beantwoord

Vanaf wanneer zijn de HD zenders op 1 te zien?

• 2 juli 2017
  • 151 reacties
  • 13143 keer bekeken

Toon het eerste bericht

151 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed om te lezen knorde. Veel plezier ervan.

@Galdor68 Dat is wel gek. Je zou zowel een aankondiging per mail moeten krijgen al een bericht op de ontvanger. Excuses dat je deze niet gehad hebt.
Reputatie 8
Badge +11
Da's niet bijzonder hoor @Bart - Telfort. Eerder dit jaar heb ik ook geen vooraankondiging per mail of op de ontvanger gehad. Blijkbaar zit dat proces toch niet helemaal lekker in elkaar.
Geen excuses nodig hoor, ik was aangenaam verrast op zich dat het nu toch vlot lijkt te gaan dus het gaat wellicht nog lukken ook iedereen dit jaar nog HD vanaf 1. Inderdaad niet heel gek, de september update van de tv ontvanger draaide al een week voor ik een bericht kreeg.
Reputatie 1
Bij mij is het gisteren over gezet, de HD zenders staan nu vanaf 1!
Badge +1
Nou breekt me klomp.......
Druk ik op 1 zie ik NPO1 HD staan.🖥️🖥️🖥️
Ik zeg toppie 👍👍👍👍👍😂😂😂😂.
Reputatie 8
Badge +19
Ook hier is HD op één gearriveerd... 👍
Er wordt ineens vaart achter gezet lijkt het.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal super. Heel veel kijkplezier. Er wordt zeker hard aan doorgewerkt!

@GJC, het lijkt er inderdaad op. Wel apart, want de melding zou wel moeten verschijnen.
Reputatie 8
Badge +17

Hier nog steeds geen HD op 1mijn buurman die glasvezel heeft via KPN heeft al 3 maanden HD vanaf 1, dus het achtergebleven gebied argument gaat mooi niet op
Reputatie 8
Badge +19

Hier nog steeds geen HD op 1mijn buurman die glasvezel heeft via KPN heeft al 3 maanden HD vanaf 1, dus het achtergebleven gebied argument gaat mooi niet op

Het gaat op volgorde van iTV-abonnenementsnummer jimny, het heeft niets te maken met geografische ligging o.i.d.
11 dagen na de overzetting naar HD vanaf 1 heb ik dezelfde melding als in het bericht van Valkhyr en dan ook echt exact hetzelfde gedateerd 21-05-2018 🤔 toen zat ik nog op de oude propositie en had ik nog de Amino beetje vreemd.
https://forum.telfort.nl/tv-338/vanaf-wanneer-zijn-de-hd-zenders-op-1-te-zien-69079?postid=640612
Reputatie 3
Badge +1
Hier ook vannacht overgezet, overigens zonder berichtgeving vooraf 🤓
Reputatie 8
Badge +17
Hier vannacht ook overgezet en eergisteren kreeg ik een keurig mailtje van Telfort en ik heb dan ook een vinkje gezet bij mijn Telfort indertijd dat ik mailtjes van Telfort gewoon wilde ontvangen
Reputatie 3
Badge +1
En welk vinkje mag dat dan wel wezen?
"Ik wil graag bij onderhoud geen/wel mailtjes ontvangen?" 🙄
Reputatie 2
Badge
Ik heb HD op één update gehad vandaag (8 november) na de e-mail aankondiging van twee dagen geleden. Helaas niet vanaf één en mis ook zenders (denk aan SBS9, FOX e.d.).

• Best mogelijke tv kwaliteit staat op 'HD standaard' Ik heb deze ook nog even naar SD gezet en weer terug naar HD standaard maar mocht niet baten.
  • De 'alle zenders' zenderlijst heb ik aangezet, maar hierin tonen ze simpelweg niet.
  • In de gids tonen alleen de zenders vanaf 24 Kitchen (ook daar staat ie op 'alle zenders'
  • Ik heb alle eerder geblokkeerde zenders van de blokkade afgehaald dus Ned 1 HD zou op 1 te zien moeten zijn.
  • Stekker er al uit gehaald.
Hebben jullie oplossing? Als ik 1 intik krijg ik 24Kitch te zien. Ik heb nog wel de acht glas zenders op 6xx reeks aangezien die niet op één komen zoals eerder is vermeld.

Tips zijn welkom.
Reputatie 3
Badge +1
Keer de TV ontvanger echt resetten (software opnieuw inladen, fabrieksinstellingen)
Reputatie 2
Badge
Keer de TV ontvanger echt resetten (software opnieuw inladen, fabrieksinstellingen)

Ik ga dat vanavond zeker even proberen. Hopelijk lost dat het op. Ik mist al een optie in het iTV instellingen menu om dit te doen.
Reputatie 8
Badge +11
In Mijn Telfort kun je aanvinken of we je mogen benaderen via e-mail Via die weg gaat de vooraankondiging. Op moment van overzetten krijg je ook een melding op de tv-ontvanger.

@hkdegroot, ik ben benieuwd of de reset werkt. Wil je jouw bevindingen delen?
Reputatie 3
Badge +1
In Mijn Telfort kun je aanvinken of we je mogen benaderen via e-mail Via die weg gaat de vooraankondiging. Op moment van overzetten krijg je ook een melding op de tv-ontvanger.

@hkdegroot, ik ben benieuwd of de reset werkt. Wil je jouw bevindingen delen?

Heb alle opties bekeken in mijn telfort.
Maar het enige dat je daar uit kan zetten is wel of geen aanbiedingen via de mail.
Als vooraankondigingen gezien worden als aanbiedingen dan gaat er iets niet helemaal goed.
onderhoud != aanbiedingen

Reputatie 3
Badge
Bij mij staat aanbieding per e-mail wel ingeschakeld, maar ik heb geen aankondiging e-mail ontvangen. Wel een mededeling op tv dat er een nieuw bericht is, dat ik via het menu kon bekijken Die mededeling stond er maar een korte tijd en had ik bijna gemist. In het bericht stond inderdaad dat vanaf dat moment HD op 1 stond. (Niet dat dat mij wat uitmaakt of ik die troep die tegenwoordig wordt uitgezonden nu in SD of HD bekijk vind ik onbelangrijk!)
Reputatie 8
Badge +11
Ik durf niet precies te zeggen hoe dit zit, maar het lijkt er wel op dat het met de privacy instellingen te maken heeft. Ik heb het even nagevraagd. Het antwoord zal ik met jullie delen.
Reputatie 8
Badge +11
Het heeft inderdaad met de instellingen te maken. Veel wordt gezien als commerciële acties. Dit betekent dat wij hiervoor toestemming moeten hebben. Dit kun je dus aanvinken.

Wat betreft dit geval met HD op 1. Dit is een wijziging in de werking van het product. Hiervoor communiceren wij pas op het moment dat het veranderd. Dit in de vorm van een bericht op de ontvanger. Je zal hier dus geen mail van ontvangen als je de privacyinstellingen uit hebt staan. Wanneer je het bericht op de ontvanger ni et hebt ontvangen, dan is er iets mis gegaan helaas. 😞
Fun fact we hebben weer een bericht op de ontvanger over de omzetting vanaf 1 en verder gekregen nu wel met de goede datum althans 22-11-18 dit terwijl we al een paar weken HD vanaf 1 hebben. Wel beter dan een datum in het verleden zoals het eerste bericht

Dit samen met de momenteel rare regiozenders (ik woon niet in brabant) doet mij bijna zeggen zorg nu eens dat alles klopt. Dit is een rommeltje, als ik dan in de topics over het omzetten naar de nieuwe propositie lees over een beter netwerk, mischien voor de verbinding met het internet maar zeker niet op tv gebied.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is heel apart dat je achteraf nog een melding krijgt. Het loopt niet helemaal vlekkeloos. Wel loopt de omzetting bijna ten einde. Dat is goed nieuws.

Wat betreft de tv, hebben we het daar al eens over gehad? Want heb je wel de regionale zenders van jouw regio? Zullen we het anders daar over hebben in een nieuw topic?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Bart - Telfort ,
Wel loopt de omzetting bijna ten einde. Dat is goed nieuws.

Wanneer kan ik als nieuwe klant (1 maand) de HD-zenders vanaf kanaal 1 verwachten?
Reputatie 8
Badge +11
Ik durf het niet te zeggen JanD, Ik heb geen inzicht in de omzetting. Er wordt aan gewerkt in ieder geval. Het komt vanzelf. Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

Reageer