vraag

Verbindingsset 200 geeft rood lampje

• 12 januari 2019
  • TV
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds enige dagen weer regelmatig problemen met mijn verbindingsset 200. Dit ervaren we sinds we verhuisd zijn naar een riant groter huis met een glasvezel netwerk.

Ik heb twee TV's aangesloten met een verbindingsset 200. 1 in de woonkamer en 1 op de tweede verdieping. De TV in de woonkamer geeft problemen.
Ik heb de volgende stappen al doorlopen:
-Ik heb alle 3 de kastjes de software update uitgevoerd.
-Ik heb de TV rechtstreeks verbonden met een kabel, dan werkt alles prima.
-Ik heb de kastjes met elkaar verwisseld. Dan gaat het weer even goed, maar daarna is het probleem terug.
Het probleem lijkt zich vooral voor te doen in de woonkamer, de TV op de tweede verdieping gebruiken we minder dus is het probleem daar minder helder. (afstand woonkamer-modem is ong. 5 meter)
Als de TV in de woonkamer uit staat branden alle 3 de lampjes groen. Als de TV aanstaat brand het middelste lampje van tijd tot tijd rood en gaat de TV haperen tot geheel vastlopen. Ook Apple tv loopt dan geheel vast. Na resetten (wat een vervelende break van ongeveer 10 minuten geeft) is het niet altijd opgelost.

Het verbindingsset in de meterkast bij de modem geeft altijd alle lampjes groen.

Ik weet niet wat ik nu nog kan doen om goed beeld te krijgen. Dit probleem heb ik vervolgens in oktober via de telefoon besproken. Tijdens dit telefoongesprek gaf ik ook aan dat de tv regelmatig hapert én dat WiFi op zolder niet sterk genoeg was. Ik werd goed geholpen met het advies om een versterker voor boven te kopen en dan zou Telfort een nieuwe versie van de verbindingsset sturen.

Dit laatste is helaas nooit gebeurd, maar nu na drie maanden blijft het toch erg storend. Vandaag heb ik nogmaals gebeld (28 minuten aan de lijn gehangen) en toen kreeg ik plots te horen dat deze laatste oplossing niet meer tot een service behoort van Telfort en ik ALLE drie de verbindingssetjes moet vervangen op eigen kosten.

In het telefoongesprek kreeg ik uiteraard bovenstaande tips die ik reeds al heb uitgevoerd en niet werken. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen en hoop via dit Forum als vaste klant van Telfort een passende oplossing te vinden voor dit probleem.

Mvg,
Monica de Blok-Broer

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Steek de verbindingsset (alleen die van de woonkamer) eens andersom in het stopcontact. Geeft dat verbetering?
Dag,

Je bedoeld 180 graden gedraaid? Ga ik proberen en eventjes ervaren.
Dank voor de snelle reactie.
Reputatie 8
Badge +11
Ja, dat bedoel ik inderdaad.

Succes, en laat het even weten.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Monica12345, ik lees dat je problemen hebt met de draadloze verbindingsset, de tv hapert, want het lampje begint rood te branden. Ik begrijp heel goed dat dat niet lekker tv kijkt. Nu heb je al een tip van GJC gekregen. Heeft dat geholpen?

Zo niet, zou je de adapters eens helemaal willen ontkoppelen?
1.Druk op de koppelknop aan de onderkant/zijkant van de TV-verbindingsset, net zolang totdat alle lampjes even uitgaan. Dit duurt ongeveer 12 seconden.
2.Hierna zal het huisjeslampje (lampje 2) uit blijven en is de verbindingsadapter ontkoppeld.
3.Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.

Om ze vervolgens weer opnieuw te koppelen:
1.Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
2.Begin bij adapter 1. Druk de koppelknop ongeveer 3 seconde in en laat deze los om de actie te bevestigen. Het powerlampje knippert nu en de adapter staat in koppelmodus.
3.Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het huisjeslampje (lampje 2) op beide adapters.

Geeft dat verbetering?

Reageer