beantwoord

Verbinding Modem valt steeds weg

• 22 augustus 2016
  • 52 reacties
  • 1251 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds anderhalve week heb ik een Telfort Internet+Interactieve TV abonnement.
Vanaf het begin heb ik eigenlijk al last vast een zeer onstabiele verbinding,
De modem valt in het ergste geval 's avonds elke 5 minuten weg (soort herstart) voor 5 minuten. Dit is natuurlijk geen doen.

De Experia 8 modem al een paar keer een harde reset gegeven, maar zonder resultaat. Bekabeling al nagekeken. TV-ontvanger op de TV-kast gezet (ivm warmte in de TV-kast), maar het mag allemaal niet baten.

Bij het inloggen in de modem kom je tijdens de storingen in de LOG : ''DSL Media Down'' te staan. Hieronder een Kopietje vaan een stukje LOG. Dit gebeurt er dus allemaal in 2 minuten terwijl wij nog niet wakker waren.

08/22/2016 07:04:41 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:40 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/22/2016 07:04:37 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:34 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:31 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:28 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:27 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.89.120.1,Lease time=51086
08/22/2016 07:04:27 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.89.120.32
08/22/2016 07:04:27 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.89.120.1
08/22/2016 07:04:27 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
08/22/2016 07:04:27 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/22/2016 07:04:24 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:21 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:18 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:15 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:04:15 DSL Media Up !
08/22/2016 07:02:40 DHCP Client: [ATM3]Could not find DHCP daemon to get information
08/22/2016 07:02:37 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
08/22/2016 07:02:34 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
08/22/2016 07:02:31 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
08/22/2016 07:02:31 DSL Media Down !
08/22/2016 07:02:28 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
08/22/2016 07:02:28 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/22/2016 07:02:25 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
08/22/2016 07:02:22 DHCP Client: [ATM1]Send Discover

Hoop dat hier snel iets mee gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet,

W. van Biljouw
icon

Beste antwoord door wessiejj91 24 augustus 2016, 01:46

Ik heb de hele dag geen een storing of hapering meer gehad. Het lag dus aan de wijze waarop ik de kabels had aangesloten, hoe stom het dan ook mag zijn.
Forumleden, bedankt voor de tips, adviezen en de hulp.
Mocht ik in de toekomst nog tegen problemen aanlopen, weet ik jullie weer te vinden :D
Wat mij betreft mag hier een slotje op.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt op een intern IP adres als DHCP server. Is deze wel netjes aangesloten op het ISRA punt
Reputatie 8
Badge +18
Gaat het om glasvezel of adsl aansluiting, is het modem zo dicht mogelijk max 50 cm aangesloten op het het ISRA punt
Reputatie 8
(Ter info: ''DSL Media Down'' betreft het een DSL-verbinding, geen glasvezel).

Heb je verder nog iets veranderd of achterliggend apparatuur in gebruik die iets met interne netwerk-adressen doet?
(IP-adressen die beginnen met 10.x.x.x zijn IP-adressen die gebruikt worden voor een intern netwerk).

Je schrijft "Bekabeling al nagekeken."
Wat houdt dat nakijken in?

Ter info: Bij gebruik van "normale" telefoonbekabeling moet de afstand tussen ISRA-punt en modem/router maximaal circa 50 cm zijn.

Welk ISRA-punt (aansluiting waarbij de KPN-grondkabel overgaat naar binnenbekabeling) is in gebruik?

Gebruik je mogelijk nog een netwerk verbinding-set (powerline)?
https://webshop.telfort.nl/nl/222983/tv-verbindingsset-650-2-adapters/
De kabel vanuit de lasdop = ongeveer 1,5 meter, (rode en blauwe draad) heb ik aangesloten op het grijze isra kastje die geleverd is door telfort. Vervolgens de bijgeleverde grijze stekker verbonden aan de modem. Dsl aansluiting.

Overdag doet ie het meestal beter dan `s avonds. Dit maakt het voor mij een vreemd verhaal. Ik heb in de woonkamer geen aparte telefoonlijn, dus de verbinding moet rechtstreeks uit de meterkast komen.
Reputatie 8
Badge +16
Wat zit er allemaal op het modem aan apparatuur aangesloten...?
Bekabeling nagekeken in de zin van:
Controle op beschadigingen, alles in de juiste poorten.
@Tuut-Tuut,
Qua draadloze verbindingen:

Sony-TV
2 mobiele telefoons
1 laptop
WiiU

Verder heb ik geen extra bekabelde verbindingen. Alleen het nodige in de modem : dus DSL, power en gele TV stekker
Reputatie 8
Badge +16
Zou je alle apparaten willen verwijderen/ontkoppelen van het modem, een reset uit voeren en daarna willen inloggen op het modem als de DSL verbinding terug is. Ik zie dan graag een screenprint van het statusoverzicht.
Ook draadloos bedoel je?
Reputatie 8
De kabel vanuit de lasdop = ongeveer 1,5 meter, (rode en blauwe draad) heb ik aangesloten op het grijze isra kastje die geleverd is door telfort. Vervolgens de bijgeleverde grijze stekker verbonden aan de modem. Dsl aansluiting.
Bij elkaar lijkt me dat teveel lengte aan kabels. Als ik het goed begrijp 2 kabels.
- Lasdop ----> grijs kastje
- Grijs kastje ----> Experia Box V8

Is er een mogelijkheid het eerste stuk naar het grijze kastje wat in te korten?
Ik begrijp dat je enigszins "reserve" over wilt houden, maar 1,5 meter is wel erg ruimschoots om "calamiteiten" op te vangen als er eens een kastje uitgewisseld en/of uiteinden van de draad een keer extra gestript moeten worden.
Vervolgens van het grijze kastje naar de Experia Box V8 zo kort mogelijk.
Ik waardeer al de hulp tot nu toe, ik ga er vanavond mee verder. Werkverplichtingen enzo ;p
Reputatie 8
Badge +16
Ook draadloos bedoel je?

Ja echt even alles afkoppelen. Reset en daarna inloggen op het modem.
Als ik de experia box daarmee in de meterkast moet zetten, red ik het niet met de tv kabel qua lengte 😞 het beste zou dan denk ik zijn om een externe telefoonlijn/wandcontactdoos te laten plaatsen in de woonkamer
@Tuut-Tuut,

Ik ga dit vanavond even proberen. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Als ik de experia box daarmee in de meterkast moet zetten, red ik het niet met de tv kabel qua lengte 😞 het beste zou dan denk ik zijn om een externe telefoonlijn/wandcontactdoos te laten plaatsen in de woonkamer

Om uit te sluiten dat er ergens een verkeerde aansluiting/koppeling zit is het verstandig om te testen in de meterkast. Werkt het daar goed en krijg je het juiste IP adres dan kan er verder gezocht worden
Reputatie 8
Dat kan, maar de kabel die je binnendoor doortrekt moet dan wel aan bepaalde eisen voldoen, waar een "gewone" standaard telefoonkabel niet in voorziet.
- Kabel die bestaat uit een goede kwaliteit binnendraad met koperen aders die per aderpaar zijn getwist (=gedraaid)
- Met een afgeschermde mantel die bovendien als het kan ook nog wordt geaard.

De volgende kabels voldoen er aan:
http://www.allekabels.nl/dsl-kabel/7397/1259775/dsl-kabel-per-meter.html
http://www.allekabels.nl/dsl-kabel/7397/1259681/dsl-kabel-op-rol.html

Ter inspiratie (algemeen ----> zowel DSL-kabel als glasvezel + intern netwerk)
Uitvoerige beschrijving met foto's < DEEL 1 > en vervolgreacties naar beneden.
Verdere uitbouw < DEEL 2 > en < DEEL 3 >
Als de kabel door PVC-buis getrokken moet worden, gebruik dan kabelvet < HIER uitvoerige beschrijving >
Maar dan zou ik de kabel vanuit de lasdop dus moeten inkorten tot +/- 50 cm. (Als ik het goed begrepen heb) die aansluiten op het isra kastje, en dan verder kijken? Dan heb ik alleen wel mn TV op de salontafel staan haha. En als dat de oplossing dan niet is, dan zit ik totdat er een oplossing is dus met de tv op tafel haha
Ik kan niet goed bij de lasdop komen, zit onderin de meterkast. Dus ik weet niet precies watvoor kabel dat is. ( ik ben bereid om te slopen, de gang moet toch nog opgeknapt worden.:)) Er komt uit die kabel iig een rood een een blauw draad. Zelf mag ik volgens mij ook niet aan de lasdop zitten klooien.
Reputatie 8
Badge +16
Maak vanavond eerst even wat foto's en post die hier. Aan de hand van de foto's is dan aan te geven wat de beste oplossing is. Ik denk namelijk dat er ergens tussen lasdop en modem een "stoorzender" zit aangezien het IP adres wat je krijgt niet correct is. Om dus uit te sluiten dat er door je modem "geluisterd" word naar deze stoorzender is het zinvol om bij de basis te beginnen, namelijk ISRA - modem zonder verdere apparaten aangesloten. Als je dan een correct extern IP adres krijgt kan er stap voor stap verder gekeken worden.
Ga ik doen vanavond. Voor nu alvast bedankt voor jullie hulp!!
Zojuist weer begonnen. Ik heb alle wifi apparaten van de modem gekoppeld. Alleen de powerstekker en de dsl kabel zitten er nog in. Daarna een factory-reset uitgevoerd
De modem staat nu zo'n 10 minuten (kaal) te draaien. En is zojuist weer uitgevallen. Ik zal +/- 10 minuten even inloggen in de modem en een log plaatsen
Reputatie 8
Badge +16
Maak even een screenprint van de statusbladzijde en plaats even foto's van de verbinding van je isra naar modem
Ok. Printscreen zal ik posten zodra wifi het hier weer doet. Kan volgens mij niet met mobiel
Reputatie 8
Badge +16
op je mobiel overschakelen naar desktopversie, dan kan je wel foto's toevoegen