beantwoord

Verbergen betaalde zenders

• 19 februari 2017
  • 23 reacties
  • 3589 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo, het lukt mij wel om de vrije sex zenders te verbergen in de lijst maar zender 651 kan ik niet uitzetten. Erg vervelend om de kids uit te leggen wat geile meiden zijn en andere ingewikkelde dingen. Kan Telfort deze gewoon in de lijst zetten zodat ik zelf kan kiezen wat er in de gids komt?
icon

Beste antwoord door Pelikano 7 maart 2017, 17:53

Goed nieuws! Deze zenderlijst werkt perfect. Nu zien we alleen de zenders die we gekozen hebben. Nog mooier, de lijst staat centraal dus beide tv's zien dezelfde lijst. Dus op elke decoder hoef je alleen de zenderlijst te kiezen via de blauwe toets.
Dank iedereen voor het meedenken, en Babylonia in het bijzonder.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Pelikano, het moet gewoon mogelijk zijn om zender 651 te verbergen. Heb je ook kinderslot ingesteld?
Reputatie 1
Badge
Hallo Stephan, 651 staat niet in de lijst dus ik kan hem niet verbergen. Ik heb geen kinderslot ingesteld want dan moet je bij elke 12+ film de code invoeren. We hebben geen betaalde zenders, waarschijnlijk kan ik de zender dan wel verbergen als we ervoor gaan betalen... 😞
Reputatie 8
Badge +19
Hallo Stephan, 651 staat niet in de lijst dus ik kan hem niet verbergen. Ik heb geen kinderslot ingesteld want dan moet je bij elke 12+ film de code invoeren. We hebben geen betaalde zenders, waarschijnlijk kan ik de zender dan wel verbergen als we ervoor gaan betalen... :(
Klopt... een zender waarop je geen abonnement hebt staat niet in de zenderlijst van de 'te verbergen zenders' en kan derhalve dus ook niet verborgen worden.
Wat me ook vreemd voorkomt is dat tijdens het 'langs de kanalen' zappen 651 niet beschikbaar is, maar als je zelf met de cijfertoetsen 651 kiest, deze weer wél zichtbaar is, maar wel met de mededeling dat de zender niet beschikbaar is en je contact moet opnemen om je te abonneren op deze dienst.
Echter... als je op 'Gids' drukt dan staat 651 wél in de lijst, met zoals Pelikano al aangeeft, nogal pittig taalgebruik in de aankondigingen.
En dat is dus inderdaad niet te voorkomen tenzij Telfort de te verbergen zenders aanpast...
Reputatie 8
Badge +16
Beste Pelikano en Enterprise, ik heb dit intern uitstaan voor nader onderzoek en kom er binnen twee werkdagen op terug.
Reputatie 8
Badge +19
Thanks Stephen, zo doen we dat... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Helaas heb ik nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Ik verwacht deze na het weekend te ontvangen. To be continued. 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Helaas heb ik nog geen terugkoppeling mogen ontvangen. Ik verwacht deze na het weekend te ontvangen. To be continued. :)
Geen probleem Stephen, het vreet geen brood... 😉
Reputatie 1
Badge
Dank Stephan, wachten we maandag af. Als het niet "kunnen" verbergen van de zenders een commercieel belang is, zou het erg fijn zijn om de abo zenders gewoon achteraan in de lijst te zetten.
Een andere optie is dat de eigen zenderlijst gebruikt kan worden. Daarin zie ik alleen zenders waar ik kijkrechten op heb, dus het kan wel.
Het kunnen verplaatsen van 701 naar 1, 702 naar 2, etc. zou mij ook al helpen. Sowieso een functie die ik mis.
Reputatie 8
Badge +16
Dank Stephan, wachten we maandag af. Als het niet "kunnen" verbergen van de zenders een commercieel belang is, zou het erg fijn zijn om de abo zenders gewoon achteraan in de lijst te zetten.
Een andere optie is dat de eigen zenderlijst gebruikt kan worden. Daarin zie ik alleen zenders waar ik kijkrechten op heb, dus het kan wel.
Het kunnen verplaatsen van 701 naar 1, 702 naar 2, etc. zou mij ook al helpen. Sowieso een functie die ik mis.

Dat laatste, HD op 1 , zit in de pijplijn, http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-plaatst-hdkanalen-vooraan-in-zenderlijst/ je mag dan ook verwachten dat Telfort, mede omdat zij op hetzelfde platform als KPN zitten dit ook snel zal doorvoeren.
Reputatie 1
Badge
Zet ons dan maar alvast in de update pool als dit al aan de gang is: KPN voert HD-zenders als eerste in de zenderlijst ook door bij XS4All en Telfort.👍🏻
Reputatie 1
Badge
Beste Telfort,
we hopen toch snel op een oplossing. Vanavond uit moeten leggen wat groepsseks is...
Reputatie 8

Als je nu gewoon een persoonlijke zenderlijst maakt, en die standaard ingesteld laat staan, komen alleen die kanalen daar in voor die je specifiek daarvoor hebt uitgekozen. (Dus hebt aangevinkt om in de lijst tevoorschijn te komen).

Zo heb ik zenderlijsten alleen voor:
- HD zenders (SD zenders komen er niet in voor)
- Nieuws zenders
- België en Franstalige (Belgische) zenders
- Duitstalige zenders
- Engelstalige zenders
- Science (National Geographic - Discovery) e.d.)
- Jeugd = muziek, kinder- en tekenfilm zenders

Je moet dan echt een andere zenderkeuze in het menu maken om een andere reeks aan kanalen te kunnen zien.
Tja, bij "allen" komen ook de sexzenders weer in beeld.
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Ten aanzien van het verbergen van zender 651. Ik heb intern vernomen dat hieraan wordt gewerkt. Wanneer het verbergen ook gerealiseerd kan worden is helaas nog niet bekend.
Zodra er meer hierover bekend wordt, zal ik deze informatie uiteraard delen in dit topic.

Ik vertrouw erop jullie voorlopig hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Reputatie 1
Badge
@Babylonia hoe kan ik een persoonlijke lijst als standaard instellen? Dat is mij nog steeds niet gelukt.
Reputatie 8
In mijn geval, gebruik van de "witte afstandbediening" (Behorende bij de HMB 2260 TV-ontvanger).

Knop "Menu" en dan op TV ----> Instellingen ----> Zenderlijst instellingen ----> Nieuwe zenderlijst ----> Naam zenderlijst

Dan kun je een nieuwe zenderlijst aanmaken met een bepaalde benaming die je in het vervolg kunt oproepen.
Daaronder kun je die zenders kiezen die je daar onderverdeeld wilt hebben.
Met vinkjes voor de zenders die je kiest.

Verschillende zenderlijsten mogelijk.
Om met de afstandbediening een specifieke zenderlijst te kiezen:
Op de afstandbediening in het rijtje van gekleurde rondjes op de knoppen:
rood -- groen -- geel -- blauw

Kies je "blauw" en scrolt naar het menu "Andere zenderlijst" en kiest de zenderlijst (uit meerdere aangemaakte zenderlijsten) die je hiervoor hebt aangemaakt. Die zenderlijst blijft actief zolang je niets anders kiest.
Reputatie 8
Badge +19
@Babylonia hoe kan ik een persoonlijke lijst als standaard instellen? Dat is mij nog steeds niet gelukt.
Ik heb ook een witte... maar een zenderlijst is niet zo 'standaard' in te stellen dat je deze direct oproept als je de TV/ontvanger aanzet.
Je zal dan eerst via de menuknop van de AB de gewenste zenderlijst moeten kiezen.
Daar heb je dus niks aan als je wil voorkomen dat de ongewenste zender(s) toch oproepbaar zijn want als een van de koters de TV aanzet krijgt die eerst de normale complete zenderlijst te zien en kan hij/zij die hele lijst doorzappen, inclusief de ongewenste zenders.
Reputatie 8
Ik schakel de TV-ontvanger altijd "uit" (= feitelijk naar standby) met de afstandbediening. Als ik de TV-ontavnger dan weer aanzet vanuit standby gaat die bij mij altijd naar de zenderlijst zoals ik die eerder een keer had gekozen.
Zelfs de laatst gekozen zender die ik eerder had bekeken, is dan weer actief.
Reputatie 8
Badge +19
Ik schakel de TV-ontvanger altijd "uit" (= feitelijk naar standby) met de afstandbediening. Als ik de TV-ontavnger dan weer aanzet vanuit standby gaat die bij mij altijd naar de zenderlijst zoals ik die eerder een keer had gekozen.
Zelfs de laatst gekozen zender die ik eerder had bekeken, is dan weer actief.

Mooi, dat nieuw voor mij... ;)
Deze mogelijkheid is vermoedelijk met één van de recente updates meegekomen, ik heb het een tijd geleden ook eens geprobeerd en toen werkte dit echt nog niet, geloof me... :8
Reputatie 8
Die persoonlijk aangemaakte zenderlijsten gebruik ik sinds ik een glasvezel account heb. Ruim anderhalf jaar.
En altijd al met die ervaring van vasthouden van zowel zenderlijst als laatst gekozen zender bij inschakelen.
Dus lijkt me weinig te maken te hebben met "recente updates" van de firmware.

Het is zelfs zo dat een reset van de firmware naar fabrieksinstellingen + opnieuw inladen van de firmware, deze persoonlijke zenderlijsten en instellingen aan "verborgen zenders" op zichzelf volledig gehandhaafd blijven.
Alleen in dat geval de TV-ontvanger wel opstart met de "Alle zenders" lijst.
Maar binnen die lijst de "verborgen zenders" dan al niet zichtbaar zijn. (Heb alle dubbele kanalen daarin verborgen.
Ofwel de kanalen met lagere HD en SD resoluties + de zenders die mij totaal niet interesseren).

Net even de TV-ontvanger een 1e keer voor 10 seconden van de stroom afgehaald, en een 2e keer voor 10 minuten.
(Met de power wip-schakelaar achterop uit, en weer aangezet).
Komen er wel even van die groene en gele voortgangsbalkjes onderin dat de menuschermen worden opgehaald.
Maar zo gauw de kanalen weer actief zijn, is ook dan de eerder gekozen zenderlijst en laatst gekozen zender actief.

We hebben het toch wel over dezelfde HMB 2260 TV-ontvanger ??
Niet een oude "Motorola" ----> die heeft namelijk ook een witte afstandbediening.
(Daar heb ik het nooit mee geprobeerd. Die ontvanger gebruikte ik in de tijd dat ik nog ADSL had van Telfort).
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb sinds afgelopen september een HMB 2260 V2 en dit hiermee nog niet geprobeerd, dus dat ga ik binnenkort eens doen..!
Reputatie 1
Badge
Dit klinkt veelbelovend! Toch wel jammer dat dit soort functionaliteit niet terug te vinden is. Ik ga het vanavond uitproberen en zal het resultaat ff terugkoppelen.
Is er nog meer verborgen functionaliteit? En waar is die te vinden?
Reputatie 1
Badge
De zenderlijst procedure van Babylonia staat hier;
https://blog.telfort.nl/zenderoverzicht-favoriete-zenders-zenderlijst-124
Reputatie 1
Badge
Goed nieuws! Deze zenderlijst werkt perfect. Nu zien we alleen de zenders die we gekozen hebben. Nog mooier, de lijst staat centraal dus beide tv's zien dezelfde lijst. Dus op elke decoder hoef je alleen de zenderlijst te kiezen via de blauwe toets.
Dank iedereen voor het meedenken, en Babylonia in het bijzonder.