beantwoord

Vastlopende ontvanger bij opstarten Netflix, YouTube via het menu en kanaal 200

• 10 september 2018
  • 13 reacties
  • 1914 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

Sinds een maand zijn wij over gestapt op telfort (komen van KPN). de overstap is goed verlopen. Sinds een aantal weken (ik weet niet of dit vanaf het begin al zo was), hebben wij last ven een vastlopende TV ontvanger (Arris 2952 V2). Dit wordt vooral veroorzaakt als wij Netflix, YouTube of het journaal opstarten via het menu --> meer TV. Vervolgens loopt de hele decoder vast. Als we Netflix proberen op te starten via kanaal 200, kan er wel worden ingelogd en komen we in het Netflix menu, echter loopt deze meteen vast, of blijft hangen met laden (meestal met 20%). We ondervinden dit met allebei de TV ontvangers (woonkamer en slaapkamer), welke bekabeld, via een verbindinssset zijn aangesloten. Beide hebben het, weliswaar met een andere ontvanger, altijd gedaan via KPN i.c.m. YouTube en Netflix. Daarnaast hebben we 100MB glasvezel en een Xperia box V10.

De TV ontvangers hebben we de uitgebreide test laten uitvoeren, zijn gereset en hebben ze zelfs terug gezet naar fabrieksinstellingen, zonder het gewenst resultaat. Hoe krijgen we dit werkend?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 13 september 2018, 23:25

Je weet dat Netflix ook op kanaal 200 beschikbaar is? (Ja, dat weet je. 😶). En YouTube op 201?
Wat betreft de ontvanger kan je dit proberen
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm.
Of de kabel naar de tv ontvanger in een andere lan poort in het modem.
Bekijk reactie

13 reacties

Kan je de tv ontvangers tijdelijk direct met een kabel aansluiten? Dan weet je of de verbindingsstuk de oorzaak is.
Je kan ook deze punten doorlopen
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
Reputatie 1
Beste Nelly,

Dat zullen we eens gaan proberen. Ik ga eens kijken of ik een lange kabel kan vinden. TV kijken is geen enkel probleem en via dezelfde opstelling hebben we nooit problemen gehad met een TV ontvanger van KPN.

Je hoort van me, als ik het getest heb.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi hoekronald1, welkom op het Forum. Ik begrijp dat de ontvanger steeds vastloopt wanneer je een app vanuit Meer TV opent. Dat is vrij irritant. Nu heb je al het een en ander gedaan om het op te lossen, maar helaas zonder succes. Nu ben ik inderdaad ook wel benieuwd of het aan de DVS ligt. Ik hoor graag wat eruit de tests komt. Wat je ook nog kan doen is de DVS op een andere poort in het modem testen, maakt dat nog verschil?
Reputatie 1
Goedenavond Bart (en Nelly),

Alles wat onder ‘meer tv’ valt is instabiel, ook als ik de ontvanger rechtstreeks aansluit op het modem i.p.v. via de verbindingsset. Netflix en YouTube blijven het meest vervelend omdat de ontvanger daardoor soms vast loopt. Daarnaast starten afleveringen binnen Netflix soms wel, maar dan alleen met geluid icm het laadicoontje dat op 99% blijft draaien. Kan het een software probleem zijn in de ontvanger? Kan ik nog andere stappen doorlopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Je weet dat Netflix ook op kanaal 200 beschikbaar is? (Ja, dat weet je. 😶). En YouTube op 201?
Wat betreft de ontvanger kan je dit proberen
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm.
Of de kabel naar de tv ontvanger in een andere lan poort in het modem.
Reputatie 1
Beste Nelly, bedankt voor je reactie. Dat is nog het proberen waard. Via kanaal 200 of kanaal 201 zelfde verhaal dus laten we hopen dat de reset resultaat geeft.
Reputatie 1
Ook ik heb problemen met de Netflix/Youtube app op méér tv. Als ik wat op Youtube heb gekeken, en daarna op Netflix wil, loopt de STB ook hier vast (andersom dan weer niet....). Enige optie is dan de STB opnieuw te starten. Hierbij maakt het niks uit of ik wat cast naar de app, of wat op de app zelf afspeel. Ik kan dus eigenlijk beter mijn Chromecast gebruiken voor Youtube!
Reputatie 1
Vandaag heb ik een tv ontvanger gerest volgens de gestuurde handleiding. Het eerste resultaat lijkt positief. Als dit de komende paar dagen blijft, dan gaan een ook de tweede ontvanger resetten.
Vandaag heb ik een tv ontvanger gerest volgens de gestuurde handleiding. Het eerste resultaat lijkt positief. Als dit de komende paar dagen blijft, dan gaan een ook de tweede ontvanger resetten.

Het resetten van de 2e kan geen kwaad hoor. Kost niets, en een frisse start.
Reputatie 8
Badge +11
Hi hoekronald1, mijn collega is op vakantie, dus ik neem het stokje even van hem over 🙂 Wat fijn om te lezen dat het tot gisteren goed ging, sinds je de reset hebt gedaan! Je weet me te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Ook ik heb problemen met de Netflix/Youtube app op méér tv. Als ik wat op Youtube heb gekeken, en daarna op Netflix wil, loopt de STB ook hier vast (andersom dan weer niet....). Enige optie is dan de STB opnieuw te starten. Hierbij maakt het niks uit of ik wat cast naar de app, of wat op de app zelf afspeel. Ik kan dus eigenlijk beter mijn Chromecast gebruiken voor Youtube!
Wat lastig dat de ontvanger vastloopt als je van Youtube naar Netflix gaat. Kan ook jij de reset proberen, die nelly jacoba een stukje hierboven gedeeld heeft? 🙂 Dat is heel vaak voldoende om zo'n probleem op te lossen.
Reputatie 1
Afgelopen week heeft het stabiel gedraaid en lijken de problemen verholpen te zijn dmv de reset van de ontvangers. Bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 1
Ik heb de reset uitgevoerd, vooralsnog lijkt het probleem(pje) verholpen! Netflix moet nog wel wat langer laden, maar de boel loopt niet vast in elk geval.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn om te lezen dat het bij jullie allebei goed gaat nu! Dat zijn fijne berichten 🙂 Jullie weten me te vinden als er vragen zijn.

Reageer