het abogeld geeft, Maar hier lijkt het mij duidelijk dat door fouten en ondeskundigheid van Telfortmedewerkers ik dus twee weken geen TV heb kunnen kijken.

Telfort moet wat mij betreft eens wat meer moeite doen om de parate kennis van zijn medewerkers op peil te houden, dan komen zulke onnodige incidenten niet meer voor, in dit opzicht is de Telfort leuze "Meer kwaliteit voor minder geld" absoluut niet van toepassing.:@:@:@
icon

Beste antwoord door lasorey 18 juli 2015, 12:22

De leus is eigenlijk; Telfort, werkt in je voordeel.

Wat goed van Telfort is; ze sturen jou kosteloos een nieuwe set terwijl de draadloze verbindingsset eigenlijk eigendom is van jezelf (en je dus eigenlijk een nieuwe zou horen te kopen). Minder goed is overduidelijk dat het 2 weken duurt voordat je de set binnen krijgt...

Hoe kom je aan deze wijsheid? Volgens mij is de verkoper gewoon verplicht om garantie te leveren op zijn diensten of producten. 2 jaar minimaal, en daarna vervalt de garantie nog niet maar draait de bewijslast gewoon om.
Bekijk reactie

23 reacties

Badge +2

Wat goed van Telfort is; ze sturen jou kosteloos een nieuwe set terwijl de draadloze verbindingsset eigenlijk eigendom is van jezelf (en je dus eigenlijk een nieuwe zou horen te kopen). Minder goed is overduidelijk dat het 2 weken duurt voordat je de set binnen krijgt...

Hoe kom je aan deze wijsheid? Volgens mij is de verkoper gewoon verplicht om garantie te leveren op zijn diensten of producten. 2 jaar minimaal, en daarna vervalt de garantie nog niet maar draait de bewijslast gewoon om.

Ik heb er niet bijverteld dat ik de oude set (mijn eigendom dus) moest retourneren, dus is het logisch dat ik dan een nieuwe set krijg. of werkt dit niet zo.............
Reputatie 8
Badge +19

Volgens mij is de verkoper gewoon verplicht om garantie te leveren op zijn diensten of producten. 2 jaar minimaal..

Ook als het apparaat door blikseminslag gesneuveld is..?
Ik denk het niet, doe maar een beroep op je eigen verzekering...
Badge +2
Als mijn tv door de bliksem sneuvelt heb ik daar ook geen garantie op, met de draadloze verbindingsset idem dito. Mijn oorspronkelijke reactie beschreef de situatie dus goed. Dus Telfort heeft het goede voor jou als klant gedaan, maar alleen rijkelijk laat.
Ja, jullie hebben gelijk. Bliksem valt niet onder de garantie, my bad.

Volgens mij is de verkoper gewoon verplicht om garantie te leveren op zijn diensten of producten. 2 jaar minimaal..

Ook als het apparaat door blikseminslag gesneuveld is..?
Ik denk het niet, doe maar een beroep op je eigen verzekering...

Waarom moet ik dan mijn oude set inleveren?????

Waarom moet dan mijn oude set retour naar Telfort, maar het gaat hier niet om de garantie, het gaat om het feit dat ik twee weken geen tv heb gehad, door toedoen van Telfort, ik kan dus aanspraak maken op compensatie, het gaat hierbij omn het principe.
Wat je niet krijgt hoef je ook niet te betalen.....
Reputatie 8
Badge +19

Waarom moet dan mijn oude set retour naar Telfort, maar het gaat hier niet om de garantie, het gaat om het feit dat ik twee weken geen tv heb gehad, door toedoen van Telfort, ik kan dus aanspraak maken op compensatie, het gaat hierbij omn het principe.

Even wat dingen in perspectief zetten...
* De oude set zal Telfort retour willen hebben om de geclaimde schade te kunnen vaststellen, iets wat me logisch lijkt als ze je sowieso 'ongezien' GRATIS een nieuw toesturen terwijl ze hiertoe NIET verplicht zijn.

* Je had die twee weken niet zonder TV hoeven te zitten als je de moeite had genomen om een kabel aan te sluiten tussen de TV en de TV-ontvanger, dit werkte gewoon in die periode.
Telfort garandeert de TV-ontvangst via de draadloze ontvangers niet dus komt dit niet in aanmerking voor compensatie.

Feit blijft dat het sneller dan in twee weken afgehandeld had kunnen worden.
Maar dat is dan ook het enige punt waar je gelijk in hebt... ;)
De rest zijn gewoon de harde feiten.

Je had eigenlijk gewoon niet moeten zeggen dat je blikseminslag had. De verkoper moet nog altijd bewijzen dat het niet zijn schuld is. Ik denk dat ze daarom ook de oude set wilden hebben, er zijn namelijk wel wat mogeijkheden om dat vast te stellen.

* De oude set zal Telfort retour willen hebben om de geclaimde schade te kunnen vaststellen, iets wat me logisch lijkt als ze je sowieso 'ongezien' GRATIS een nieuw toesturen terwijl ze hiertoe NIET verplicht zijn.

* Je had die twee weken niet zonder TV hoeven te zitten als je de moeite had genomen om een kabel aan te sluiten tussen de TV en de TV-ontvanger, dit werkte gewoon in die periode.
Telfort garandeert de TV-ontvangst via de draadloze ontvangers niet dus komt dit niet in aanmerking voor compensatie.

Toch nog even een laatste reactie:

- Als Telfort zijn zaakjes voor elkaar zou hebben (waar ik vanuit ben gegaan) dan had ik 2 a 3 dagen geen TV gehad, voor mij niet onoverkomelijk. Maar om als excuus te zeggen had maar een kabel gebruikt, is wel erg goedkoop. Meteen een kabel kopen van 15 meter? Zo'n ding kost waarschijnlijk meer als een maandtarief TV van Telfort, voor in een principe enkele dagen. Nog los van het feit of dat in mijn situatie wel mogelijk is. Ik heb indertijd niet voor Jan met de korte achternaam zo'n set aangeschaft.

-Het wordt wel steeds fraaier, Telfort verkoopt zaken waarvan zij niet garanderen dat het werkt. Dat komt akelig dicht in de buurt van (zal het netjes zeggen) de boel belazeren.

-De laatste opmerking slaat echt wel alles, gewoon toegeven dat Telfort fout zit, en dat zij er verder niks mee doen.

Rapportcijfer voor de service van Telfort is in deze voor mij dus een dikke nul.

Reputatie 8
Badge +19
[...]
Maar om als excuus te zeggen had maar een kabel gebruikt, is wel erg goedkoop. Meteen een kabel kopen van 15 meter? Zo'n ding kost waarschijnlijk meer als een maandtarief TV van Telfort...

Valt wel mee hoor... ;)

http://www.allekabels.nl/utp-kabel/7390/1098188/netwerkkabel-cat-5e-uutp.html

En bij de meeste bouwmarkten zijn ze nog goedkoper.
Badge +2

Toch nog even een laatste reactie:

- Als Telfort zijn zaakjes voor elkaar zou hebben (waar ik vanuit ben gegaan) dan had ik 2 a 3 dagen geen TV gehad, voor mij niet onoverkomelijk. Maar om als excuus te zeggen had maar een kabel gebruikt, is wel erg goedkoop. Meteen een kabel kopen van 15 meter? Zo'n ding kost waarschijnlijk meer als een maandtarief TV van Telfort, voor in een principe enkele dagen. Nog los van het feit of dat in mijn situatie wel mogelijk is. Ik heb indertijd niet voor Jan met de korte achternaam zo'n set aangeschaft.

-Het wordt wel steeds fraaier, Telfort verkoopt zaken waarvan zij niet garanderen dat het werkt. Dat komt akelig dicht in de buurt van (zal het netjes zeggen) de boel belazeren.

-De laatste opmerking slaat echt wel alles, gewoon toegeven dat Telfort fout zit, en dat zij er verder niks mee doen.

Rapportcijfer voor de service van Telfort is in deze voor mij dus een dikke nul.

Waar HEB je het over?
Niemand die in dit topic tot op heden heeft gereageerd werkt bij Telfort....
@Mathijs, dan kan ie alsnog een oordeel geven over de klantenservice.
Badge +2

Zeker, maar hij lijkt een uitspraak te doen over Telfort op basis van meningen van wat andere mede-forum leden hier. Dat vindt ik nogal vreemd, aangezien iedereen die voor Telfort werkt hier op het forum duidelijk herkanbaar is doordat er 'Telfort' in hun naam staat.
Reputatie 8
Badge +2
@Hasje,

Mijn excuus voor deze enigszins late reactie.

Jouw verhaal begrijp ik goed, ik snap dan ook dat dit jou wat dat betreft teleurstelt. De uitleg van Enterprise en Matthijs dekken jouw vragen wat mij betreft volledig. Is er nu nog iets wat je wil dat ik voor jou doe of nader toe kan lichten? Ik doe het graag. 🙂

@Enterprise, @Matthijs1986,

Thanks! :)

Michael

Zeker, maar hij lijkt een uitspraak te doen over Telfort op basis van meningen van wat andere mede-forum leden hier. Dat vindt ik nogal vreemd, aangezien iedereen die voor Telfort werkt hier op het forum duidelijk herkanbaar is doordat er 'Telfort' in hun naam staat.

Ik kreeg hier de indruk dat bepaalde mensen namens Telfort spraken/spreken dus ook een slechte zaak dat Telfort zijn standpunt niet eerder in deze discussie had verwoord. Mijn oordeel is deels gebaseerd op de werkwijze van de helpdesk, en deels op, wat ik aannam als Telfort standpunt, hier op het forum gezegd werd. Naar nu blijkt wat Michael-Telfort zegt is dat ook zo.
Mijn standpunt over de Telfort-service blijft dus ongewijzigd.
@Hasje,

Mijn excuus voor deze enigszins late reactie.

Jouw verhaal begrijp ik goed, ik snap dan ook dat dit jou wat dat betreft teleurstelt. De uitleg van Enterprise en Matthijs dekken jouw vragen wat mij betreft volledig. Is er nu nog iets wat je wil dat ik voor jou doe of nader toe kan lichten? Ik doe het graag. 🙂

@Enterprise, @Matthijs1986,

Thanks! :)

Michael

Wat ik hierop wil zeggen, is dat Telfort eens moet zorgdragen dat zijn helpdeskmedewerkers beter en juist geinstrueerd moeten zijn/worden. Krijg over procedures daar verschillende antwoorden!!
Opmerkelijk dat je nu pas komt met een reactie terwijl deze discussie al enige weken loopt, en in feite al beeindigd is.:?:?:?
Reputatie 8
Badge +2
@Hasje,

Nogmaals, ik begrijp heel goed dat de huidige gang van zaken jou teleurstelt. Het is zo dat, indien een DVS of DVS'en defect raakt of raken door onvoorziene zaken als bijvoorbeeld blikseminslag, wij deze voor jou vervangen. Het is inderdaad kwalijk en voor mij lastig om goed te praten dat hier wellicht sneller en accurater gehandeld had kunnen worden.

De twee Interactieve TV-loze weken kan ik niet voor jou 'terugtoveren'. Zodoende vroeg ik mij af wat je precies wenst dat ik voor jou doe. Ik zou bijvoorbeeld een compensatie aan kunnen maken voor de tijd dat je niet naar behoren hebt kunnen genieten van onze dienst.

Kijk uit naar je reactie!

Michael
@Hasje,

Nogmaals, ik begrijp heel goed dat de huidige gang van zaken jou teleurstelt. Het is zo dat, indien een DVS of DVS'en defect raakt of raken door onvoorziene zaken als bijvoorbeeld blikseminslag, wij deze voor jou vervangen. Het is inderdaad kwalijk en voor mij lastig om goed te praten dat hier wellicht sneller en accurater gehandeld had kunnen worden.

De twee Interactieve TV-loze weken kan ik niet voor jou 'terugtoveren'. Zodoende vroeg ik mij af wat je precies wenst dat ik voor jou doe. Ik zou bijvoorbeeld een compensatie aan kunnen maken voor de tijd dat je niet naar behoren hebt kunnen genieten van onze dienst.

Kijk uit naar je reactie!

Michael

Het is jammer dat je deze discussie niet eerder gevolgd hebt. Maar dan had je al eerder geweten waar het mij om ging.
Je schiet in de roos met je opmerking over compensatie. Wat ik al eerder hier opmerkte is "wat je niet krijgt hoef je ook niet te betalen" Als het hier om twee of drie TV-loze dagen had gegaan had je mij hier niet over gehoord. Maar door fouten en onkunde van Telfort medewerkers is dat 14 dagen geworden. Het gaat ook niet zozeer om het geld, want het is beslist geen spectaculair bedrag, maar wat ik al eerder gezegd heb heb om het principe.
Ik wacht dus verder maar af.
Reputatie 8
Badge +2
@Hasje,

Het is inderdaad jammer dat de discussie mij niet eerder is opgevallen, anders had ik jou dit eerder kunnen toezeggen en dit had wat ergernissen gespaard. Mede door het feit dat dit eerder opgelost had kunnen worden kan ik mij vinden in jouw mening over hoe dit is afgewikkeld. Ik maak nu een compensatie aan die als figuurlijke pleister op de wond moet dienen. Je zult een correctie vinden op de eerstvolgende factuur.

Anders nog iets? :)

Michael
@Hasje,

Het is inderdaad jammer dat de discussie mij niet eerder is opgevallen, anders had ik jou dit eerder kunnen toezeggen en dit had wat ergernissen gespaard. Mede door het feit dat dit eerder opgelost had kunnen worden kan ik mij vinden in jouw mening over hoe dit is afgewikkeld. Ik maak nu een compensatie aan die als figuurlijke pleister op de wond moet dienen. Je zult een correctie vinden op de eerstvolgende factuur.

Anders nog iets? :)

Michael

Nee verder niets, alleen hoop ik op betere en juiste informatie van de helpdesk in voorkomend geval.
In ieder geval bedankt voor de moeite.
Reputatie 8
Badge +2
@Hasje,

Graag gedaan hoor! :)

Michael

Reageer