Sticky

Veranderingen bij Digitenne, ook als Telfort-klant

• 9 februari 2018
  • TV
  • 49 reacties
  • 5711 keer bekeken

Toon het eerste bericht

49 reacties

Reputatie 1
Ik ontving gisteren een bericht om apparatuur om te wisselen.

Op de site van KPN lees ik:
>>>>
Verandert er iets aan de prijs?
Niet aan de prijs van het abonnement of per tuner. Een los Digitenne abonnement blijft €15,50 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand.

Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers.

Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.
>>>>

Ik "betaal" nu 0,00 EUR en heb 1 kooptuner, ga ik dan straks voor 1 huurtuner 5,00 EUR huur betalen of zit deze inbegrepen bij het abonnement en blijf ik 0,00 EUR "betalen"?
Reputatie 8
De 1e huur ontvanger zit in de abo prijs. Dus dat blijft 15.50, als je dat nu betaald. Je krijgt dan wel de noodzakelijke nieuwe ontvanger.
Reputatie 3
Badge
Als Telfort-klant betaal ik maandelijks €5,00 aan KPN voor Digitenne.
Nu neem ik aan, dat dat voor iedereen opgaat, die het moderne Digitene kastje huurt van KPN.
Het zijn kastjes, waar geen kaart meer in gaat, ze zijn geregistreerd op interne gegevens.

Voor de goede orde:
Het kastje kost €5,00 per maand, wanneer je het maximaal aantal ontvangers al het, in mijn geval 2.
Heb je glasvezel, waar meer TV ontvangers op kunnen, dat betaal je de €15,50.
Dat is, zoals ik het begrepen heb...........
Reputatie 8

Het kastje kost €5,00 per maand, wanneer je het maximaal aantal ontvangers al het, in mijn geval 2.
Heb je glasvezel, waar meer TV ontvangers op kunnen, dat betaal je de €15,50.

Het Digitenne abo is gratis bij een niet-glas abo met tv. Ongeacht of je nu 1 of 2 ontvangers hebt, en ongeacht je download snelheid. Je betaalt alleen de huur voor de Digitenne ontvanger.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/digitenne-bestellen.htm
Reputatie 3
Badge
nelly jacoba schreef:

Het Digitenne abo is gratis bij een niet-glas abo met tv. Ongeacht of je nu 1 of 2 ontvangers hebt, en ongeacht je download snelheid. Je betaalt alleen de huur voor de Digitenne ontvanger.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Thuis heb ik twee ontvangers, en digitenne voor in de caravan .............
Reputatie 8

Thuis heb ik twee ontvangers, en digitenne voor in de caravan .............

Hier ook 2 thuis, en Digitenne op de boot.
Maar ook bij 1 tv ontvanger en 100/10 is het Digitenne abo gratis.
Reputatie 6
Badge +9
Wanneer je een koper abonnement bij ons hebt, dan is het abonnement voor Digitenne bij KPN inderdaad gratis. Je betaald echter voor de ontvangers een huur per maand van 5 euro. Nu heb je een kooptuner die straks niet meer te gebruiken is. Deze moet omgeruild worden voor een geschikte. Deze huur je a 5 euro per maand.
Reputatie 3
Badge
Die huur ontvanger heb ik al bijna een jaar (nieuw abonnement), vandaar (mogelijk) mijn vergissing.
De ontvanger werkt erg goed, in het oosten van Brabant heb ik alles laten scannen: 150 Duitse zenders !
Wel een aantal dubbelen, maar dit om de mogelijkheden aan te geven 🙂
Reputatie 8

Die huur ontvanger heb ik al bijna een jaar (nieuw abonnement),

KPN is pas recent begonnen met het uitgeven van de nieuwe ontvangers.
Heb jij er nog een kaart in, of heb je al een ontvanger van ZTE zonder kaart?
https://www.digitenne.nl/service-en-contact/digitenne-omruilen/
Als (aankomende) nieuwe klant van Telfort was ik van die mogelijkheid van Digitenne (nog) niet op de hoogte, is mij ook niet op gewezen in de lokale Telfort-winkel.
Als nieuwe klant heb ik een combipakket besteld met 2 digitale tuners, 1 standaard en 1 à € 5 per maand.
Als alles eenmaal geactiveerd is ga ik de 2e tuner opzeggen en een Digitenne-tuner bestellen, per saldo ben ik even duur uit en een lagere internetbelasting voor mijn modem.
Corrigeer me s.v.p. als ik het verkeerd zie.
Reputatie 3
Badge
Een kast zonder kaart, gekregen begin 2018.
Hier stond nog een oude, maar daar zijn de kaarten niet meer voor leverbaar, werd verteld er werden geen nieuwe kaarten meer uitgegeven.
Omdat we 5 maanden wilden kamperen (voordeel van ouder zijn :-)), en toch Digitenne wilde hebben, kregen we als nieuwe abonnee deze, waar geen kaart in kan, en hij is ook een stuk kleiner.

Een schotel is geen alternatief, het abonnement en de aanschaf zijn (voor ons) te duur.
Reputatie 8
@JanD
Denk er wel om dat die mogelijkheid alleen bestaat voor klanten die internet via koper afnemen.
Bij internet via glasvezel geldt deze korting niet!
Reputatie 8
@Ron.
En veel beter beeld. Wist niet wat ik zag toen ik in het boothuis de nieuwe ontvanger even heb geprobeerd.
Ik vind €15,- ook te duur voor het incidentiele gebruik. Maar €5,- is prima te doen.
nelly jacoba schreef:

@JanD
Denk er wel om dat die mogelijkheid alleen bestaat voor klanten die internet via koper afnemen.
Bij internet via glasvezel geldt deze korting niet!

Hallo @nelly jacoba ,
bedankt voor je reactie, maar ik krijg (helaas) een 'koperen' verbinding, zie ook mijn 'handtekening'.
Reputatie 7
Badge +9
Hi Jan, op een koperverbinding kan dat inderdaad zoals nelly jacoba het beschreef 🙂
Jasper - Telfort schreef:

Hi Jan, op een koperverbinding kan dat inderdaad zoals nelly jacoba het beschreef :)

Hallo @Jasper - Telfort ,
vandaag bij de Telfort-winkel geweest en zij vertelden dat dat in mijn geval niet zou kunnen omdat ik een 20Mbps-verbinding krijg waar 2 tv-decoders op aangesloten kunnen worden en dan zou ik niet één decoder op kunnen zeggen en daarvoor in de plaats Digitenne nemen.
Als mijn pakket maar 1 tv-decoder aan zou kunnen zou ik wel voor een Digitenne-pakket in aanmerking kunnen komen.
Wat is nu waar?
Iedere Telfort-moderator die zich geroepen voelt mag uiteraard reageren.😉
Reputatie 6
Badge +9
Hoi JanD, ik begrijp dat je als 2 ontvanger graag Digitenne wilt in plaats van nog een Interactieve ontvanger. Dit is zeker mogelijk. Op de website van Digitenne lees je hoe je dit doet. Je kan het dus gewoon aanvragen.
Bart - Telfort schreef:

Hoi JanD, ik begrijp dat je als 2 ontvanger graag Digitenne wilt in plaats van nog een Interactieve ontvanger. Dit is zeker mogelijk. Op de website van Digitenne lees je hoe je dit doet. Je kan het dus gewoon aanvragen.

Hallo @Bart - Telfort ,
Dat heb je helaas niet goed begrepen, volgens de winkelmedewerker is het zo:
Bij mijn pakket kunnen 2 interactieve ontvangers werken en kan ik niet 1 interactieve ontvanger inleveren om daarvoor in de plaats een 5 euro Digitenne abo te nemen.
Dat zou ik jammer vinden, want op die manier kan ik bandbreedte besparen bij mijn 20Mbps-abo.
Reputatie 6
Badge +9
Ik kan mij zeker voorstellen dat je dat jammer vindt. De winkel geeft dus iets anders aan. Ik ben nog weer verder op zoek geweest. Samen met een collega. Ik heb dan ook de voorwaarden gevonden waar aan voldaan moet worden om de korting te kunnen krijgen. Hiervoor moet de tenaamstelling gelijk zijn. De naam van de contractant en geboortedatum, het rekeningnummer en het leveradres. Daarbij dient het abonnement bij Telfort ITV te bevatten. Je kan dus de 2e ITV ontvanger uit jouw abonnement halen en via de website van digitenne 1 Digitenne ontvanger bestellen.
Bart - Telfort schreef:

Ik kan mij zeker voorstellen dat je dat jammer vindt. De winkel geeft dus iets anders aan. Ik ben nog weer verder op zoek geweest. Samen met een collega. Ik heb dan ook de voorwaarden gevonden waar aan voldaan moet worden om de korting te kunnen krijgen. Hiervoor moet de tenaamstelling gelijk zijn. De naam van de contractant en geboortedatum, het rekeningnummer en het leveradres. Daarbij dient het abonnement bij Telfort ITV te bevatten. Je kan dus de 2e ITV ontvanger uit jouw abonnement halen en via de website van digitenne 1 Digitenne ontvanger bestellen.

Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie, dat klinkt positief.
Kun je mij een link geven waar ik die voorwaarden terug kan vinden/lezen?
Reputatie 6
Badge +9
Die voorwaarden staan zo niet op de site helaas. Ik heb je deze doorgeven. Dat zijn ze ook precies. Kun je daar zo eerst mee uit de voeten?
Bart - Telfort schreef:

Die voorwaarden staan zo niet op de site helaas. Ik heb je deze doorgeven. Dat zijn ze ook precies. Kun je daar zo eerst mee uit de voeten?

Hallo @Bart - Telfort ,
bedankt voor je reactie.
Mochten ze in de winkel moeilijk doen dan laat ik een screenshot van jouw reactie zien - met jouw permissie - of ik bestel eventueel online bij https://www.digitenne.nl/telfort/
Reputatie 1
Hallo,

Ook mij zit dit erg dwars. Kunt u mij vertellen of Telfort-chat dezelfde kennis/bevoegdheden heeft als dat ik bijvoorbeeld de Telfort-klantenservice aan zou schrijven?
Reputatie 5
Badge +7
martie schreef:

Hallo,

Ook mij zit dit erg dwars. Kunt u mij vertellen of Telfort-chat dezelfde kennis/bevoegdheden heeft als dat ik bijvoorbeeld de Telfort-klantenservice aan zou schrijven?

Hi martie, goed dat je het aangeeft en dit navraagt voor de zekerheid. Ja, de klantenservice heeft via alle ingangen dezelfde bevoegdheden, kennis en mogelijkheden. Zo hoef je alleen te kiezen wat je zelf de makkelijkste manier van contact opnemen vindt. Laat het gerust weten als je vragen hebt.

Reageer